X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שניים מהמחבלים שביצעו בימים אלו את גל הטרור הרצחני היו שב"חים. רבבות שב"חים נמצאים בתוכנו. רובם המכריע באו לחפש פרנסה, אבל למעשה מהווים פצצה מתקתקת שהיום חשופה להסתה יומיומית ואפילו להדרכה אינטרנטית היכן כדאי לדקור יהודים כדי להצליח. שורש הרע: בגדר ההפרדה שלא הושלמה בשל מחדל ממשלתי, התערבות בג"ץ ותעשיית ההברחות המשגשגת. הגדר הפרוצה תמשיך לגבות מחיר דמים
▪  ▪  ▪
פרצות רבות [צילום: סלימאן חאדר/פלאש 90]
יותר מ-10 מיליארד שקל [צילום: איסאם רימאווי/פלאש 90]

יוזם?!
מה פירוש המונח "יוזם", אדוני השר? כאשר מתקפת הטרור הנוכחית כבר משתוללת כחצי שנה, בעידודו הרשמי של החמאס ועידודה הלא רשמי של הרש"פ, שלא לדבר על ההסתה השוטפת את הרשתות החברתיות, אז המשרד לביטחון פנים רק נמצא בשלב שהוא יוזם?!

בשיטפון הדיווחים שהומטר בימים האחרונים על ראשינו, בעקבות גל הטרור הפלשתיני שהיכה בירושלים, בפ"ת וביפו, נבלעה עובדה אחת למרות שקשה להפריז בחשיבותה: שניים מן המחבלים (בפ"ת וביפו) היו שב"חים, תושבי קלקיליה.
שב"ח (שוהה בלתי חוקי) נשמע כמו קיצור עם ניחוח מכובס למדי, ואנו נתייחס כמובן רק לשב"חים הזורמים אלינו משטחי הרשות הפלשתינית. אז כמה שב"חים ישנם בישראל? איש אינו יודע את מספרם המדויק, אבל האומדן המבהיל מדבר על כמה רבבות. כן, זו לא טעות, רבבות פלשתינים נכנסו לתחומי ישראל ללא שום היתר ואיש כמובן אינו יודע היכן הם נמצאים.
חלקם הפכו למעשה לאזרחים ישראלים דה-פקטו, אחרי שנישאו לנשים ערביות-ישראליות, אך רובם נמצאים כאן באורח זמני-קבוע, ולמי שעדיין מקל איכשהו ראש במצב כדאי להדגיש שמדובר במגמה הנמצאת בשנים האחרונות בעלייה מתמדת.
אוזלת יד
נתון מאלף לדוגמה: על-פי נתונים רשמיים של רשות האוכלוסין וההגירה, מספר השב"חים גדל משנת 2011 לשנת 2012 פי 1.5! מותר להניח כי המגמה הזו לא נעצרה בשנים האחרונות.
איך זה קורה? שורש הבעיה הוא בגדר ההפרדה - הפרויקט הביטחוני הגדול שעל הקמתו הוחלט עוד בממשלת שרון בתקופת האינתיפאדה השנייה. המטרה הייתה לסגור קו גבול לאורך 800 ק"מ, כדי למנוע חדירת מחבלים משטחי הרשות הפלשתינית.
עד היום השקיעה ישראל יותר מ-10 מיליארד שקל בהקמת המכשול הזה. אבל עד היום למרבה הטמטום, אוזלת היד הממשלתית והעיכובים שגרמה התערבות בג"ץ, הוא לא הושלם. לא רק שלא הושלם, הפרצות הרבות בגדר שאיש לא טורח לתקנן, שלא לדבר על הקטעים שבהם כלל אין גדר, שימשו קרקע פורייה לשגשוג תעשיית הברחת שב"חים לתחומי ישראל, תעשיה המגלגלת מיליונים.
שום דבר בנושא זה איננו בחזקת סוד. כמעט הכל גלוי וידוע. מדי פעם חושפת הטלוויזיה את שערוריית הפירצה התורנית בגדר, מישהו (שכאילו) אחראי משמיע תגובה חלולה והשיירה עוברת...
