X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים אלה התפרסמו תוצאות מאזני הבנקים כרגיל התגובה בגין התקבולים של ראשי הבנקים הייתה שלילית
▪  ▪  ▪
חישובי רווח [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

לפני מספר שבועות התייחסתי לבעיתיות ההנפקה על-ידי בנקים, של אג"ח מסוג קוקו. בתמצית ההתייחסות השלילית היא לעצם האופציה שיש לבנק למחוק את האיגרת במידה וההון העצמי יורד, ועצם העלאת האפשרות, למחצית. קרי הפסדים גדולים וכן הורדה מהירה של ערך אג"ח אחרות של הבנק עקב ירידה חדה בערך הקוקו שנובעת מהצפי למחיקתן. בינתיים הנפיקו לאומי ומזרחי אג"ח קוקו. הממונה על החיסכון באוצר שכנראה גם לה לא נראות האג"ח פנתה למוסדיים ודרשה מהם הסברים בדבר שיקוליהם להשקיע באג"ח אלה.
מבחינת הבנקים יש לקוקו חסרון נוסף והוא הריבית הגבוהה בכ-2% אותה הם צריכים לשלם לאג"ח זו. בנק לאומי שכנראה מחפש פיצוי על העלות הגבוהה יותר עומד להשקיע 10 מיליון שטרלינג בחברה בשם איזיבוב המלווה, באנגליה, עד 150,000 שטרלינג לעסקים הפונים אליה באמצעות האינטרנט לאחר מילוי שאלון. ההלוואות ניתנות תוך דקות. אין מודל שיכול להחליף את ההכרות עם הלקוח הכוללת פגישות בהן רואים את הלבן בעיניים. הבעיה היא לא להלוות אלא לגבות. לא לכל דבר לאינטרנט יש תשובה. גם במצב הפוך בו מפקידים משתמשים בשרותי בנק אינטרנטי איננו רואים פריחה מדהימה. בקיצור המיזם מסוכן.
האם בנק לאומי אינו מודע לסיכון? הרי מקצועו הוא הענקת אשראי. מעבר לכך הוא טרם סיים את פרשת הקנסות בארה"ב, הוא בתקופת ניסיון. מה יקרה אם יתברר שאיזיבוב הלוותה כספים ללקוחות מפוקפקים כמו סוחרי סמים וכד' המסוגלים לשלם לה את הריבית האסטרונומית בת 16%? חוקי הלבנת הכספים מחייבים את הבנקים להכיר את לקוחותיהם. מה מניע את הבנק להסתבך עם האמריקנים בשנית?
הון עצמי
התשובה לשאלה יכולה להיות נעוצה בבונוס. פעם אחת מנפיקים אג"ח קוקו הנחשבת לצורך הלימות ההון כהון עצמי, ופעם שנייה לא נחשבת לצורך חישובי הרווח מול ההון העצמי. את הבונוס מקבלים המנהלים על הרווח של הבנק ביחס להון העצמי. הדבר מסביר גם את הימנעות הבנק מלהגדיל את ההון העצמי בדרכים הקונבנציונליות כמו הנפקת מניות ו/או הימנעות מחלוקת דיבידנד.את ההנפקה שבנק לאומי ביצע לעובדים הוא מקזז כנגד התחייבויות עתידיות עבורן כבר בצע הפרשות או שילם בפועל כך שיחס הון רווח אף ישתפר.
בימים אלה התפרסמו תוצאות מאזני הבנקים. כרגיל התגובה בגין התקבולים של ראשי הבנקים הייתה שלילית. תשומת הלב מוסטת מהעובדה שהשכר המופרז אינו מצטמצם רק לצמרת הבנקאית אלא לכל דרג ההנהלה הבכירה המשתכר שכר מוגזם. בכל מערכת הבנקאות יש לפחות כ-750 עובדים בכירים מאוד בדרג ראשי אגפים ומעלה. בהנחה שעלות כל אחד מהם היא שני מיליון שקל לשנה מעבר לשווים או אז נמצא שהבנקים מוציאים 1.5 מיליארד שקל כל שנה יותר מהדרוש רק לסעיף זה. סכום זה מהווה 10% מסך העמלות שהבנקים גובים.
תשלומי שכר גבוהים מידי לשכבה לא מבוטלת ולצמרת מובילים את הבנק להרפתקת האיזיבוב, בתרגום חופשי "כסף קל", בוב בסלנג האנגלי הוא כינוי לשילינג. לא נותר אלא לקוות שההשקעה לא תצליח דבר שירתיע את הבנק מלהגדילה.
בטווח הקצר איזיבוב, בו מעורבים גם אמיר ברמלי מקרן קלע ואבי כ"ץ התזזיתי מקופיקס, עשויים לספק לבנק את הרעב לתשואה תוך התעלמות מאיכות השותפים והסכנות. אחרי הכל הם יכולים ללמוד מההסדר החלבי המתגבש בו נתבעים בכירי הבנק לשעבר אם השופט חאלד כבוב לא ישלח אותם למיקצה שיפורים משמעותי.

תאריך:  07/03/2016   |   עודכן:  07/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אור יזרעאלי
מה יותר כיף בעולם הזה מלהוביל קבוצת שמרנים אל עבר הפתיחות המינית החופשית    אריאל זילבר וכל מיני מתנחלות הזויות מוגחכים ללא קשר למציאות
ראובן לייב
העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, מדווח על התנערותו של הממסד הרפובליקני בארה"ב ממועמדה המוביל של המפלגה לנשיאות, עקב הרושם הרע שהוא מותיר אחריו
אברהם הללי
זה וקרה בחודש האביב, שהכל פורח ומתפתח שמסמל את התפתחותו של עם ישראל
שמעון זיו
גרמניה, שאינה ידועה כארץ לא דמוקרטית, אט אט ובאין רואה מגרשת מדי יום 200 פליטים לחו"ל, אין רעש, אין ארגוני נגד, אין ארגוני שוברי שתיקה, כלום
יאיר דקל
אינני מתכוון לאלה שיש להם אוברדרפט בבנק, גם לא לטייקונים, אלא לאלה שיש להם קצת כסף בצד והם רוצים לשמור על ערכו בלי להפסיד או אולי אפילו להרוויח. למעשה, אולי גם בעלי האוברדרפט מתעניינים ב"מה לעשות עם הכסף", סתם באופן תיאורטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il