|
תאריך:
|
19/01/2016
|
|
|
עודכן:
|
19/01/2016
|
|
1 |
|
|
במסווה של אנטי גזענות. המאמר יוצר פרובוקציה עם הסילופים הרבים שלו. למשל: בן גוריון מכונה "דיקטטור" ומושווה לאסד. יש עוד הגזמות רבות שמושוות לגזענות מתקופת העבדות בארה"ב או דרום אפריקה. האמת היא שישראל היא דמוקרטית מיום הקמתה ולא דיקטטורה. בן גוריון נבחר בדרך דמוקרטית, ולא הייתה עבדות .
במאמר עולה שוב תיאוריית הקונספירציה על ילדי תימן.
מאמר זה פרובוקטיבי ומסכסך. ירוד ביותר, ואיננו מכבד את ניוז 1
האם כותב המאמר הוא היסטוריון מוסמך? מניין לנו שהוא מצטט כהלכה את בן גוריון? מה המטרה והכוונה במאמר זה?
עורך האתר מתבקש למנות היסטוריון מטעמו שיבדוק את "טיבו" של המאמר ולמחוק אותו.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לעורך האתר |
|
|
|
|
|
מי שכתב את התגובה הזאת לא מחפש את האמת ולא את העובדות, הוא מחפש בסך הכל פרובוקציות שיהיה על מה להעביר את הערב- או את היום?
קח קישור ותעביר איתו את הערב.
he.wikiquote.org |
|
כתובת IP: |
190.140.144.215 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלברט שבות |
|
|
2 |
|
|
את מקור הבעיה וככה אי אפשר לפתור את הבעיה של הגזענות האשכנזית הממוסדת . איך אפשר לאמר בצורה עדינה אבל לא מחסלים סתם ככה 6 מיליון בלי שום סיבה, הבעיה שהאשכנזים תולים את הסיבה של השואה בגורמים חיצונים כמו היטלר גרמניה עראפת אובמה היום זה וענונו מירי רגב חזן מיקי זוהר ה"לא נחמדים" וכל העולם ואחותו למעט האשכנזים מתת האל לאנושות .לך תמצא אשכנזי אחד מבוגרי התנורים שיגיד לך שרק אנחנו אשמים בשואה ,אין יצור כזה אבל להגיד "לא עוד" זה הם עושים כמו תוכים ,אם לא עשית כלום ורק כולם אשמים אז איך לא עוד? לא עוד אומרים שזה בידים שלך לשנות מה תעשו תחנכו את העולם חינוך מחדש?. אבל ככה האשכנזים שרלטנים שחיים מאמרה לאמרה, האשכנזים המציאו לנו את ה"טוב למות" יצאו מהשואה בשביל להגיד לנו שטוב למות,אתה מבין את זה? אבל ככה הם האשכנזים מחרווטים עלינו 67 שנים יש להם שד עם בקבוק שהם כל הזמן משתמשים בו לפי הצרכים הגזענים שלהם. יהודים יוצאי עדות המזרח כמה מהם היו בבתי סוהר במדינות שהם חיו בהם? מעט מאוד אם בכלל,איך זה שבמדינה הציונית 80% אחוז מהאסירים זה מזרחים? מאיפה באו כל הפושעים מי גרם לזה? איך זה שאין כמעט אשכנזים פושעים? ועדין לא דברנו על הדבר הכי מזעזע ומחריד לכתוב ולקרא את זה אחרי שכותבים את הדברים, ניצולי שואה חטפו 5000תינוקות של פרעאנקים ומכרו אותם לניסויים, ולא רק זה ניצולי שואה רצחו בדם קר בהקרנות למוח בין 70 ל100 אלף ילדים פרעאנקים בשביל גזזת שעוברת בגיל הבגרות. יהודים יקרים אם לא נפתור את הבעיה הזאת הבעיה הזאת תהרוג את כולנו. האשכנזים הפכו את הגן עדן הזה ארץ ישראל לגיהנום עלי אדמות.