X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על עתודת חילוני ירושלים; על אינטליגנציית שוטריה; ועל השר אלקין שמזהיר שזה יקרה גם לכם
▪  ▪  ▪
שכונת רמת שלמה בירושלים [צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90]

בוני ירושלים

ראש הממשלה אישר להתחיל לבנות בשכונת רמת שלמה בירושלים את 436 הדירות שבנייתן התעכבה פעם אחר פעם בגלל התנגדות בינלאומית לבנייה מעבר לקו הירוק. יבורכו כל בוני ירושלים ותושביה, רק למי שלא מכיר: רמת שלמה היא שכונה חדשה, אבל חרדית לחלוטין, כזו שכף רגלו של שום ישראלי חילוני לא דרכה שם מעולם, וגם לא תדרוך שם לעולם, שלא לדבר על אפשרות לקניית דירה. כי כך מתבצעת מזה 20 שנה גם כל הבנייה בירושלים, שרובה ככולה מיועדת רק לציבור הדתי והחרדי על גווניו וחצרותיו. והתהליך דוהר: השכונות החילוניות החדשות שהוקמו אחרי 67' ואיחוד העיר, שכונות כמו רמות, רמת אשכול, גבעת שאול ודומיהן הפכו כבר לשכונות חרדיות, המושבה הגרמנית חובשת כיפה סרוגה ומסעדותיה הפכו למהדרין, ואפילו רחביה הוותיקה מתמלאת אט אט באוכלוסייה לבושת שחורים ושביסים, כשהשכנות החדשות הנבנות בעיר באות כבר עם מחסומי שבת מהקבלן. הבנייה החילונית האחרונה שבוצעה בירושלים לחילונים הייתה בהולילנד, ואיך זה נראה אתם כבר יודעים.
אל תדאגו. זה לא שלא יישארו חילונים בירושלים. מסתבר שלמרות תהליכי ההקצנה, החזרה בתשובה והתחזקות, הגורמים הפונדמנטליסטים בכל האזור שמסביב, ניכר בדור הצעיר של מזרח העיר כי הם מתרחקים מהדת. דור חדש של סטודנטים ומשכילים צומח שם, והוא יוצר ובונה את התשתית החילונית והליברלית העתידית של האוכלוסייה הערבית בירושלים. יוזכר שמדובר על ציבור שהוא כשליש מכל תושבי העיר, עם שיעור ילודה גבוה יחסית ועם המון נאמנות לעיר והתעקשות להישאר בה לתמיד, כך שבהחלט יישארו גם חילונים בירושלים. אם זה מה שמנחם אתכם.

המוזה

עובדים בלשכתה של שרת התרבות מירי רגב נדרשו להתייצב לחקירה במכונת אמת, בניסיון לגלות מי הדליף לתקשורת את המסמכים החושפים ניסיון למנות אנשי ליכוד לתפקידים במשרד, ואת ההקלטות בהן השרה רגב קראה ליועץ המשפטי לממשלה "זבל" וסימנה את אנשי הפרקליטות כ"חארות". שלושה מעובדי הלשכה שסירבו ללכת לבדיקה במכונת האמת פוטרו.
השרה מירי רגב מצידה טענה כי היא לא שלחה איש למכונת אמת, וכי הדבר כלל לא ידוע לה. קצת קשה להאמין ששרה נכנסת ללשכתה אחרי ששלושה עובדים התפטרו ממנה, מכל האחרים מבצבצים חוטי פוליגרף, והיא לא מבחינה בכלום. אבל בהחלט ייתכן שהיא לא שמה לב לזוטות הללו כי נפשה הפיוטית של השרה, אותה קאליופה זו שלנו, הייתה עסוקה באותו רגע במתן הדרכה והנחיות למשוררים ישראלים איך לכתוב שירים פטריוטים ראויים.

