X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נכון שעיניהם של אנשי "המחנה", אלה שהתרגלו לשלוט כאן במשך דורות רבים, תוך שהם מנסים לייבא לכאן ערכים דקדנטיים, שאינם חלק מן המסורת היהודית, כלות מרוב קנאה - אבל אין מה לעשות. זאת דרכו של עולם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

אביחי מנדלבליט עומד להיות בעוד כמה ימים היועץ המשפטי לממשלה - אבל זה לא הולך להיות לו קל. קודם כל, בגלל שכבר הדביקו לו סטיגמה של מי ש"מקורב" לראש הממשלה - ובמקומותינו אין פשע גדול מזה. ראש הרשות המבצעת צריך לעבוד, לדעת חורצי-הלשון של "המחנה" ההולך ונעלם, עם פונקציונרים לעומתיים. רק כך, להבנתם, תהיה לדמוקרטיה הישראלית משמעות קונקרטית. ורצוי גם, כמובן, שהמתמנים החדשים יהיו בני-בניהם של פרנסי "המחנה".
אז בקדנציה הזאת זה כבר לא יקרה. לא מכבר מונה "מקורב" אחר לתפקיד ראש המוסד - ולפני זה מונה ראש השב"כ. מפכ"ל המשטרה היה האחרון ברשימת "המקורבים"; מה שהביא עליו קיתונות של ביקורת לא-צודקת בעת שהוא התמהמה, כביכול, בשחרור תושבי תל אביב מבתיהם לאחר הרצח שאירע בפאב בצהרי יום השישי.
כל "המקורבים", אגב, הם בעלי רקע דתי-לאומי - וזה בכלל משגע את "המחנה". אפשר גם להניח שכל הארבעה ספגו ערכים יהודיים בנעוריהם; ואפשר גם לצפות שכל הארבעה יהיו מסורים, בראש ובראשונה, למדינה שבהגדרתה, במסמך המכונן שלה, מופיע שהיא תשמש ביתו הלאומי של העם היהודי.
אינני יודע כלום על האופן שבו הם מונו - אבל אני משער שראש הממשלה לא הסתיר מפניהם את רצונו במי שבטוח בצדקת הדרך ובעליונותם של ערכים ששימשו אבני יסוד לתנועה הלאומית של העם היהודי.
אז נכון, שעיניהם של אנשי "המחנה", אלה שהתרגלו לשלוט כאן במשך דורות רבים, תוך שהם מנסים לייבא לכאן ערכים דקדנטיים, שאינם חלק מן המסורת היהודית, כלות מרוב קנאה - אבל אין מה לעשות. זאת דרכו של עולם.
כשמתקיימות בחירות דמוקרטיות, המנצח לוקח את כל הקופה. כך זה באנגליה - וכך זה בארצות הברית. אין לפגוע, כמובן, בזכויותיו האזרחיות של המיעוט - אולם יש לקבל את גזירת הבוחר. הרוב קובע את אופיו של המרקם החברתי. כך זה היה בעת שהאבות המייסדים של "המחנה" הזה שלטו פה ביד רמה. בכל הפרסים היוקרתיים זכו רק אלה שהיו בראש אחד עם מחלקי הפרסים.
אף הצמרת הצבאית עוצבה בדמותם. את השלל הלאומי הם חילקו ביניהם בלי "בג"ץ ובלי בצלם". משרדי הממשלה היו מלאים באנשים "משלנו". די היה, בזמנו, בפתק של שר האוצר כדי שהמחזיק בו יקבל הלוואה נדיבה או קרקע באזורים מבוקשים. שלטתם בכל מערכות השלטון נתנה בידיהם את האפשרות לגרוף לעצמם מכל טוב הארץ.
ובכן, הימים האלה חלפו לבלי שוב. מי שקיבל לידיו את הגה השלטון לאחר ספירת הקולות, מותר לו שלא לעשות הנחות לחצרני "המחנה". ואלה, יצטרכו להשלים עם הסדר החדש. בניה הנאמנים של המדינה היהודית אינם יראים עוד מפני איש; לא מפני הגרפומנים הממלאים את טורי העיתונים - ולא מפני שוחרי-המשפט שאצים-רצים לבית המשפט העליון בכל עת שמינוי זה או אחר לא מוצא חן בעיניהם.
וגם שם, כבר לא נרתעים מפני זעקות-השבר של תגרני "המחנה" שביקשו במשך שנים להלך אימים על היושבים על כס המשפט. מאזן הכוחות השתנה גם בוועדה למינוי שופטים - ושם אפילו לא חשבו להטיל "חרם" על מי שמתגורר ביישוב שנמצא מעבר ל"קו הירוק" שהתקדש לשווא בידי מתחסדי "המחנה".
ימים טובים באים עלינו - וגם באירופה, שאדמתה רוויה בדמם של מיליוני יהודים שנטבחו על לא כל עוול בכפם, יצטרכו להתרגל למציאות חדשה. המוני המוסלמים שימלאו את רחובות הערים ילמדו את תושביהן לאיזו מדמנה הם נפלו. צביעותם של האירופים תהפוך למעין בומרנג חברתי-תרבותי שיהיה טבול בהרבה דמים.
יהיה עליהם להתמודד עם אמיתות מסוג חדש.

