קריסת מגה קמעונאות, היא עובדה מוגמרת אולם לחברת האם אלון היו עוד כל מיני לווינים שחגו להם סביב עסקי הקמעונאות של מגה ואשר רוכזו סביב קבוצת Bee קמעונאות וכללו את ורדינון ונעמן ובנוסף מחזיקים ברשת חנויות ampm.
האם לקבוצה יהיה בכלל עניין להחזיק ברשתות אלו?
Am:pm, שהוקמה שרשת נפרדת ממגה, נשענה לא מעט על בסיס הרכש של מגה וכעת לא ברור כלל עתידה, אם כי המיקומים שלה מעניינים ובוודאי קורצים לסופר קופיקס, ואולי גם וליקטורי ואו טיב טעם.
הבעלות של הרשת נמצאת בידי דור אלון אנרגיה, להם יש גם את האלוניות ואת תחנות הנוחות שצמודות לדור, אשר מכילות מגוון מוצרים דומה ולכן נראה שלפחות בטווח הקרוב, תישאר הרשת בידי קבוצת אלון.
מנגד, רשת ורדינון ונעמן הן רשתות בתחום לא מזון, להן בסיס רכש עצמאי, אולם היקף הפעילות שלהן אינו גדול במיוחד ונראה שאינו מעניין את הקבוצה אשר נמצאת בתהליך כינוס משמעותי. שני המותגים מוכרים מאוד בישראל וממוצבים כמותגים ברמת מוצרים בינונית-גבוהה ובדימוי קצת מבוגר וארכאי.
רמות המחיר של שתי הרשתות גבוהה מאוד ועיקר המכר שלהן הוא במבצעי מחיר ובהנחות של עד 70%, שתי הרשתות לא הפנימו את המחאה החברתית ואת השינוי שחל בתפיסת הצרכן ובהגברת התחרות בעיקר מצד רשת פוקס הום, אשר מקיימת דיאלוג שיווקי טוב יותר עם הלקוח הישראלי, עכשווית יותר ומשדרת אופנה וצבע.
במקרה או שלא במקרה, תחום העיסוק של שתי הרשתות חופף לחלק מתחומי העיסוק של איקאה, שם מוצעים חלק מהפריטים, במחירים מוזלים ביותר ואין ספק שאיקאה פוגעת פגיעה משמעותית בהן.
התפתחות איקאה, כניסת פוקס הום, דשדוש
הום סנטר וגולף, קריסת סולתם רדד וכמובן פשיטת הרגל של מגה, רק יחזקו את תחושת הבעלים ששתי רשתות (נעמן וורדינון) אלו אינן חיוניות במבנה האחזקות העתידי של הקבוצה ולכן זו רק שאלה של זמן שימצא להן קונה בשוק.