רק האשכנזים אשמים כי הם ששולטים ביד רמה מאז שהם הקימו את המחראה הציונית. ביום שיהיו 14 שופטים בעלי צבע עור שונה בעלי מבטא דיבור שונה בבית משפח עליון אז נדע שאנחנו בדרך הנכונה, ואם לא הלכה עלינו למה שני בתי מקדש נחרבו על פחות מזה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הטאפטים |
|
|
3 |
|
|
המטרה של יצירת עם ישראלי חדש בארצו, למען בניית מדינה יהוידת, קידשה אצל ב.ג. את האמצעים. הוא היה 'גזען' גם כלפי דתיים [לא היה מעוניין בהם וראה בדת מכשול!] וביצע חינוך מחדש ברוח השומר הצעיר, לנוער הדתי שהגיע לכאן. כמו"כ סרב להציל יהודים בתקותפ השואה ואחריה [את הניצולים] כי הם היו דתיים והם לא היו בעלי כושר פיזי ולא תאמו את אידאל הישראלי החדש של ב.ג. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
האמת צריכה להיחשף |
|
|
|
|
|
אבל לבטח הוא לא היה נגד ניצולי שואה, נהפוך... לציין בהזדמנות זו כי באופן יחסו לשואה נחשף עוד פן גזעני אצלו. אתן לך דוגמה ושוב ציטוט מדבריו:
"העלייה שבאה אחרי תקומת המדינה, רובה מארצות האסלאם, באסיה ובאפריקה, היה בה ללא ספק משהו מהחזון המשיחי, אבל הייתה נעדרת רכוש רוחני וחומרי הדרוש לבניין משק בריא וחברה חדשה... אני רואה משמעותו ההיסטורית האיומה של הטבח הנאצי לא באותה כמות מחרידה של היהודים שנטבחו, אלא בהשמדת דווקא אותו מבחר העם שרק הוא, מתוך כל חלקי היהדות, היה מסוגל ומצויד בכל הכוחות הדרושים, לשם בניין מדינה... ששת המיליונים שנשמדו, הם וכמעט רק הם, היו המדינה העברית בכוח." ~ מתוך מכתב לישראל גלילי, 1960 |
|
כתובת IP: |
190.140.144.215 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלברט שבות |
|
|
4 |
|
|
אני פשוט בהלם, וקשה לי למצוא מילים. בן אדם שהסגיר את אחיו לאויב, ושלח את חיילי צה"ל להילחם באחים אלה אך ורק(!) בגלל שהיו יריביו הפוליטיים, כשבמלחמת אחים זו נהרגו כעשרים יהודים, הוא דיקטטור טוב בעיניך. ואילו בכמה משפטים גזעניים שהוא אמר, הוא כבר עבר את הגבול, והפך לדיקטטור רע בעיניך. מצד אחד שלילת חרותם של מאות, והריגתם של עשרות, ומצד שני כמה מילים, והמילים האלה גרועות יותר בעיניך. לקרוא ולא להאמין. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
