X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלא שמנהלי הקרנות והקופות חיפשו רווח קל, וזה הגיע בדמות הצעות מפתות של הטייקונים, שהבטיחו תשואות גבוהות על ההלוואות הללו, ואכן בתקופות מסוימות זה עבד כמו בכל כרטיס מזל, אלא שהיו גם זמנים גרועים
▪  ▪  ▪
תספורות לציבור [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

לאור ההתרחשויות האחרונות במדינה בהם מעורבים מה שאנחנו קוראים טייקונים, מאשימים חזור והשמץ את ההפרטה שמתרחשת כאן מזה שנות דור. בראש וראשונה מאשימים את ביבי שהוא זה שהוביל את המהלך. נכון, ביבי הוביל רפורמות להפרטת גופים ממשלתיים חלקן צלחו חלקן לא, אלא שהוא לא החל בכך.
אריק שרון ז"ל מכר לידידו גנגר את מפעלי הכימקלים לישראל ובקיצור כיל. מפעלים כושלים כל עוד היו בידי הממשלה. כל המחצבים שהיום צועקים כי הם שייכים לכולנו השיטו עלינו הפסדים רבים, האשלג של ים המלח הברום, ועוד החלו לשאת רווחים מרגע שיצאו מידי המדינה ועברו לידיים פרטיות.
הבנקים במדינה חלקם היו בידי הממשלה כמו בנק לאומי לדוגמה, בנק הפועלים בידי ההסתדרות או חברת העובדים וכו', והנה באה מכת ויסות מניות הבנקים, המדינה נאלצה להכניס את היד לכיס של כולנו, ולתת תמיכה שהבנקים לא יפלו, כתוצאה מכך נערך שידוד מערכות, הבנקים נמכרו לציבור ולגרעין שליטה כמו משפחת אריסון בבנק הפועלים, אידיבי יצאה ממשפחת רקנטי ועברה לידי דנקנר ובמסגרת זאת שלט על בנק דיסקונט.
רווח קל
וכך החלה שרשרת של השתלטויות על גורמים כלכלים כאלה ואחרים על-ידי מי שבסופו של דבר נקראו טייקונים. אולם על-מנת לעשות זאת הם היו צריכים מקורות כספיים, אותם עשו על-ידי הון עצמי קטן, ובעזרת מינוף של הבנקים, קרנות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות שלנו.
איך קרה כדבר הזה? זה החל בימי בייגה שוחט כשר אוצר. הסתבר לו כי האג"ח היעודי עם ריביות גבוהות, יגרום לנטל כבד על המדינה והוא חיפש אלטרנטיבה. אלטרנטיבה זו נמצאה בקרנות שהיו צריכות לקבל אג"ח יעודי, וניתן להן מעכשיו להשקיע בשוק ההון, ועל-ידי כך להזרים הון עתק לבורסה ולשחרר מאידך את המדינה מהעול הכבד.
אלא שמנהלי הקרנות והקופות חיפשו רווח קל, וזה הגיע בדמות הצעות מפתות של הטייקונים, שהבטיחו תשואות גבוהות על ההלוואות הללו, ואכן בתקופות מסוימות זה עבד כמו בכל כרטיס מזל, אלא שהיו גם זמנים גרועים, הטייקונים לא השכילו להשקיע את הכסף, הם הלכו להתייעץ עם הרב פינטו, עם הרנטגן ועם עוד רבנים מטעם עצמם.
ההשקעות נפלו, וכשהטייקונים לא הצליחו והיו צריכים להחזיר את ההלוואות עשו תספורות לציבור, הם לא הביאו כסף מהבית אלא העדיפו שלא לפרוע את חובותיהם לציבור ועל-ידי כך נפגע הציבור פגיעה כלכלית. הזהירות השמרנית שהייתה בימי הממשלה התחלפה בהימורים שלא תמיד נשאו פרי.
ולכן כאשר אנו באים לשפוט את הטייקונים, והשיטה הנקראת על-ידי הסוציאליסטים קפיטליזם חזירי, עלינו לזכור מהיכן הגיעה הצרה הזאת, ולא להאשים בכך את המינהל כיום, אלא לרדת לשורשים של ימי בייגה העליזים.

תאריך:  15/12/2015   |   עודכן:  15/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יצר את הטייקונים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סינדיקט הפשע המאורגן ״הסתדרות״
ישע   |  16/12/15 10:37
2
או שאתה שוטה או מיתמם.
פועה  |  16/12/15 13:29
3
רק בימין יש מושחתים?
חי בלילה  |  17/12/15 17:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל אקרמן
אזרחי מדינת ישראל חיים במציאות של פוסט טראומה מתמשכת    הצבא, המלחמות החוזרות ונשנות ויוקר המחיה, הם מתכון מנצח לחרדה קיומית קולקטיבית    נכון, לגליזציה של סמים קלים לא תפתור את כל בעיות המזרח התיכון, אבל לפחות מיליון אזרחים חפים מפשע יפסיקו לסבול מרדיפה פושעת והמדינה תוכל לגלגל עוד קצת כסף
אסתר שניאורסון גרי
אף אחד מלבד טרמפ לא אמר את האמת שמצטיירת כעת לא רק בישראל, אלא בעולם כולו: אכן, המוסלמים הם פגע רע, ובכל מקום שאליו הם מגיעים, הם עושים בעיות, הכוללות השתלטות במקרה הטוב, וטרור לאחר מכן. עניין פוליטיקלי קורקט מכניע את כולם
אליקים העצני
האם משכילה ממשלת נתניהו לנצל את התפוררות מרבית המשטרים בעולם הערבי והיחלשות היתר - עד כדי הישענות של כמה מהם עלינו - צבאית וכלכלית לטובת קידום היעדים הציוניים?
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס הצליחה להעלות לסדר היום את נושא חיילי צה"ל הנעדרים ברצועת עזה. ממשלת ישראל חייבת לשנות את האסטרטגיה, לגלות יצירתיות ולהימנע מהטעויות שנעשו ב"עסקת שליט"
ראובן לייב
הכל בזכות הנשיא החדש, מאוריסיו מאקרי, שמייד עם עלייתו לשלטון הספיק לשים קץ ליחסים העויינים של משטר כריסטינה קירשנר למדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il