יבואנים רבים מייבאים מוצרים אשר צמודים למטבע האירו, אשר שערו מדרדר בתקופה האחרונה ועוד מעט יהיה שווה בערכו לדולר. האם אנו רואים באמת הורדות מחיר של 20% או 15% בשוק - ממש אבל ממש לא.
לא מעט מותגים מוכרים צמודים למטבע היורו - ממכוניות, דרך מוצרי חשמל, שעונים ונעליים ממותגות, הצמדה אשר הייתה ישר באה לידי ביטוי במצב של עליות שערי היורו.
יבואני הנעליים, כדוגמה, כופלים בשלושה עד ארבעה את מחיר הקנייה של הסחורה בערכה בשער היבואן בארץ וממירים אותו בשקלים ומזה נותנים לנו הנחות "סוף עונה" ואפילו הנחות של 60% ועדיין מרוויחים ובענק.
לדוגמא: אם זוג נעליים יוקרתיות עולה ליבואנים 50 אירו בשער היבואן בישראל - אזי מחירם בארץ מוצג באופן הבא: 50 כפול 3.5 כפול 4.5 כפול 1.17 = 921 אותו הם מעגלים ל-990 שקלים (50 = מחיר הקניה ביורו, 3.5 = מקדם העמסה ממוצע הכולל רווח וכיסוי הוצאות, 4.5 = שער יורו יבוא, 1.17 = שיעור המע"מ).
במצב של הנחה של 50% - הרווח הגולמי שלהם הוא 198 שקלים לזוג או 47% ובמצב של הנחה "מטורפת" של 60%, הרווח הגולמי לזוג מגיע ל-113 שקלים או 33% (לכל הדעות רווח אדיר במבצע סוף עונה הזוי ובלתי נפוץ במחוזותינו).
אבל שלא נתבלבל. בדרך-כלל ההנחה הממוצעת בנעליים מגיעה ל-30%, כלומר הרווח הגולמי על כל נעל מגיע ל-367 שקלים או 62% (רווח גולמי = הרווח ליבואן מכל זוג לפני כיסוי הוצאות שכר, פרסום והוצאות שכר דירה).
אבל זה במצב ששער היורו החזוי הוא 4.5 שקלים ומה קורה כאשר שער היורו מגיע לארבעה שקלים (קרוב או יותר למצב הקיים)? במצב זה הרווח הנוסף של היבואנים הוא עוד 25 שקלים לכל זוג, כאשר רווח זה לא מגולל לצרכן, אלא נשאר אצל יבואני המותגים היקרים גם ככה, כמו קלרקס, רוקפורט, אקו, קמפר, גיאוקס, יוגיגי, Clarks,rockport, ecco.camper, geox ugg.
בתפר הזה נכנסו
חברות אינטרנט כמו runny אשר מציעות מוצרים ממותגים, בדרך-כלל שאריות של דגמים ישנים, במחירים זולים יותר ו/או מפרסמות מספר מצומצם של דגמים במחירים שווים, אך את שאר המגוון במחירים לא אטרקטיביים מספיק, דבר המשאיר ללקוח הישראלי את ברירת האינטרנט הישיר עם עלויות משלוח לא זולות או קניה בחו"ל, שהיא האופציה העדיפה בדרך-כלל אם הקונה אכן גם מודד את הנעל.
גילוי נאות - תחום הנעליים הוא תחום קשה לניהול מלאי, שכן מדובר כאן על מבחר מידות וריבוי צבעים, דבר אשר דורש התמחות ורמת ניהול גבוהה במיוחד, אולם נראה שבהעדר רמה זו אצל חלק מהיבואנים, לוקחים היבואנים "שוליים רחבים וגדולים" מאוד, דבר אשר בא לידי ביטוי ברמות מחיר הזויות ולא הגיוניות לצרכן הישראלי.
החשיפה "לעולם החיצוני" וריבוי השימוש באינטרנט, יחייבו את יבואניות הנעליים, שחפצות לשרוד, לשכלל את מערכות המידע שלהן ואת מקצועיות הניהול בתחום.