ישנה כאן נקודה שגם המגיב הראשון שכינה את המאמר כפרובוקטיבי לא עמד עליה, והיא ההבחנה כי לישראל היה צורך בנקודת הזמן ההיא בדקטטור והכוונה לשליט יחיד – לא לרודן עריץ אנס ואכזר המוכרים כשמות נרדפים לדקטטור. צורך השעה היה בדקטטור כזה שיפעל באופן נחרץ וינחית את הוראותיו הבלתי ניתנות לעירעור על כל הפלגים ויכפה את מרותו עליהם, ואף ייהנה מאשראי פתוח ובלתי מוגבל על אי-אילו טעויות שיסתבר בדיעבד כי שגה בהם כגון רדיפת אנשי האצל והלח"י שפעלו באופן עצמאי ולא סרו לפקודתו. //// ללא דקטטור כזה לא היה ניתן להקים מדינה ולא היה ניתן להגיע לשום מקום. תאר לעצמך שבד בבד עם הקמת המדינה- ב"ג היה צריך להתמוד עם הרכבת קואליציה וליקוקי תחתים. //// הנקודה שאתה אהוד והמגיב הראשון לא עמדתם עליה היא ההבחנה בין שגיאה לפשע, ורדיפת אנשי האצל ולח"י שלא סרו לפקודתו בכל מיני דרכים ואפילו ע"י הריגתם - הוא לא פשע כי-אם שגיאה של שליט-יחיד שראה בהתלכדות סביבו וסרות למרותו כערך עליון בדרך להקמת המדינה והמשכיותה. ניתן כמובן להתווכח על זאת, ניתן להתרעם, לא לקבל, לא לסלוח... אבל לא ניתן לקרוא לדבר "פשע" כי הדבר נעשה במסגרת החלטות השליט יחיד בענייני המדינה. עם זאת העבירות הכי קלות ששליט, יחיד או לא, עלול לבצע שלא במסגרת המדינה והחלטותיה – יכולות להיקרא כפשע, כגון לגנוב, לאנוס, לנצל את מרותו אפילו בעניינים הקלים ביותר- כל אלה יכולים להיקרא "פשע" שהעם לא יסלח עליהם וגם ההסטוריה. אחד הפשעים שלא היה להם קשר בהחלטות המדינה הוא פשע ההתנשאות והגזענות שלא ניתנים לסליחה, ושום כפרה לא תמחק אותם אפילו הזכות בהקמת המדינה. |
|
כתובת IP: |
190.140.144.215 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלברט שבות |
|
|
|
|
|
לא צריך לעטוף במילים יפות את המחלוקת המהותית בינינו, כי מחלוקת בין שני בני אדם איננה סוף העולם. אתה מצדיק הסגרה לאויב והרג יהודים בתור רע הכרחי, ואני חושב שזה רע, פשוט רע, וכמובן גם שהרע הזה לא היה הכרחי. הנימוקים שאתה מציג הם העתק מדויק של נימוקיהם של מעריצי סטלין, שסיפרו לנו שכשכורתים עצים ניתזים שבבים. וחוץ מזה בזמן אלטלנה בן גורין היה ראש הממשלה, ללא שום ערעור מצד האצ"ל, ואנשי האצ"ל כבר הצטרפו לצה"ל על פי הסכם חתום, ולכן כל מה שכתבת מבוסס פשוט על הצגה שגויה של העובדות ההיסטוריות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
יש בינינו הבדל; לא אי-הבנה ולא מחלוקת. אני פותח את עצמי לכל ערוצי החשיבה האפשריים ואתה סוגר את עצמך בערוץ אחד מרובע שגם אם תרצה לצאת ממנו לאפטר- לא תוכל. אתה אומר בעצם שבן-גוריון רע כי הוא נלחם באחיו והרג אותם. נקודה. ולמרבה הפלא אני אומר את אותו הדבר ואף יותר: אינני יכול לסלוח לבן-גוריון לא על אלטלנה ולא על גזענותו ולא על ילדי תימן שאפילו אם לא ידע עליהם- האחריות רובצת עליו כי הוא אחראי לרקע הגזעני שהפרשה התבשלה עליו. ולא מאידך-גיסא (שים נא לב ל-לא) אני יכול לקפץ בין נקודות הזמן עד להגיע לתקופת קום המדינה ולהבין את הצורך של ישראל דאז באיש כבן-גוריון, שידע לשחק את תפקיד האלוהים הכל-יכול ולאכוף את דעת היחיד