X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחריף העימות בין משרדי הביטחון והאוצר על תקציב הביטחון, לנוכח סירוב האוצר להיענות לתביעות מערכת הביטחון
▪  ▪  ▪

מחריף העימות בין משרדי הביטחון והאוצר על תקציב הביטחון, לנוכח סירוב האוצר להיענות לתביעות מערכת הביטחון. בעימות צפוי להכריע ראש הממשלה, אהוד אולמרט. "תקציב הביטחון איננו עניין פרטי שלי. הוא עניין של ראש הממשלה, הממשלה, והקבינט הביטחוני, אמר היום (א', 3.9.06) שר הביטחון, עמיר פרץ, בדיון שקיים עם שר האוצר, אברהם הירשזון, על תקציב המדינה ל-2007. עם זאת, גורמים שנכחו בישיבה התרשמו, כי פרץ עשוי למתן את דרישות מערכת הביטחון, במטרה להימנע מפגיעה בסל הרווחה.
האוצר דוחה את מרבית הדרישות הכספיות של מערכת הביטחון לתוספת תקציב. לדברי הירשזון, היענות לדרישות משרד הביטחון תחזיר את מצבה הכלכלי של המדינה. האוצר מסרב לדרישת מערכת הביטחון ל- 9.6 מיליארד שקל להגדלת מוכנות צה"ל למלחמה הבאה, ולדרישה לתוספת של 3 מיליארד שקל לבסיס תקציב הביטחון מ- 2007. האוצר מציע כי פורום בכיר ביותר של אנשי ביטחון וכלכלה, שימונה בידי המועצה לביטחון לאומי, יבחן דרישות אלו, והחלטותיו יחייבו הן את משרד הביטחון והן את משרד האוצר.
האוצר מסכים להעביר למערכת הביטחון תקציב לכיסוי עלויות המלחמה בלבנון. ואולם גם למטרה זו מוכן האוצר להקצות פחות מ- 9 מיליארד שקל (לעומת 12 מיליארד שביקש משרד הביטחון, שייפרס על שלוש שנות תקציב (עד 2008).
יוזמת האוצר לקצץ קיצוץ נוסף בקצבאות הילדים עוררה התנגדות נרחבת במערכת הפוליטית. יו"ר העבודה פרץ הבהיר היום, כי לא יסכים לקיצוץ כזה. "אני לא מוכן בשום פנים ואופן שיעמידו את הקשישים מול הטנקים ואת הילדים מול האף-16", אמר פרץ בטקס לפתיחת שנת הלימודים בניצני אשכול. לדבריו, יש למצוא מקורות נוספים למימון הגדלת תקציב הביטחון, ולא לפגוע בחברה.
גם שר הבינוי והמשפטים, מאיר שטרית, אמר בדיון בסיעת "קדימה", שהתכנסה לדון בתקציב, כי אסור לפגוע בשכבות החלשות באמצעות פגיעה בתשלומי הקצבאות. לדבריו, "אין בעיה של חוסר בתקציב הביטחון אלא באופן הניהול שלו". שטרית אמר עוד, כי הוא הציע להעלות את יעד הגירעון ל-3%. לפי המסתמן, הממשלה אכן תגדיל את יעד הגירעון ב-2007 ל-2.9% מהתוצר, במקום 2.0% - החלטה שתשחרר לתקציב המדינה 8.3 מיליארד שקל ב-2007. שטרית הציע להגדיל את הגירעון גם בתקציב ,2006 כדי לפנות בסך-הכל 28 מיליארד שקל בשתי השנים.
שר הפנים, רוני בר-און, אמר בישיבת הסיעה כי לממשלה לא תהיה ברירה אלא להוריד את רמת החיים של כל אזרחי המדינה. בר-און אמר, כי עקב המלחמה בלבנון יהיה הכרח לקצץ בתקציבים החברתיים. לדבריו, על הממשלה לדאוג לכך שרמת החיים של כל האזרחים תרד בצורה שווה, כדי שהנטל יתחלק באופן שווה.
יו"ר ש"ס, שר התמ"ת אלי ישי, הוזמן גם הוא לישיבת קדימה. ישי הבהיר כי גם מפלגתו לא תתמוך בקיצוץ בקצבאות, ותהיה מוכנה לפרוש מהקואליציה אם הקצבאות אכן יקוצצו. ביום שישי אמרו ראשי האוצר לישי, כי בשל מצוקת התקציב ייתכן שקצבאות הילדים יקוצצו ב-2007. בדיון היום העלה ישי כמה חלופות לכך, ובהן הטלת מלווה ביטחון וביטול הקיצוץ של 1% במע"מ, שנכנס לתוקף בתחילת יוני.
שר האוצר, אברהם הירשזון, לא הזכיר בישיבה יעדים חברתיים, אלא התייחס בעיקר לצורך בהחזרת המשק למסלול צמיחה וכן את הצורך לתמוך ביישובי הצפון במטרה להחזירם לקדמותם. עם זאת, באוצר הדגישו היום כי למרות המלחמה יוגדלו התקציבים החברתיים בתקציב 2007 ב-1.5 מיליארד שקל.
התקציב יובא לדיון בממשלה ביום ראשון הבא. לפי המסתמן, ב-2007 יגדל תקציב הביטחון בכ-4 מיליארד שקל (נוסף ל-2 מיליארד שקיבל בתקציב 2006), הצפון יקבל תוספת תקציב של כ-1.5 מיליארד, סיעות הקואליציה יקבלו 1.7 מיליארד כפי שהובטח להן בהסכם הקואליציוני, וכ3- מיליארד שקל ייתוספו למשרדי הפנים (רשויות מקומיות), החינוך, הבריאות וביטחון הפנים. כל התוספות שהובטחו לנגב לשנה הבאה נדחו למועד לא ידוע. בנוסף תידחה דרישת התמ"ת לתוספת תקציב של מיליארד שקל ב-2007.

