X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בישראל הקטנה והתמימה, מנסים בעלי עסקים את מזלם גם "בשיטת המצליח" ומפרסמים מוצרים בתוך מסגרות מקווקוות עם סימן במספרים בצד וקוראים למוצר קופון, בתקווה שעם ישראל ינהר בהמוניו
▪  ▪  ▪
קופונים של ניו פארם בידיעות אחרונות [צילום: יובל לובנשטיין]

עם ישראל מוצף בקופונים, בעיקר של רשתות הפארם ובראשן סופר פארם. אולם גם הום סנטר ושופרסל לא מפגרות אחריהן בהרבה. האם כל הקופונים שווים? האם זו עוד דרך להעלות מחיר ואחר-כך לתת הנחה קטנה? האם כדאי לגזור ולשמור אוטומטית כל קופון בגלל סימן במספריים שבצידן?
הקופונים נולדו בארה"ב הגדולה, לפני מעל 100 שנים ומבטאים באופן מדויק את אופיו של הצרכן האמריקני, אשר לו מודעות גדולה לחסכון. מה שלא אמרו לכם, זה שבארה"ב לא יעזו בעלי עסקים להוציא קופונים לא שווים, שכן אז הנזק יהיה רב מהתועלת ויפעל כבומרנג, דבר שממש לא קורה בשוק שלנו, אשר מנסה לחקות ולאמץ כל דבר שקורה שם בלי להעמיק ולהבין את המשמעויות שמעבר למחר.
בישראל הקטנה והתמימה, מנסים בעלי עסקים את מזלם גם "בשיטת המצליח" ומפרסמים מוצרים בתוך מסגרות מקווקוות עם סימן במספרים בצד וקוראים למוצר קופון, בתקווה שעם ישראל ינהר בהמוניו. ביום ג' האחרון (12.1.16) פורסמה בידיעות אחרונות סדרת קופונים של ניו-פארם, במחירים שניתן למצוא כמעט בכל השוק, אולי בשינוי של שקל אחד, בלי טובות ובלי גזירות - אז, באמת, האם לא חבל על עלות הסטריפ הפרסום בידיעות אחרונות שעולה לפחות 30,000 שקלים כולל מע"מ?
סופר-פארם, רשת הפארם המובילה בתחום, נוהגת לפרסם מוצרים רבים בשיטה זו והפכה את זה לממש לעסק מדעי הנתון לבקרה מתמדת ולבחינה של עלות תועלת בכל אמצעי פרסום ובחינת מידת הרגישות למחיר לקבוצות אוכלוסייה / מיקום / מוצרים.
שימו לב, שעל כל קופון של סופר פארם מופיע שם העיתון, באופן כזה הם בוחנים את יעילות הקופונים השונים בכל ערוץ פרסום ובדגש המיקום הגאוגרפי שבו בוצע המימוש בחתך מוצרים.
סופר פארם נוהגת לקשט את שלל הקופונים בדרך-כלל במוצר עד שלושה מוצרים גג, ששווה לרכוש אותם, בעוד ששאר עשרות הקופונים, לא ממש שווים, המחירים אינם מפילים אותנו מהכיסא כלל, אלא הם "מחירים בסדר", אחרי שטופלו בהנחה קלה וכל זאת אחרי עליות מחיר מוגזמות וצורמות.
טוב יעשו הרשתות שנעזרות בקופונים, אם יערכו נכון לנושא, תוך בחינה מתמדת של תוצאות המימוש ובמיוחד אם יעמיקו את ההנחה באופן משמעותי, שכן ניכרת זילות רבה בשימוש במוצר ולא רחוק היום שהוא פשוט יאבד את המשמעות ויפעל כבבומרנג כלפי הרשת, אשר מזלזלת ולא מטיבה עם לקוחותיה.
הידעת?
  • הקופונים הראשונים בעולם היו של חברת קוקה קולה, אשר אחד מבעליה, אסא קנדלר, הגה בשנת 1886 את הרעיון לפרסם קופון, המציע כוס שתיה חינם "למשקה החדש" (אכן הטבה משמעותית!!);
  • השימוש בקופונים בארה"ב, תפס תאוצה רבה בעיקר בשנות השפל הגדול בשנת 1930 והגיע בשנת 1965, לכדי מחצית מהמשפחות;
  • השימוש בקופונים נמצא בארה"ב בעלייה וכיום קיימים קופונים בעיתונות הכתובה, באינטרנט ובסלולר, הן של חנויות / רשתות והן של יצרנים.

תאריך:  13/01/2016   |   עודכן:  13/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הום סנטר בע"מ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקופון בכה מאוד - בנצ'י לא רוצה בי עוד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא רשום על קופונים לסופר
רזי  |  14/01/16 09:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספיר דובלין
כלי התקשורת משפיעים על תודעתנו כל יום, כל דקה. ניתוב נכון של התקשורת יכול להוליד את המצליחן של המחר, להוביל לאנושות הטובה ואם לא - עלול להביא לקריסת האנושות ולתסבוכת של המחר
יוני בן-מנחם
הרש"פ החלה בפעילות מדינית מול אירופה ומדינות ערב לתמיכה בכינוסה של וועידה בינלאומית. מדובר ברעיון ממוחזר שמעיד על מצוקת ההנהגה הפלשתינית נוכח כישלון האינתיפאדה
שמואל פישר
כשאדמות ארץ ישראל נבזזות ומתכרסמות ונלקחות מעם ישראל, וזרים לוקחים אותה לנגד עינינו, זה כבר אינו מפריע לאף אחד
יאיר דקל
יום אחד הטיל עלינו המורה לכתוב חיבור באנגלית על נושא חופשי    מה עושה תלמיד השביעית כאשר הוא יכול לשמח את ליבו של המורה הימני? כותב חיבור איך ישראל תכבוש את תעלת סואץ    כעבור יומיים הוחזרו המבחנים ויאיר דקל מקבל ציון טוב + בדיו אדומה וליד זה באותיות מרובעות המילה "פשיסט!"
אריאל קלנר
את חשיפת ציבור המסורתיים וערכיו, עשה מיקי זוהר בהצעת החוק שלו. ירצו מבקריו או לא ירצו - מיקי זוהר מייצג ציבור גדול בישראל. ציבור עם ערכים, תפיסת עולם וזהות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il