שלו על כל פלגי העם ועל כל הסובבים אותו. הוא ידע להיות הדקטטור הנכון בנקודת הזמן הנכונה. כך ורק כך ישראל יכלה להיווצר להיוולד, לצאת לאור העולם ולבעוט ולרקוע ברגל, ורק איש אחד יכל לגרום לכל ההתרחשויות האלה, הוא האיש שלנו בן-גוריון שאני לא סולח לו על אלטלנה ולא על האפליה והגזענות ולא על עוד כמה דברים בעלי משקל זהה או מופחת. מה אני רוצה להגיד בכל זה? דהיינו מה ההבדל בינינו? שאלת ותענה: אני יכול להיות הסטוריון טוב שגם מבין את ההסטוריה וגם יודע ללמד אותה ולהעביר אותה לדורות הבאים על כל הפרטים המנוגדים שלה, בעוד אתה אהוד לא יכול, כי אין באפשרותך לצאת לאפטר מהמרובע שהסתגרת בו. אני יכול להיות גם שופט טוב שיודע לשפוט את בן-גוריון לטוב ולרע, בעוד אתה אהוד לא יכול להיות שופט, לא שופט טוב ולא בינוני כי אתה שוב, סגור ומסוגר, מרצון או לא, בתוך ריבוע קשיח שקשה באמת לפרוץ אותו; אני מבין אפילו אותך. זה איפא ההבדל בינינו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלברט שבות |
|
|
|
|
|
ככה צריך להתוכח! ואני אוהב להתוכח. הדבר היחיד שאני לא מוכן לקבל זה השואות לשואה ולנאצים, ולכן זעמתי על נתניהו כשדיבר על חוסייני והיטלר. ובקשר לדבריך, אני בהחלט מקבל אותם, וקרובים אלי ממך כבר אמרו לי דברים דומים. ולכן אוסיף רק שלדעתי על מה שעשה בן גוריון בזמן אלטלנה היה צריך לשפוט אותו ולתלות אותו בכיכר העיר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
יחסו של בן גוריון ליריביו הפוליטיים היתה מהולה (בעצם מבוססת) על רישעות ורוע מן הסוג הסטליניסטי האכזר ביותר.
לכאורה ניתן להצדיק חלק מהמהלכים שביצע נגד יריביו הפוליטיים מימין בשם "אחדות העם". אך למעשה הדבר נבע פשוט מתאוות שלטון ורוע נטול עכבות. ולראייה, הוא סרב להביא את עצמותיו של ז'בוטינסקי לקבר ישראל שנים רבות לאחר שהאצ"ל והלח"י לא התקיימו. בן גוריון סרב לקרוא למנחם בגין בשמו, ובהמשך לגישתו מאות מיוצאי המחתרות ובני משפחותיהם רעבו ללחם בשל האיסור על העסקתם, שנים רבות לאחר שהמדינה הוקמה.
יחסו המתנשא והמרושע של הדיקטטור המפא"יניקי, היא שגרמה למסירת מיטב קרקעות המדינה לידי חביביו, ובמקביל לבכייה לדורות בשל הגליית יוצאי המזרח לעיירות הרפאים המלאכותיות והמיותרות המרוחקות ממקורות פרנסה והשכלה.
רישעותו והתנשאותו של בן גוריון מנעו שילוב הכוחות כדי להביא לגירוש הבריטים מהארץ, ובכך עיכב את פתיחת גבולות הארץ לפליטים מהכבשן באירופה, החשש שלו מפני עליית קרנו של הימין בעיני העם הוא שגרם להלשנות ולשיתוף הפעולה עם הצורר הבריטי, הוא שהביא להטבעת ספינת הנשק, נשק קריטי שיכול היה לחסוך אלפי יהודים הרוגים, לשנות את מהלך מלחמת השחרור וההיסטוריה של עמנו בארצו המתחדשת.