משטרה מתחת לפנס

כשהיא קמה מפעם לפעם ממיטת איזו שוטרת, משטרת ישראל עובדת מאוד קשה כדי לשקם את תדמיתה. היום, אם אתם מזמינים ניידת לאיזו תקרית, תקבלו כבר למחרת טלפון מחברה שנשכרה לבדוק את שביעות רצונכם מהשירות המשטרתי. נחמד. ויפה שהם יודעים לאתר אתכם בטלפון גם אחרי שפניתם אליהם, כי זה לא דבר רגיל אצלם. ולהלן הסיפור:
אזרח הגיש תלונה במשטרת ירושלים כנגד עו"ד ירושלמי. גם עורכי דין עושים לפעמים מעשים חמורים שהם עבירות פליליות. במקרה הזה מדובר היה על חדירה וכניסה בלי אישור ובלי סמכות לדירה פרטית של אדם אחר, ותקיפה של אותו אדם שגר באותה דירה. ככה. חד, פשוט וברור. הנפגע, שמצא לפתע עו"ד זר מסתובב בתוך דירתו ואז גם הותקף על ידיו, התלונן במשטרה ומסר לה את שמו ופרטיו של אותו עו"ד וגם את כתובת משרדו של אותו עורך דין, כדי שיקל על המשטרה למצוא אותו, למרות שזה קל מאוד, כי אפילו אין בירושלים עו"ד אחר הנושא את אותו שם. מאחר שהיה במקום גם עד שראה חלק מההתרחשות והמתלונן מסר למשטרה גם את שמו ופרטיו, מדובר בתלונה עם ראיות חזקות ביותר. במשטרה נמסר למתלונן כי התלונה תועבר ליועץ המשפטי של המשטרה לקבלת הנחיותיו, כיוון שהחשוד הוא עו"ד.
כעבוד עשרה ימים פנה אותו אזרח לברר מה נעשה עם תלונתו, ולהפתעתו התברר לו כי באותו יום בו הוא הגיש את תלונתו, כבר סגר קצין אח"מ ששמו רפ"ק אשר ליזמי את תיק התלונה ומנע קיום חקירה בנימוק של "עבריין לא נודע".
לולי היו הדברים כתובים על נייר רשמי של תחנת לב הבירה (לשעבר מגרש הרוסים) של משטרת ירושלים, ניתן היה לחשוב שמדובר בבדיחה. אדם מתלונן במשטרה ומוסר לה את שמו ופרטיו המלאים של העבריין, כולל את כתובת משרדו בעיר, וזאת סוגרת בתוך דקה אחת את התיק בנימוק שהיא לא מוצאת את העבריין או לא יודעת מיהו. כן. זו לא בדיחה. זו משטרת ירושלים. וזו עוד נחשבת לתחנה הכי טובה שלה בעיר.
משטרת ישראל עורכת מפעם לפעם מסע פרסום לגיוס לשורותיה. לא תמיד עקבתי באדיקות אחר מודעותיה, אך לא חרות בזכרוני שבין התכונות שנדרשו ממועמד לשיטור וקצונה במשטרה הופיעה גם אינטליגנציה. היא כנראה לא נדרשת. עובדה. אפשר להיות רב-פקד במשטרה גם כשגונזים תלונה שכוללת את שם העבריין וכתובתו ולכתוב כנימוק שלא נמסר למשטרה מי העבריין.
ואל תגידו לי שההסבר הוא שבטח מישהו במשטרת ירושלים ביקש למנוע חקירה נגד העו"ד הזה, בגלל חברות או קשרים או משהו דומה, כי דברים כאלה לא קיימים ולא מתרחשים לעולם במשטרה וגם רונאל פישר לא היה ולא נברא מעולם וגם לא אפרים ברכה. זו סתם בעיית אינטליגנציה. כי לו באמת היה מדובר בשחיתות, היו כבר לוקחים מישהו חכם יותר שהיה כותב נימוק סגירה כמו "חוסר ענין לציבור" או "העדר ראיות". כי ככה סוגרים תיקים במשטרה - ובכמויות.
כשמפכ"ל המשטרה החדש ייכנס לתפקידו מחכה לו על שולחנו התלונה בנושא. נעדכן אתכם מה הוא עשה בה. מטאטא חדש אמור לנקות, לא לטייח. בקרוב נדע.

