X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסק דין של בית המשפט העליון מבהיר כיצד יש לפעול אם תחילה מבקשים לבטל דוח, ולאחר מכן - כאשר הבקשה נדחית - מבקשים להישפט על אותו דוח
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

בית המשפט העליון הכריע לאחרונה בסוגיה שיכולה להשפיע על כל אחד ואחת מאיתנו. הסיפור מוכר - אתה (לשון הזכר לצורך הנוחות בלבד) מקבל דוח ומבקש לבטל אותו. בפניך שתי אפשרויות - להגיש בקשה לביטול הדוח או להגיש בקשה להישפט:
בקשה לביטול הדוח - יש להגיש בתוך 30 יום. בקשה להישפט - יש להגיש בתוך 90 יום. אך מה קורה אם מגישים בקשה לביטול הדוח והיא נדחית? ובכן, סעיף 229 לחוק סדר הדין הפלילי קובע שבמקרה כזה ניתן להגיש את הבקשה להישפט בתוך 30 יום מיום קבלת ההחלטה הדוחה את הבקשה לביטול.
בפני בית המשפט העליון ניצב מצב מעניין. הוגשה בקשה לביטול דוח. הבקשה לביטול הדוח נדחתה על-ידי התובע. הוגשה בקשה להישפט - בתוך מסגרת הזמן של 90 הימים מיום מתן הדוח. עם זאת, הבקשה הוגשה לאחר 30 הימים מיום מתן הסירוב.
המערער טען, כי מאחר שהחוק מאפשר להגיש בקשה להישפט עד 90 יום מיום מתן הדוח, אין לשלול ממנו את זכותו. השופט חנן מלצר דחה את בקשת רשות הערעור. הוא קבע, כי מרגע שהוגשה בקשה לביטול הקנס לתובע, הרי שהמסלול היחיד שעל מקבל הדוח לנהוג בו, הוא המסלול הקובע כי בקשה להישפט יש להגיש בתוך 30 יום מיום קבלת ההחלטה המסרבת לבטל את הדוח.
המסקנה: מי שקיבל דוח ומעוניין לבטלו - ראשית יש להגיש בקשה לביטול, אולם לזכור להגיש בתוך 30 יום מיום קבלת ההחלטה המסרבת לבטל בקשה להישפט, וכך לנצל את מלוא הזכויות שמעניק החוק לביטול דוח.

תאריך:  02/02/2016   |   עודכן:  02/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חנן מלצר / Hanan Melcer
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להישפט או לבטל?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מיטת סדום מטומטמת
ושופט כנ"ל  |  4/02/16 11:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
למרות שאיננו צבא מסודר - מצליח ארגון הטרור הדרומי לאחז את עיניו של צבא מאורגן ומנוסה נוסח צה"ל. לכן יש לפקוח עיניים, ללא שום דיחוי, כדי למנוע מחמאס להפתיע אותנו
שרה אהרונוביץ קרפנוס
וַיָּקָם קַיִן אֶל-הֶבֶל אָחִיו וַיַּהַרְגֵהוּ (..) וַיֹּאמֶר ה' אֶל-קַיִן: אֵי הֶבֶל אָחִיךָ? וַיֹּאמֶר: לֹא יָדַעְתִּי.. הֲשֹׁמֵר אָחִי אָנֹכִי?
אריה אבנרי
בכתיבה מבריקה וקולחת, משולבת בדמע ובצחוק, מביא חברי הוותיק אליעזר (לונקה) גוטליב בספרו "יונק דבש וכיסופים" פרקים משורשיו ומילדותו בפולין וברוסיה, ומספר על נעוריו בקיבוץ לוחמי הגטאות ועל הקריירה שלו כאיש מודיעין בכיר בצה"ל, וגם משתף באבל האישי שלו נוכח אובדן המצפן המוסרי של המדינה
מחלקה ראשונה
Land Developer Eldad Peri said at the Calcalist Real-Estate conference: "In Israel, it takes many years to obtain land rezoning permits- to turn agricultural into construction land- while in Africa it only takes about 3 months"
אסתר שניאורסון גרי
וכך אמר שריד כאשר הובעה התנגדות להכנסת שיריו של מוחמד דארוויש המשורר הערבי הלאומני: "תלמידי ישראל פתוחים, מבינים וסקרנים, והם לא יכולים להיפגע מספר לימוד זה או אחר, וכי יש לסמוך על שיקול דעתם ותבונתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il