X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בבית הקברות של החמאס בעזה טמונים ומחכים לקבורה בישראל הקצין הדר גולדין ושאול אורן שנפלו בידי החמאס בצוק איתן איני יודע האם מנוהל מו"מ איתם על החזרת הגופות, אני רוצה להאמין שכן
▪  ▪  ▪
באישון לילה [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]
החזרת גופות
בעוד שהקבינט כולו החליט שלא להחזיר את הגופות, עשה ראש הממשלה ושר הביטחון תפנית של 180 מעלות והחליט על החזרת 6 גופות/

עם התחדשות גל הטרור בארץ, נרצחו 14 בני אדם ונפצעו 140 איש שלנו. בעוד שהצד שכנגד סבל וסובל אבידות כבידות יותר מדי יום, הפצועים של הטרוריסטים מקבלים טיפול יוצא דופן בבתי החולים שלנו מבלי לתת את הדעת שאלה רוצחים. אולם זו סוגיה נפרדת. הפצועים, שלעיתים מתים, והמחבלים ההרוגים נשארים בידנו. ובא הצבא, להבדיל מכל מערכת הביטחון, והציע להחזיר את גופות המחבלים על-מנת להרגיע את השטח.
ונשאלת השאלה האם ואיך יש לעשות זאת? האם אכן זה ירגיע את השטח ?האם צריך לקבל תמורה בעד גופות אלו? וכיצד לממש זאת? הקבינט המדיני קיבל החלטה חיובית בעניין זה, דהיינו קיבל את עמדת שר הביטחון, כי אם נחזיר גופות באישון לילה, תוך קיום ההלוויות בחיק המשפחה זה אכן יביא להקטנת התסיסה בישוב הערבי, וממילא ביצאת מחבלים נוספים למעשי טרור.
ההליך של קבלת ההחלטה היה הזוי. בעוד שהקבינט כולו החליט שלא להחזיר את הגופות, עשה ראש הממשלה ושר הביטחון תפנית של 180 מעלות והחליט על החזרת 6 גופות, שהפכו עד מהרה להלוויות המוניות רועשות וגועשות, שלדעתי רק תדלקו את הטרור ולא הרגיעו אותו.
לא יעלה על הדעת שראש הממשלה ינהג כך כלפי השרים הבכירים וישנה את החלטתם חדשים לבקרים, כי אם זאת השיטה אז בשביל מה לכנס את השרים לקבלת ההחלטה?
מאמץ מלחמתי
האם לקיים סחר בגופות? בהחלט כן! אני זוכר את הסחר של החיזבאללה בגופות הנופלים בלבנון, שהמיר את החללים אהוד גולדווסר, ואלדד רגב במחבלים חיים. הם בכלל לא שקלו שום דבר אלא האם זה מנמיך את קומתנו והאם זה תורם למאמץ המלחמתי שלהם.
בבית הקברות של החמאס בעזה טמונים ומחכים לקבורה בישראל הקצין הדר גולדין ושאול אורן שנפלו בידי החמאס בצוק איתן. איני יודע האם מנוהל מו"מ איתם על החזרת הגופות, אני רוצה להאמין שכן, אבל יש לנו הזדמנות פז ואנחנו מחמיצים אותה.
מערכת הביטחון, למעט הצבא, אמרו שאין להחזיר את גופות המחבלים, כי זה משדר חולשה, והערבים כמו הערבים אינם מכבדים את מילתם, והם בבסיס שקרנים, שבשם אללה מוכנים לעשות כל דבר.
עם החזרת הגופות אנחנו משדרים כי בכוח הטרור אפשר לאלץ את היהודים לעשות כל דבר, והם אכן צודקים, הטרור החל בסיסמה שאל-אקצה בסכנה, אז הוציא ראש הממשלה הנחיה כי על השרים והח"כים להמנע מביקור באל-אקצה. האם זה הרגיע את הרוחות? לא, אבל זה שימש פרס לטרור.
קרי ניסח בעזרת מלך ירדן, ראש הממשלה ואבו מאזן כללים לשמירת הסטטוס-קוו בהר-הבית, למה לא כללו שם גם החזרת הגופות של חללינו, מדוע תמיד אנחנו הצד המוותר יותר? מדוע לא ניתן היה לקיים את הפגישות ישירות עם השלישיה? מאחר שזה שירת את אבו מאזן ואיפשר לו להראות שהוא לא נכנע אלא רצים אחריו.
לסיכום: כן אני בעד סחר בגופות. אנחנו עוסקים עם טרוריסטים שאין להם אלוהים, מלבד אללה הוא אכבר, ודין מוחמד בסיף, ולכן ברומא נהג כרומאי, הפלשתינים מבינים רק כוח, הם מכבדים את אלה שלא נרתעים מהם ומחזירים מלחמה שערה, בכך אנחנו מצטיינים, אולם במשאים ומתנים על החזרת גופות ומחבלים אנחנו נכשלים פעם אחר פעם.

תאריך:  05/11/2015   |   עודכן:  05/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סחר בגופות המחבלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם תמיד נהיה "אור לגויים"
חי בלילה  |  5/11/15 11:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אריאל י. לוין
לא סביר שישראל תשחרר אסירים תמורת גופות חיילים    מי שמסית ממסגדי הר-הבית צריך להישאר מחוץ להר    אל-קאעידה מנסה לחזור לכותרות - על גבה של ישראל
איציק וולף
שר הביטחון אמר בדיון על החזרת גופות המחבלים כי אף גורם מקצועי אינו קושר בין החזקת גופות מחבלים מירושלים להחזרת גופות החיילים הישראלים הנמצאות בידי חמאס
איציק וולף
תוגברה האבטחה על שר החקלאות אורי אריאל לנוכח איומים על חייו שהגיעו לאחרונה על-רקע תמיכתו בעליית יהודים להר-הבית
איתמר לוין
בג"ץ דחה את בקשת המשטרה לעכב את ההריסה עד 26.11.15, שנומקה בחשש מפני הפרות סדר של גורמי ימין קיצוני    נאור: לא ברור למה המשטרה חושבת שהמצב יהיה שונה בעוד שלושה שבועות
עידן יוסף
מחבל בן 23 דרס קבוצת לוחמי מג"ב בכביש 60, סמוך לגוש עציון    אחד הלוחמים נפצע קשה בראשו ובגפיו ופונה לבית החולים הדסה עין כרם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il