X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נציבת תלונות הציבור על שופטים, השופטת (בדימ.) שטרסברג-כהן יוצאת נגד התופעה של 'מאכערים' המייצגים חברות וחברות ביטוח בבית המשפט לתביעות קטנות הנציבה: כשחברה מופיעה מיוצגת על בית המשפט לברר מה הקשר בין המייצג לבינה
▪  ▪  ▪

חוק בתי המשפט אוסר ככלל על בעלי דין בבית המשפט לתביעות קטנות להיות מיוצגים בידי עורך דין (למעט מקרים נדירים בהם מאשר זאת בית המשפט) עם זאת, החוק מתיר ייצוג של בעל דין בידי אדם אחר ובתנאי שאותו אדם אינו עוסק בייצוג בדרך קבע, או במהלך הרגיל של עסקיו, או מקבל תמורה. התרת הייצוג נעשתה לצורך מקרים בהם מופיע בבית משפט זה בעל דין שהינו עולה חדש או אדם שאינו בקיא בחוק, כאשר כוונת החוק היא לאפשר לאדם שכזה ייצוג בידי ידיד או בן משפחה.
לפרצה זו נכנסו במהלך השנים חברות עסקיות ובעיקר חברות ביטוח המופיעות פעמים רבות כנתבעות בבית המשפט לתביעות קטנות. חברות אלו החלו שוכרים שירותים של אנשים שאינם עורכי דין, אך הינם בעלי ידע משפטי וניסיון בהופעה בתביעות מסוג זה, לצורך ייצוגם בפני בית המשפט לתביעות קטנות.
נציבת התלונות הציבור, השופטת (בדימ.) טובה שטרסברג-כהן, מתייחסת לתופעה זו המכונה "תופעת המאכערים" בבתי המשפט לתביעות קטנות, בחוות דעת שפרסמה לאחרונה. שטרסברג-כהן מציינת בחוות דעתה כי "ממקרים מסוימים שנבחנו בלשכתנו, עולה לכאורה כי ההוראות הנ"ל לא קוימו ובית המשפט אִפשר למי שבא בגדר החריגים המנויים בסעיף 63(ב)(1)-(3) לייצג את החברה הנתבעת".
הנציבה מצטטת מתוך דברי ההסבר לחוק שהתיר את הייצוג ובו נאמר כי הסעיף מהווה ביטוי לצורך של אוכלוסיות מסוימות "להיעזר במיופה כוח שאינו עורך דין - קרוב, מכר, חבר - ואינו מקבל כל תמורה לייצוג זה", תוך התנגדות חד-משמעית לתופעה המכונה 'מאכערים' "שיבלו כל היום בבתי משפט לתביעות קטנות ויעשו מזה ביזנס שלהם".
הנציבה אף מעלה שורה של המלצות אופרטיביות בפני בתי המשפט לתביעות קטנות. ראשית קובעת הנציבה כי אם "הופיע בפני בית המשפט לתביעות קטנות אדם המייצג מתדיין פרטי או גוף פרטי או ציבורי או חברה, יברר בית המשפט את הקשר של המייצג למתדיין אותו הוא מבקש לייצג וישקול אם לאשר את הייצוג על-ידו", כאשר הדיון בנושא הייצוג והחלטה בו ירשמו בפרוטוקול.בנוסף, אם הותר הייצוג, יעמיד בית המשפט מיוזמתו את אותו בעל דין, על זכותו לדאוג לייצוג מטעמו.
בסיום חוות דעתה, הנציבה קובעת כי ישנו צורך בתיקון חקיקה בנושא, לאור הבעייתיות שביישום הוראות החוק, וקוראת למציאת פתרון לייצוגם של גופים שונים, לרבות חברות בכלל וחברות ביטוח בפרט, בבית המשפט לתביעות קטנות.
הנציבה מתנגדת לפתרון בדרך של מתן זכות ייצוג לשני הצדדים שכן פתרון שכזה יסרבל את ההליך, יגדיל את ההוצאות של הצדדים וירוקן למעשה מתוכן את מהותו של בית המשפט לתביעות קטנות שנועד לבירור יעיל מהיר וזול של הליך משפטי.

תאריך:  14/08/2006   |   עודכן:  14/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נציבת תלונות הציבור על שופטים נגד ה"מאכערים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
1,500 יצירות מקוריות הגיעו מכל רחבי הארץ    מעל 700 יצירות הגיעו מיישובי קו העימות בצפון הארץ
מתן פריידין
בית המשפט לתביעות קטנות העניק את הפיצוי מכסימלי אותו הוא מוסמך להעניק - 17,800 שקלים, לזוג שרכש יחידת נופש תחת לחץ כבד
שלומי דיאז
ניסה לפני תשע שנים לרצוח את אחיו בעקבות סכסוך על קרקעות    נמלט לרשות ובאחרונה שב לנגב    השוטרים גילו את המנהרה שחפר ובה הסתתר
גלית יצחק
צחי לנגר מונה לתפקיד    במסגרת תפקידו יהיה אחראי על יזמויות עסקיות חדשות, פיתוח פעילויות משותפות עם גורמי המפתח המרכזיים בקבוצה, הסכמי רישוי גדולים ומרכזיים, קשרי לקוחות אסטרטגיים וקידום הפעילויות האסטרטגיות של הקבוצה
שלומי דיאז
המשטרה הגבירה את פעילותה בחודש האחרון    רכבת ישראל קוראת לציבור שלא לסכן את חייו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il