X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מן הראוי, שהרבנים הראשיים, "יורידו מעליהם השכפ"ץ", שלובשים הם, להגנתם, כל אימת ששאלת ההומואים והלסביות, עולה לדיון ציבורי והם עושים כל שביכולתם כדי להתחמק, מהתייחסות ישירה ועניינית, לנושא זה
▪  ▪  ▪
הקהילה ההומולסבית. להוריד את השכפ"ץ [צילום: פלאש 90]
"דעה פרטית"
הדברים מקבלים משנה של תוקף וצורך ציבורי דחוף, לאור העובדה, שכל מי שתואר רב לו לרבות מי שנשאו בתפקידים בכירים, מטעם הרבנות הראשית, לרבות בתפקיד ציבורי וממלכתי של רב ראשי לישראל-מביעים דעתם "הפרטית", לכאורה, שעה שדעתם זו אינה דעה "פרטית", כלל וכלל.

ניסיונותיו הבלתי פוסקים של הממסד הדתי, ובעקבותיו הממסד הרבני לטמון ראשו בחול ולהתעלם מקיומם של ההומואים והלסביות, בכלל ומקיומה של תופעת ההומוסקסואליזם והלסביזם בישראל, בפרט, לא יצלחו בידו, לאחר שלא ניתן "להחזיר עוד אל הארון", קבוצות נכבדות מהחברה הישראלית, שאינן בושות ומתביישות עוד, בהיותן נמנות על המגזר של ההומואים והלסביות, בישראל.
ישראל של המאה ה-21, אינה עוד ישראל של ימי הבראשית, שבה נהוג היה מנהג של הס מלהזכיר, נטיות מיניות, שאינן נכללות בגדר הקמת משפחה גרעינית של גבר ואישה והתנהלות שגרתית, במסגרתה. ישראל של המאה ה-21 - בין אם יאהבו זאת ההומופובים ובין אם לאו - היא ישראל, המכירה בגאון ובפומבי בזכויות האזרח הבסיסיות של מי הבוחרים להגדיר עצמם, מרצון חופשי, כלסביות וגם/או כהומואים. כנגזרת מזכות ההגדרה העצמית הזו, זכאים מי שמגדירים עצמם כהומואים וגם/או כלסביות וכמתבקש מכך, מנהלים אורח חיים, פומבי שכזה, לכך, כי כלל המגזרים בחברה הישראלית יביעו התייחסותם ועמדתם, באשר להתנהלותם השוטפת והיומיומית הזו.
הדברים אינם מתמצים, אך ורק בהכרה בזכויות המשפטיות והנגזרות מהם, כמו-גם בטובות ההנאה המתבקשות, כתוצאה מכך, לרבות בהטבות כספיות וזכויות המקנות הטבות כספיות אלה, אלא גם ובעיקר, בהגדרה מעמדית, מצד הגופים הריבוניים, שיש להם מעמד והשפעה, במדינת ישראל - לרבות ובכלל זה, הרבנות הראשית לישראל.
מאז "יצאו" ההומואים והלסביות מן הארון, טומנת הרבנות הראשית לישראל באופן עקבי ושיטתי ראשה בחול, תוך שהיא מתעלמת, לחלוטין, מזכותם של ציבור ההומואים והלסביות לכך שהרבנות הראשית לישראל, תביע באופן פומבי וציבורי - עמדתה באשר לקיומה של תופעה זו והתייחסותה, העניינית והפרטנית, לשאלה זו.
הדברים מקבלים משנה של תוקף וצורך ציבורי דחוף, לאור העובדה, שכל מי שתואר רב לו לרבות מי שנשאו בתפקידים בכירים, מטעם הרבנות הראשית, לרבות בתפקיד ציבורי וממלכתי של רב ראשי לישראל - מביעים דעתם "הפרטית", לכאורה, שעה שדעתם זו אינה דעה "פרטית", כלל וכלל, אלא מדובר בדעה ציבורית, אשר אותה מביע בעל תפקיד ציבורי-ממלכתי, הנושא ומכהן בתפקידו הציבור והממלכתי הנ"ל, מכוח חוק מדינה מחייב.
מתברר ומסתבר, כי בראיון שנתן כב' הרב, שלמה עמאר, שכיהן - עד לפני כשנתיים ימים - בתפקיד הרב הראשי לישראל המכהן, כיום, בתפקיד הממלכתי והרשמי של הרב הראשי של העיר, ירושלים לאתר "בחדרי חדרים", אמר הוא - בהתייחסו למצעד הגאווה, בירושלים, לאחר רצח שירה בנקי ז"ל, בין היתר דברים, בזו הלשון:
"מנסים היום לתת לזה לגיטימציה בבית המחוקקים ובבתי המשפט אבל זה לא דבר טבעי או נורמלי. התורה קראה לזה תועבה ובוודאי אנחנו צריכים למצוא את הדרכים הנכונות איך להלחם בצורה יותר מחושבת. אני מאמין שתופעה כזאת תתמעט ותתבטל מאליה כי רוב הציבור נגעל מזה ומואס בזה".
