X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דווקא, בימים אלו, בהם מציינים את יום השנה לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין, חובה על מפלגת העבודה, תומכיה ופעיליה להפנים תפיסה זו של "בבכיינות לא בונים מנהיגות"
▪  ▪  ▪
על-פי העתיד [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]
רבין. נשאר בלב [צילום: פלאש 90]

למען העתיד
בבחירות מצביעים עבור העתיד. עבור תקווה. לא עבור זיכרונות עבר - טובים ככל שיהיו.

מאות בשנים חי עמנו בגלות. הוא קונן קינות כמו "על נהרות בבל שם ישבנו גם בכינו" ונשא תפילות כמו "ותחזינה עינינו בשובך לציון" ועוד רבות אחרות. התפילות והקינות לא החזירו את העם לציון. רק כאשר קם מיעוט (התנועה הציונית), עשה מעשה, והוביל למהפכה בגישה: לא עוד עיסוק בעבר אלא בניית עתיד - זכינו בעצמאות מחודשת אחרי 2000 שנים.
קינות ובכי מעולם לא היו כלי לביצוע מדיניות. הפליא לתאר זאת יצחק רבין שבאחד העימותים הפנים מפלגתיים שנטל בהם חלק פעיל אמר: "בבכיינות לא בונים מנהיגות". אמר וצדק.
דווקא, בימים אלו, בהם מציינים את יום השנה לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין, חובה על מפלגת העבודה, תומכיה ופעיליה להפנים תפיסה זו של "בבכיינות לא בונים מנהיגות".
יצחק רבין נרצח. הוא איננו עוד אתנו. כבר 20 שנים. מקומו בלב נשמר אצל רבים (גם אצלי). האובדן גדול בעיקר בראייה ההיסטורית. המעשה הנפשע והנואל הוא ציון דרך בדמוקרטיה של ישראל המתחדשת.
חשוב להפנים כי הרצח המתועב והגעגוע לאיש אינם כלי מדיניות ובוודאי שלא בסיס לקמפיין בחירות. העובדה שראש ממשלה שכיהן כיו"ר מפלגת העבודה נרצח בשל עמדותיו ובגלל החלטותיו היא, כמעט, חסרת כל השפעה על עמדות הציבור ביום בחירות. הציבור שברובו מבכה מרה את אובדנו של רבין אינו רואה ברצח כגורם שיביאו לתמוך במפלגה שעמד בראשה.
הגעגוע אומנם אינו תם. תחושת האובדן אינה פגה אך החיים, בדרך כלל, חזקים מכל דבר אחר והם... נמשכים. לזכור ולא לשכוח הוא ציווי חשוב לכל אזרח בישראל אך אינו סיסמת בחירות.
אמון במוצר
מפלגה פוליטית היא משהו שהיחס אליו דומה ל"קומודיטיס" (סחורות עתידיות). מחירן בשוק אינו נקבע על-פי העבר. לא לפי ביקושי העבר, לא על-פי ההצלחות בעבר, לא על-פי מחירי העבר אלא רק על-פי הפוטנציאל הטמון בהם לדעת הלקוחות. אם אלו ישתכנעו שקיים סיכוי לעליית מחירים גדולה אזי יגדילו את הביקושים והרכישות. כאמור הכול שאלה של אמון במוצר ושל הערכת התועלת שתגרם לרוכש.
כך גם מפלגה פוליטית. בבחירות מצביעים עבור העתיד. עבור תקווה. לא עבור זיכרונות עבר - טובים ככל שיהיו. זה הבסיס עליו ניצח רבין בבחירות 92 - הסיכוי לשינוי - ועליו, ורק עליו, יכולים ממשיכיו לנסות ולקבל את אמון הציבור.
בחירות אינן תעודת שליש בבית הספר בה מקבלים הערכה על הצטיינות בעבר. במאמר מוסגר, לדעתי, גם זה אינו מהלך נכון בתחום החינוך ויש לתת לתלמיד חיזוקים או הערות לגבי יכולתו העתידית.
הציבור (על אף כל מה שנאמר עליו ולרעה) יודע להחליט מה טוב עבורו בזמן נתון. בקביעת יחסו למפלגות הוא מבצע הערכת סיכונים ובחינת סיכויים. אם המאזן נוטה לכף הסיכויים יתמוך, אם הכף נוטה לצד הסיכונים יעבור למתחרים.
הבוחר הניצב מאחורי הפרגוד בקלפי מצביע עבור תקווה. בסופו של דבר, ברגע האמת, הוא עושה חשבון קר של סדרי עדיפויות ומעדיף את העתיד על העבר.
אין אצל הבוחר חלוקת אותות הצטיינות וגם לא חלוקת פרסי ניחומים. כנהוג בהלכה היהודית, אחת לשנה הוא מתייחד עם זכרו של המנהיג שנרצח. אך ביתר 364 ימות השנה (קשה ככל שיהיה לומר זאת) הוא מסתכל קדימה. אין הוא רוצה להפוך לנציב מלח כמשל אשת לוט אלא להזדהות עם עמוד הענן ועמוד האש ההולכים לפני המחנה.

תאריך:  11/11/2015   |   עודכן:  11/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק רבין / Rabin Yitzhak
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עם הפנים לעתיד בלי לשכוח את העבר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יש הגיון בדברים
אורי מחולון  |  11/11/15 17:40
2
גם אם יעסקו בעתיד אין להם סיכו
דני גני תקווה  |  11/11/15 20:44
3
צודק יורם במאה אחוז ל"ת
שמואל א  |  11/11/15 23:51
4
צודק ל"ת
רחל מיפו  |  12/11/15 11:16
5
עתיד קצר,עתיד ארוך
באום  |  12/11/15 14:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
הדת היהודית אינה מיסיונרית, היא דת ככל הדתות הרוצה להאדיר את שמה וכוחה, ושליחיה מנצלים אותה כקרדום לחפור בו ולעשות לביתם. צריך להסתכל עליה ודרכה בעינים מפוקחות, פקוחות לרווחה ולא לרוץ כחסיד שוטה אחר כל הגורויים הדתיים
איתן קלינסקי
מִנְהָל, שהתייחס לאנשים כאל תכולה בקרקע הנמכרת ליזם פרטי, זה מִנְהָל שפשט מעליו את הלבוש האנושי וביודעין, בכוונת מכוון, אימץ דפוסי התנהלות בוטים וגסי רוח, שניפצו את כל ערכי ארון הספרים היהודי
רו"ח נדב הכהן
סקירת השיקולים העדכניים בתחום המס בנוגע להחלטה האם לפעול כיחיד או כחברה    שיעור המס איננו הגורם היחיד שיש להביא בחשבון
יצחק מאיר
שליש אמון הוא אסון    שני שלישים של חוסר אמון הם על גבול המייאש מן הדמוקרטיה עצמה    שני שלישים זה כבר מעבר למה שמוכנים שני השלישים האלה לעשות כדי להשיב את האמון    זה כבר סיטואציה פטליסטית
מרדכי ליפמן
בניגוד להשמצות האופוזיציה נתניהו נתקבל באווירה נינוחה מאוד בבית הלבן ויש יסוד סביר להניח כי בתחום ההצטיידות בנשק תקבל ישראל את מבוקשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il