השתתפו בהכנת הידיעה: טל לוי ושירות הארץ
תאריך:  03/09/2006   |   עודכן:  03/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרץ: תקציב הביטחון אינו ענייני הפרטי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מוכנות למלחמה
עקבי  |  3/09/06 23:24
2
שיקצצו בחצי את שכר הגנרלים , כך גם
חנן ד' וייס,סא"ל מ  |  3/09/06 23:27
3
פרץ ממציא חוקי הטבע החדשים
משה, עורך-דין  |  3/09/06 23:28
4
עמיר פרץ: אולי תשבית שוב את הנמלים
אם לא יקציבו לבטחון?  |  4/09/06 01:07
 
- מה עם גלי צה"ל? ל"ת
כל הזמן  |  4/09/06 01:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
תגובת ממשלת לבנון על דברי אולמרט, כי הציע לסניורה לפתוח במו"מ: מדובר ב"תעמולה"    שר החוץ הלבנוני דחה את הפניה
הילה רפופורט
המקור לאי ההבנה: בחזית הבניין הוצב כספומט - השודד הסיק כי מדובר בבנק
אלעזר לוין
תשלם 57 מיליון שקל ∙ הבעלות המלאה על מגדל המשרדים והמסחר בחיפה תעבור לאיירפורט סיטי ∙ מחלוקת על זכותה של נצבא לנצל את זכות הסירוב
הילה רפופורט
לטענת שרת החוץ, פתיחה במו"מ עם סוריה, כעת, תפגום במאמצים לייצוב המצב בלבנון    נימוק נוסף: תחילה על סוריה להפסיק התמיכה בחיזבאללה
אסף גדות
מרבית מנהלי אבטחת המידע מאמינים כי אין בידם כל דרך למנוע פרצות אבטחת מידע - כך עולה מנתוני סקר לאומי של מכון המחקר האמריקני Ponemon המתמחה בניהול מידע
רשימות נוספות
הקיצוץ אושר על חודו של קול  /  רונן ליבוביץ
ליצמן נוקט סנקציות נגד השר הירשזון  /  יואב יצחק
שר האוצר: עלות המלחמה - שיבעה מיליארד ש"ח  /  עומר שיקלר
מלחמת העשוקים  /  יואב לוין
חמלה, קצת חמלה  /  יוסי עבדי
שכונת האוהלים  /  שימי קדוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il