תאריך:  21/01/2016   |   עודכן:  21/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבעה "מקורבים" בצמרת
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מניעים לביקורת , נוסח משגב
שלמה המגיב  |  22/01/16 07:39
 
- המון מלל ולא אמרת כלום
שדגד  |  22/01/16 11:13
2
מר משגב משמיץ, כדרכו...
גדלתי בשנות המחנה  |  22/01/16 16:50
3
החרדה של מחנה "יפי הנפש", שכפי
יוסי אבידור  |  22/01/16 18:17
4
ודבר נוסף, דר' משגב: אלה שכתבו
יוסי אבידור  |  22/01/16 21:19
5
אחיזת עיניים
ארי כספי  |  23/01/16 08:51
6
מר משגב קורא למלחמת אחים
שפוי  |  23/01/16 12:25
 
- אין אפשרות למלחמת אזרחים
aeius  |  23/01/16 14:25
 
- ועוד איך יש
שפוי...  |  23/01/16 16:42
 
- השמאל מנסה לחרחר ולגרור למלחמה
aeius  |  23/01/16 17:48
 
- לא ראוי לתגובה... ל"ת
שפוי...  |  23/01/16 19:06
7
דר חיים משגב כל מילה בסלע
יוסי ארגואן  |  25/01/16 20:56
8
ד״ר אתה שוכח שהשמאל כבר יותר..
ישראלי כועס מאוד   |  12/03/16 05:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פריד (פריצי)
הסביבה כאן דוברת רק ערבית, ואנו זקוקים לתרגום    האם מישהו מזייף לנו את המקור?
הראלה ישי
כאשר אנו מוצאים עצמנו בוויכוח טעון כבני זוג - עלינו להתעקש לפזר את הגלים, לחצות את הים, לחשוף את אותה פיסת אדמה יבשה שעליה אפשר לעמוד בנוח ולהתייצב
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - דרג, מחסור, סרחו ומתרסקים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: דפנה ונתן מאיר זוג משמיים    תאונות דרכים: ההרוגים הם לא סטטיסטים    רפי יעקובי - פסיכולוג או מנהל כת?    נערי הטרור    תסמונת האישה המוכה מכירים?    דאום בשחקים    אלוף - פר יופי חולב?    ולקינוח פסוקו
אלי אלון
מאות אנשים ובהם לא מעט קשישים ואנשים קשי יום שהשתתפו באירועים שנערכו במשכן הכנסת לציון יובל למשכנה הנוכחי בגבעת רם נאלצו לשלם במזנוני הכנסת מחירים גבוהים יחסית שאינם שווים לכל נפש, ולעיתים היו גבוהים כמעט פי שנים מהמחיר שנדרש לשלם עבור אותם מוצרים חבר כנסת או עובד בכנסת    למה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il