X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

חזירות יבואני הנעליים הממותגות

היבואנים כופלים ב-4-3 את מחיר הקנייה של הסחורה בערכה בשער היבואן בארץ וממירים אותו בשקלים ומזה נותנים לנו הנחות "סוף עונה" ואפילו הנחות של 60% ועדיין מרוויחים ובענק
▪  ▪  ▪
האם זה ימשך לעד? [צילום: AP]

יבואנים רבים מייבאים מוצרים אשר צמודים למטבע האירו, אשר שערו מדרדר בתקופה האחרונה ועוד מעט יהיה שווה בערכו לדולר. האם אנו רואים באמת הורדות מחיר של 20% או 15% בשוק - ממש אבל ממש לא.
לא מעט מותגים מוכרים צמודים למטבע היורו - ממכוניות, דרך מוצרי חשמל, שעונים ונעליים ממותגות, הצמדה אשר הייתה ישר באה לידי ביטוי במצב של עליות שערי היורו.
יבואני הנעליים, כדוגמה, כופלים בשלושה עד ארבעה את מחיר הקנייה של הסחורה בערכה בשער היבואן בארץ וממירים אותו בשקלים ומזה נותנים לנו הנחות "סוף עונה" ואפילו הנחות של 60% ועדיין מרוויחים ובענק.
לדוגמא: אם זוג נעליים יוקרתיות עולה ליבואנים 50 אירו בשער היבואן בישראל - אזי מחירם בארץ מוצג באופן הבא: 50 כפול 3.5 כפול 4.5 כפול 1.17 = 921 אותו הם מעגלים ל-990 שקלים (50 = מחיר הקניה ביורו, 3.5 = מקדם העמסה ממוצע הכולל רווח וכיסוי הוצאות, 4.5 = שער יורו יבוא, 1.17 = שיעור המע"מ).
במצב של הנחה של 50% - הרווח הגולמי שלהם הוא 198 שקלים לזוג או 47% ובמצב של הנחה "מטורפת" של 60%, הרווח הגולמי לזוג מגיע ל-113 שקלים או 33% (לכל הדעות רווח אדיר במבצע סוף עונה הזוי ובלתי נפוץ במחוזותינו).
אבל שלא נתבלבל. בדרך-כלל ההנחה הממוצעת בנעליים מגיעה ל-30%, כלומר הרווח הגולמי על כל נעל מגיע ל-367 שקלים או 62% (רווח גולמי = הרווח ליבואן מכל זוג לפני כיסוי הוצאות שכר, פרסום והוצאות שכר דירה).
אבל זה במצב ששער היורו החזוי הוא 4.5 שקלים ומה קורה כאשר שער היורו מגיע לארבעה שקלים (קרוב או יותר למצב הקיים)? במצב זה הרווח הנוסף של היבואנים הוא עוד 25 שקלים לכל זוג, כאשר רווח זה לא מגולל לצרכן, אלא נשאר אצל יבואני המותגים היקרים גם ככה, כמו קלרקס, רוקפורט, אקו, קמפר, גיאוקס, יוגיגי, Clarks,rockport, ecco.camper, geox ugg.
בתפר הזה נכנסו חברות אינטרנט כמו runny אשר מציעות מוצרים ממותגים, בדרך-כלל שאריות של דגמים ישנים, במחירים זולים יותר ו/או מפרסמות מספר מצומצם של דגמים במחירים שווים, אך את שאר המגוון במחירים לא אטרקטיביים מספיק, דבר המשאיר ללקוח הישראלי את ברירת האינטרנט הישיר עם עלויות משלוח לא זולות או קניה בחו"ל, שהיא האופציה העדיפה בדרך-כלל אם הקונה אכן גם מודד את הנעל.
גילוי נאות - תחום הנעליים הוא תחום קשה לניהול מלאי, שכן מדובר כאן על מבחר מידות וריבוי צבעים, דבר אשר דורש התמחות ורמת ניהול גבוהה במיוחד, אולם נראה שבהעדר רמה זו אצל חלק מהיבואנים, לוקחים היבואנים "שוליים רחבים וגדולים" מאוד, דבר אשר בא לידי ביטוי ברמות מחיר הזויות ולא הגיוניות לצרכן הישראלי.
החשיפה "לעולם החיצוני" וריבוי השימוש באינטרנט, יחייבו את יבואניות הנעליים, שחפצות לשרוד, לשכלל את מערכות המידע שלהן ואת מקצועיות הניהול בתחום.

תאריך:  06/12/2015   |   עודכן:  06/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חברות אינטרנט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חזירות יבואני הנעליים הממותגות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
יום היסטורי לעם היהודי, בעיקר היושב בציון - 27.11.47 - האו"ם הכריז על חלוקת ארץ ישראל למדינה יהודית ומדינה ערבית (לא פלשתינית)    הערבים בארץ פתחו במהלכי ירי, פיגועים ונתנו את האות לתחילת מלחמות השחרור    ה' באייר 1948 - יום הכרזת המדינה ע"י בן-גוריון    מאז הכרזת בלפור, עד כט בנובמבר, הערבים לא החמיצו אף הזדמנות, להחמיץ הזדמנויות
נטלי אילני
הפרעת קשב וריכוז, המוכרת בשם ADD או ADHD, הינה תופעה שכיחה בקרב האוכלוסייה בכל שכבת גיל    תופעה זו עשויה להשפיע על כל תחומי החיים
רפאל בוכניק
ככל שהסיקור התקשורתי של ארועי טרור יהיה מאופק וללא התלהמויות של כתבי שטח רדופי רייטינג, כך סביר שיהיה לכך אימפקט חיובי על מציאות חיינו
נסים ישעיהו
מאז ועד בכלל מתייחסים למכירת יוסף בשלילה מוחלטת ולא שוכחים שזה התחיל בכך שהתייחסו אליו, אל אחיהם, כאל אויב    אצלנו שיכללו את הרעיון: מתייחסים לאחים כאל אויבים שחייבים לייבש את הביצה שממנה הם יוצאים ואל האויבים מתייחסים כאל יתושים אקראיים
אסתר שניאורסון גרי
התוכנית של מערכת הביטחון למסור לרש"פ שטחים נרחבים ממזרח לקלקיליה באופן ששטח A שבשליטת הרשות יגיע כמעט עד כביש 55, המוביל מכפר סבא ליישובים קרני שומרון ועוד. מהלך כזה הופך את צופים למובלעת צמודה לשטחי A. שר הביטחון החליט שאפשר לקחת ישוב יהודי ולהשאירו מנותק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il