הרב הראשי לישראל, לשעבר, כב' הרב, שלמה עמאר, הוסיף ואמר - בראיון לאתר "בחדרי חדרים", דברים נוספים, בזו הלשון:
"מידת הבושה נפרצה ונרמסה בימינו, כמעט לא נשאר ממנה דבר, ומאז התחילו חוצפות ודברים נועזים שאדם לא היה מעלה בדעתו לחשוב בהם. אנשים עושים אותם בראש חוצות ואנחנו צריכים למצוא דרך".
עוד הוסיף, רבה הראשי הנוכחי של העיר, ירושלים, כב' הרב, שלמה עמאר - תוך שהוא מתייחס לנוכחות של הקהילה הגאה, בעיר ירושלים, שבה משמש הוא ומכהן, כרב ראשי ואמר, כדלהלן: "ירושלים, אחרי הכל, במצב טוב יחסית אפשר לומר מכל ערי הארץ. המצב עדיין טוב".
בהתייחסו לפשע השנאה, במסגרתו נרצחה שירה בנקי ז"ל, במצעד הגאווה שהתקיים, בחודש יולי שנה זו, בו נפצעו צועדים נוספים, הסתייג רב ראשי זה של העיר, ירושלים, מהרצח שביצע ישי שליסל, תוך שהוא אמר, כי: "לפעמים כאשר נלחמים בכוח משיגים ההפך כמו זה שעשה מעשה שלא ייעשה".
כב' הרב שלמה עמאר, הדגיש בדבריו - בהתייחס לישי שליסל, דברים, בזו הלשון: "הוא לא בית דין ולא יודע מה אסור ואין לו שום הצדקה. (הוא ביצע - ח"ש) מעשה נורא של שפיכות דמים ושום דבר לא יכול להצדיק אותו. הוא גרם נזק שלא ישוער לכל היהודים החרדים בחושבם שכך אנו נראים, אבל צריך לפעול עם הרבה מחשבה".
בכל הכבוד הראוי, דבריו אלה של הרב הראשי לעיר, ירושלים - כב' הרב, שלמה עמאר, אינם יכולים להישאר, בלי תגובה ובלי התייחסות של הרבנות הראשית, כאשר, למצער, חייבת הרבנות הראשית להביע - בראש חוצות ובשער בת רבים - עמדתה, אם דעתו זו של אחד מהרבנים הנושאים בתפקיד בכיר, מטעמה, מקובלת עליה, אם לאו.
מן הראוי, שהרבנים הראשיים, "יורידו מעליהם השכפ"ץ", שלובשים הם, להגנתם, כל אימת ששאלת ההומואים והלסביות, עולה לדיון ציבורי והם עושים כל שביכולתם כדי להתחמק, מהתייחסות ישירה ועניינית, לנושא זה. הגיע הזמן, שהרבנים הראשיים לישראל יביעו אחת ולתמיד - עמדתה ודעתה של הרבנות הראשית לישראל, בסוגיה חשובה זו, המהווה חלק בלתי נפרד, ממרקם החיים השוטפים של תושבי ישראל ואזרחיה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  30/09/2015   |   עודכן:  30/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלמה משה עמאר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פנחס (פיני) פישלר
רוני אלשיך יתן בהם סימנים. רוני אוהב את הקיצורים אז הנה מה שישדר להם
חיים שטנגר
האם שכר שחייב, לכאורה, לפחות מהפן המוסרי, סופר לבעל מקצוע שהעניק לו, שירותיו המקצועיים, חינם אין כסף, יכול להיות מתוגמל, ולו רק לכאורה, בחלוקת שבחים לנותן השירות, אגב הזכרת שמו, מקצועו, כישרונותיו וכתובת מקום עיסוקו, בסיפור עצמו? האם יש בכך, לכאורה, חוסר "ניקיון" של היצירה?
יוני בן-מנחם
המפכ"ל המיועד רוני אלשיך יתחיל את דרכו במשטרה עם קרדיט גדול    הוא ניצב בפני אתגרים קשים מאוד בדרך לשיקומה של משטרת ישראל    הוא יצטרך לתמרן בין פוליטיקאים לבין צמרת משטרתית עויינת ובאותה העת להילחם ביעילות בפשיעה ולשמור על שקט ביטחוני
פנחס (פיני) פישלר
זה לא רק סרט, רוני. זו ריצת חייך. זו הריצה החשובה כל כך עבור העם הזקוק כל כך למשטרה נקייה, למשטרה מקצועית. זו שליחות ממש
חיים שטנגר
כשבאתי לכתוב דברים אלה, שאלתי עצמי מתי בעצם נולדה הכיפה הסרוגה ומתי באה היא אל עולמנו. יגיעות רבות נתייגעתי בשאלה סבוכה, מסקרנת ומרתקת זו, עד שהחלטתי כי אעשה מעשה ואבוא בשעריה של "ישיבת כפר הרא"ה", שראשונה הייתה לישיבות התיכוניות שהוקמו בארצנו הקדושה על-ידי הרב משה צבי נריה. שם ורק שם, סברתי, אוכל למצוא תשובה ומענה לשאלה שטרדה אותי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il