ראיית העתיד של אלקין

השר לענייני ירושלים, אלקין, טוען שיש אוכלוסייה ערבית ביהודה ושומרון שהם כאן והם לא הולכים לשום מקום וכי אנחנו חלק מההקשר הערבי מוסלמי. לטענתו, התפישה שאנחנו חלק מהציוויליזציה המערבית הולכת וקורסת יחד עם רעיון ההפרדה לשתי מדינות, ולדבריו אי-אפשר להפריד ולא תהיה הפרדה לשתי מדינות והחברה הישראלית העתידית תיראה בסוף כמו שירושלים נראית היום.
חזון די מפחיד, החזון הירושלמי הזה. אם כוונתו לכך שכל המדינה תיראה בעתיד כמו ירושלים, מלוכלכת, ענייה, אלימה ושונאת, עיר שאיש מתושביה כבר אינו רוצה להיקלע לאזור שאינו שכונתו שלו - ישראלי לשכונות הערביות, חילונית לשכונות החרדיות, וערבי לכיכר ציון של כנופיות הכהניסטים ומשפחות בית"ר, אז החזון הציוני של אלקין מפחיד. אבל הוא בטח יודע על מה הוא מדבר וממה הוא מזהיר אותנו. הוא השר לענייני ירושלים ואולי עכשיו, כשהוא מסתובב בה, הוא מתחיל להבין סוף-סוף איך זה בדיוק לחיות ביחד.

ותודה למתגייסים

הממשלה תעביר חוק שיאריך את הפטור מגיוס לאברכים וידחה את הסנקציות הפליליות נגד המשתמטים מגיוס עד שנת 2023. מוגש למי ששכח שזו קואליציה של הליכוד עם הבית היהודי, וצריך לרענן זכרונו בדבר ההצדקה המוסרית של הליכוד והבית היהודי, נותני הפטור הזה, לגייס את הבן שלכם להיהרג על הגנת ההתנחלויות ההזויות בגבעות שכם וסמטאות חברון.

תאריך:  19/11/2015   |   עודכן:  19/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ואחר כך נראה
באום  |  20/11/15 00:41
2
איזה עיתון זה, הארץ? ל"ת
גדעון אמיר  |  21/11/15 02:10
3
מתי יבוא המשיח?
יוא"ב  |  21/11/15 08:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
מה היה הנשק הסודי של יעקב? כן, ניחשתם, התפילה וקדושת הארץ    מה מסמל סולם יעקב    וגם: מה מקור השם יהודי?    על כל אלה ועוד בפרשה שלפנינו
תמר זנדברג
השיח הציבורי המתמקד בבלימת השינוי החוקי לגבי קנאביס מחמיץ את המאמץ העיקרי שיש לעשות במניעת התמכרויות ומניעת שימוש לרעה בחומרים ממכרים ומסוכנים. במילים אחרות, בזמן שאנו עומדים בפרץ בפני לגליזציה קפץ בשימוש בסמי פיצוציות וסמים סינתטיים
דרור אידר
פעילותו המסיתה של ראאד סלאח אינה הבעת דעה גרידא, אלא תוכנית פעולה. מדוע האיש הזה וחבר מרעיו חופשיים? מדוע יש להם אזרחות ישראלית?    מדובר בזרוע מקומית של "האחים המוסלמים"!
יוני בן-מנחם
ההנהגה המצרית חוששת כי דאעש מתכנן עוד מתקפת טרור במדינה מחצי האי סיני או מגבולה עם לוב. החשש המצרי הוא שדאעש יחבל בפרויקטים כלכליים כמו תעלת סואץ החדשה כדי למוטט את הכלכלה המצרית
אסתר שניאורסון גרי
הוי צרפת אומת הצפרדעים (וזה בהחלט כינוי גנאי ומעליב לצפרדעים) כמה לא הערכת את היהודים שישבו בך, בכל זמן ובכל מאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il