מן הכתבה עולה שהתאווה "למלך". ממנה הזהיר שמואל הנביא, כנראה שעדיין מקננת בעמנו, עדיין יש המנסים לקשור כתרים לרודנים המתאכזרים. החלום לבצע מהלכים תוך התעלמות "מהפרופלורים". תוך התאכזרות ליהודי קטיף, ו"בלי בג"צ ובצלם", ברוח "אני אנווט" עדיין פושה אצל השמאל כמובן, ומתברר לצערי שגם אצל הטובים שבתוכנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ב.מ |
|
|
|
|
|
יאיר ידידי שלום,
שמואל הנביא אכן הזהיר מפני מלך, ואפילו התורה עצמה הסתייגה מהמלכת מלך. "כִּי תָבֹא אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ וִירִשְׁתָּהּ וְיָשַׁבְתָּה בָּהּ, וְאָמַרְתָּ אָשִׂימָה עָלַי מֶלֶךְ כְּכָל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר סְבִיבֹתָי" – הביטוי "ככל הגוים אשר סביבותי" מעיד על ההסתייגות הזו. וגם אתה ידידי מסתייג מהתאווה למלך- כפי שעולה אכן מהמאמר. עד כאן אתה הולך בדרך התורה ודרך טובה היא, אולם ישנה כאן אבחנה שבהסח הדעת פסחת עליה: האם המלך שאתה והתורה ושמואל הנביא הסתייגתם ממנו הוא אותו המלך שמחבר המאמר התאווה לו? – לא, התשובה לא ואסביר. /// גם אני לא רוצה מלך ולא דקטטור, חייתי כמעט מחצית חיי תחת שלטון של דקטטור ורודן סורי והסתפקתי בחווייה הזאת- לא הייתי מתאווה לחזור עליה, אבל אני כן מתאווה לשלטון שייצג נאמנה אותי ואת מאוויי, ואני מדבר על תאוות כלל העם הישראלי היושב בציון. מי כמוך יודע יאיר כי ישנה אי-התאמה הזועקת לשמים, בין השלטון שהלכנו במו רגלינו לבחור בו ולשרטט דרכו את המתווה המדיני שלנו, לבין המתווה בפועל שאותו שילטון מציג. בחרנו ימין קיבלנו שמאל. בחרנו בדרך אמיצה וכנה קיבלנו הססנות ושלטון שמטלטל בין הדעות ופוסח על הסעיפים- אם להשתמש בלשון תנכית. הלכנו בנחישות לקלפי- קיבלנו שלטון חסר יכולת להחליט שמדבר בעשר פיות. /// למה זה קורה לנו, שאלתי חקרתי ועניתי- בגלל שיטת הממשל הפרלמנטרי שאולי היא מייצגת דמוקרטיה אך אינה מייצגת אותנו. שיטת הממשל הפרלמנטרי מבוססת על ממשל הנתמך ברוב קואלציוני שיתמוך בממשלה וישתתף בה, אולם ככל והקואליציה רחבה יותר כך הכרעת הרוב מצטמצמת יותר, כי עבור חיבור המפלגות השונות בדעותיהן יש להגמיש את מתווה המפלגה הגדולה שמייצגת בפועל את דעת הרוב, את דעתנו. וכך באופן הזה הכרעתנו והמתווה המדיני שלנו כרוב, ניתנים להרכב הקואליציוני כאתנן עבור הצטרפותו לממשלה. מוצר סופי: ממשלה שמדברת בעשר פיות ונעדרת מתווה מכריע שאמור להיות המתווה של כולנו, של הרוב. /// הפיתרון הטבעי הוא מלך "דמוקרטי" שיבחר על-ידי הרוב, ייצג את מתווה הרוב, ויקים ממשלה מקצועית שתדבר פה אחד בשם הרוב, ותפעל במתווה אחד- הוא המתווה של הרוב. /// זה המלך שמחבר המאמר התאווה לו, ובעיקר זה לא המלך שהתורה ושמואל הנביא וגם אתה הסתייגתם ממנו; אתם הסתייגתם ממלך שלא בהכרח מייצג את הכרעת הרוב, בניגוד למלך "שלי" שהכרעת הרוב היא שתתווה את צעדיו. /// עם כל הסטיות והרשעות של בן-גוריון היה לישראל מזל שנפל בחלקה רשע מרושע שממשלתו דיברה פה אחד והצעידה את ישראל במסלול אחד; בלעדיו ישראל לא היתה מגיעה לשום מקום. גם היום ישראל זקוקה למלך כזה ועדיף שלא יהיה מרושע. |
על עיקרון "הכרעת הרוב" |
|
כתובת IP: |
190.140.144.215 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלברט שבות |
|
|
7 |
|
|
קבוצת אנשים מהמאה ה 20 שמקימים מדינה ולתוכה צריכים לקלוט אוכלוסויות מימי הביניים או מאוחר יותר, טיבעית היא תחושת ההתנזרות מיחסים אתם, כגון: במגורים משותפים, בעבודה, בעת אכילה, בנישואין, בבילוים, גם מהבדלי תרבויות ורמת החיים.
