X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מחזהו של השחקן דרור קרן שאף ביים אותו בקאמרי, "על האש", הוא נתח חיים ישראלי שמדגדג וצובט לכל אחד בלב
▪  ▪  ▪
כסטרופ, מרידור\ זוהר ושפר [צילום: גדי דגון]
לנה אנה כסטרופ ואבישי מרידור [צילום: גדי דגון]

על האש היא דרמה מעודנת, כפי שדרור קרן עצמו מקרין על הבמה בשלל הדמויות שהוא כה מייטיב להציג, אותה כתב מתוך זכרונות ילדותו כשגדל בקיבוץ בעמק יזרעאל. המינון שלו בהעמדת הדמויות וסיפורן האישי, התערבלות ההתרחשויות הבלתי צפויות בערב יום העצמאות שבוחנות את חוזקן ועמידתן של הדמויות במצבים לא רגילים כאלה - אותם השכיל קרן להעלות עם צוות שחקנים במשחק כנה ונוגע ללב, ואיך לא - גם עם חיוכים מהחוכמות הנשלפות גם הן במינון מעודן ולא המוני.
רמי ברוך הוא צביקה, אבי המשפחה, דמות של קיבוצניק אותנטי בשר ודם. אודיה קורן מחממת את הלב ברגישותה, באמרות השפר שלה ובקסם הבלתי נדלה שלה. שניהם מקבלים הלם, כשבנם שעזב לפני ארבע שנים את הארץ לברלין, בעקבות הלם קרב בו לקה, מגיע עם חברה, לא פחות ולא יותר - גרמניה נוצריה. אבישי מרידור, כ"מורדי", אחד מחמשת השחקנים הצעירים בוגרי המחזור האחרון של סמינר הקיבוצים המשתתפים בהצגה, כובש את הלב. יפה תואר, בעל משחק בוטח ואמין ביותר, הרוצה לחבר בין כל הנמצאים, חרף הבקע שנוכחות הגרמניה גורמת להם.
חלק טבעי
כי המצב לא פשוט. למסיבת החג מגיעה גם מי שפותחת ומסיימת את ההצגה - הסבתא הקשישה, פליטת השואה שעלתה לארץ אחרי המלחמה. עבורה זו גם כן הפתעה של הלם. אך ככל שהמחזה מתקדם, כובשת את לבה הצעירה החמודה (לנה אנה כסטרופ), והאסון נמנע. מרים זוהר, מלכת התיאטרון הישראלי, (תואר אותו היא חולקת עם ליה קניג), מפתיעה בהופעתה בתיאטרון הקאמרי, לאחר ששמה היה כה קשור עשרות שנים ל"הבימה" ולאחרונה ל"בית לסין". מרים זוהר זוהרת על הבמה ונראה שלא הייתה יכולה להיות בחירה מוצלחת יותר ממנה. היא קלאסה שהקאמרי יכול להתגאות בה. האצילות, החן, המבטא המעולה שלה בגרמנית בשיחה עם יוהנה, כל דבר שבה, מגדיר קלאסה מהי.
במסיבה נוכחים גם יוסי קאנץ הוותיק ובעל הנוכחות כאבינועם, השכן, ושלי בן יוסף (אחת מתוך חמשת החדשים בקאמרי) כבתו, שהייתה אהובתו של מורדי טרם עזב את הארץ. כמובן שפגישתם של השניים מחזירה אותם לאהבתם בעבר שלא תמה, והדרמה מתעצמת. עירית קפלן כתרצה, שבנה החייל גויס למילואים עם פעמי המלחמה הקרבה, מוכיחה שאינה רק שחקנית קומית, וסערת הנפש שלה המומחשת במונולוג המרגש, היא מקטעי השיא בהצגה.
דמות נוספת המלבבת במיוחד, גם הוא מבין חמשת הצעירים מהסמינר, אדם שפר כמטפל הסיעודי של הסבתא, מענג במשחקו ובדיוק המבטא ההודי שלו על כל איפיוניו, גם אם הוא מסרי לנקה במחזה. יש לו יכולות מגוונות והוא מגיע ללב כל צופה. אסף מרון כבן החייל המגיע לחגיגה להרף עין ושוב נקרא לקרב, חמוד, ישראלי טיפוסי וכולם יחד - כה אמינים ומעניקים לצופה הרגשה שהוא מצוי בתוך הבית בו קורים הדברים. כמו היה חלק מהמשפחה.
התפאורה של רועי ואטורי הכה ריאליסטית, כולל עשן המנגל שלשמחתנו לא הפיץ את הריח החזק האמיתי אלא היה תוצאה של מיכון ותכנון מעולה, התלבושות האותנטיות של רז לשם, המוזיקה הישראלית שעיצב אלעד אדר, כולם היו חלק טבעי והולם לסיפור העלילה.
ראוי לראות נתח חיים משלנו, בלי רצח, פשע אונס ורמאויות. פשוט נתח חיים ישראלי אמיתי.

תאריך:  14/12/2015   |   עודכן:  14/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית רייכמן, עפרה זלצמן
לאחרונה גוברת הביקורת הציבורית כנגד הנדסה גנטית של המזון אותו אנו צורכים    מה משמעות המונח הנדסה גנטית? האם מזון מהונדס מסכן את בריאותינו ואת סביבתנו? האם נכון מבחינה אתית להשתמש בטכנולוגיות של הנדסה גנטית?
יורם מרקוס
מה קורה כשאדם הולך לעולמו מה עם נכסיו הדיגיטליים מה עם אוהביו אין ספק שהחידה נפתרת כאן
ראובן לייב
העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, מדווח על סערת הרוחות שעוררה בקרב חוגי הימין היהודים בארה"ב השתתפותו של הנשיא רובי ריבלין בוועידת השלום של הארץ בניו-יורק, שנשאה לא רק אופי שמאלני מובהק, אלא שגם נמתחה בה ביקורת נוקבת על ישראל
גדי גופר
לאגודה לתרבות הדיור מגיעות פניות רבות מוועדי בתים ודיירים על כיצד עליהם להתמודד עם הצפות, סדקים, גינה הרוסה ובעיות חשמל, כתוצאה ממזג-אוויר סוער    סערות וסופות פקדו את המדינה בשנים האחרונות, לכן הפעם כדאי להיערך מראש
יוני בן-מנחם
ועידת האופוזיציה הסורית החליטה כי סילוק בשאר אסד הוא תנאי לכל הסדר מדיני בסוריה. רוסיה, סוריה ואירן מתנגדות להחלטה שאמורה לסבך עוד יותר את הסיכויים לסיים את מלחמת האזרחים בסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il