בכו"ז בני המאה ה 20 הם העושים במלאכת קימום המדינה והעם ואילו העולים בסטטוס של פליטים פסיבים (נחותים טיבעית) כך שהמתח הזה ליווה את 2 הצדדים דורות ויצר את תחושת "הגזענות" שמצאה את ביטוייה ביחסים וגם בפליטות פה אשווארצען חייעס, או אשווארצען קופט, הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת וכו'... יחס אל נחותים, למרות שזו עובדה נכונה מעצם זה שבאנו כפליטים, חסרי כל ונחותים... יחד עם זאת ולמרות הכל, דאגו אנשי המאה ה 20 לכוון את האוכלוסיות, למעמד שהוא היום, כמעט שיויוני, זה רק ילך ויגבר, עד שלא ישאר זכר מאנשי המאה ה 20 ובמשפט זה אני יורש את הגזענות הסמויה שהנחיל איש המאה ה 20 הוא לא אשם, זו הדמוגרפיה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אדם ציון |
|
|
ליאור ברדוגו
באוצר מצהירים כי ישווקו בשנתיים הקרובות 50 אלף יחידות דיור במחיר למשתכן, בהנחה והדבר באמת יקרה זה לא אומר שקיזזנו מעקומת הביקוש 50 אלף יחידות דיור. הסיבה לכך היא שהפחתת המחיר דווקא מגדילה את הביקושים ומכניסה לשוק זוגות צעירים שלא היו קודם לכן חלק מעקומת הביקוש
|
|
|
|
|
|
יאיר כהן
תקיפת סייבר עלולה לגרום נזק רב-ממדים לכל המגזרים, אבל נכון להיום החוליה החלשה והפגיעה ביותר היא המגזר העסקי. הפרדוקס שמולו ניצב המגזר העסקי הוא איך בונים תשתית טכנולוגית אמינה שתגשר בין הצורך בהרחבה ובשיפור יכולת הפרסום, השיווק והאינטראקציה עם הלקוחות ובין מניעת נזק מאירוע סייבר
|
|
|
|
|
|
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - כישלון מהדהד, בול, טעויות וסנוקרת
|
|
|
|
|
|
עמוס גלבוע
הם לא עשויים מקשה אחת, הם לא עוינים את המדינה והם לא משתגעים מאהבה הם אוהבים לחיות כאן, ורואים עצמם חלק מהמדינה; הם חשים אפליה, יש להם זהות מפוצלת, ויש להם הנהגה קיצונית שיעור הילודה שלהם נמצא בירידה ושיעור הילודה היהודי מצוי בעליה הפער נסגר
|
|
|
|
|
|
נסים גבאי
קיימים "גני ילדים" רבים ומגוונים המשמשים בתי גידול לפוליטיקאים זה יכול להיות באוניברסיטה, שם הבחירות הפנימיות נותנות לסטודנט "המבטיח" קרש קפיצה רציני
|
|
|