"מכפיל כוח"
800 ק"מ של גדר הפרדה מצילת חיים, שמדינה ששיגרה יותר מחצי תריסר לוויני ריגול לחלל, עם אחת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם, אבל אינה מסוגלת להתעשת שלטונית, מינהלית ומשפטית כדי להשלים, בדיוק כפי שהשלימה בהצלחה את הקמת הגדר המשוכללת לאורך הגבול עם מצרים, כדי למנוע את המשך חדירת המסתננים מאפריקה.
אילו קיסרי סין היו מתנהלים ברפיסות מבצעית שכזו בעת הקמת החומה הסינית הגדולה (שנועדה להגן על סין מחדירת תקיפות מונגוליות ומנצ'וריות), הייתה בניית החומה המהוללת הזו לאורך 6,400 ק"מ, נמשכת בוודאי עד היום.
בסיכום עמדתו בנושא מעורבות השב"חים בפעילות טרור בתחומי ישראל, קבע השב"כ בנייר רשמי שפירסם: "מבחינת ארגוני הטרור ההסתייעות בשב"חים מהווה 'מכפיל כוח' המאפשר להם להתגבר על הקשיים שמציבה בפניהם מערכת הביטחון".
לכן, קצת מצחיק היה לשמוע את השר ישראל כ"ץ, מסביר בערוץ השני, כי המשרד לביטחון פנים י-ו-ז-ם חוק לטיפול בשב"חים, באלה המסיעים אותם מאזורי הפרצות בגדר וכמובן במעסיקים הישראלים הרבים, שחרף כל נסיון העבר, ממשיכים לספק להם עבודה.
כותרות מחמיאות
אז, ראשית, יש כבר חוקים המטפלים בנושאים הללו. הבעיה היא - כמו במקרים רבים בישראל - יש חוקים אבל אין מי שיאכוף אותם. ואם כבר מובאים עבריינים ספורים לדין, בתי המשפט מסתפקים בעונשים קלים (בדרך כלל קנסות לא גבוהים) שאינם מרתיעים.
שנית, מה פירוש המונח "יוזם", אדוני השר? כאשר מתקפת הטרור הנוכחית כבר משתוללת כחצי שנה, בעידודו הרשמי של החמאס ועידודה הלא רשמי של הרש"פ, שלא לדבר על ההסתה השוטפת את הרשתות החברתיות, אז המשרד לביטחון פנים רק נמצא בשלב שהוא יוזם?!
הרי אתה כפוליטיקאי ותיק יודע כמה זמן יחלוף בין השלב שבו יסתיים תהליך הייזום השערורייתי הזה, ועד שיתחיל שלב העיבוד (או ליתר דיוק האיבוד) של יוזמת החוק: היועץ המשפטי יתנגד, מישהו בקואליציה השברירית יבקש לערער או להרהר כדי להצטייר כיפה נפש שיזכה לכמה כותרות מחמיאות בתקשורת, האגודה לזכויות האזרח (הפלשתיני) תפנה לבג"צ... ורק אז, אולי לקראת חגיגות ה-70 למדינת ישראל (מאי 2018), תונח הצעת החוק (אם בכלל) על שולחן הכנסת לשלוש קריאות.
רק עכשיו עוסקים בממשלה בהכנת חוק לטיפול בשב"חים? ואתה, אדוני שר התחבורה והמודיעין, אפילו לא מתבייש להכריז על כך בשידור לאומה, כאילו מדובר באיזושהי המצאה מופלאה, של מוח יהודי רב תושייה?
שטיפת מוח
חשוב שיהיה ברור; לא כל השב"חים הם סכינאים או סייעני טרור. רובם הגדול מגיעים אלינו כדי לחפש פרנסה. אבל האווירה במזרח התיכון רוויה היום אלימות קיצונית. נוטים להתעלם אצלנו מכך, אבל כבר לא פחות מ-100 ערבים-ישראלים נעצרו באשמת תמיכה או השתייכות לארגון דאעש; הרחוב הפלשתיני נתון לשטיפת מוח יומיומית, הקוראת לו לצאת כדי לרצוח יהודים, לזכות במעמד של "שאהיד" (מה שיזכה את משפחתו במענק מטעם ממשלת אירן ואולי גם במפגש הוקרה עם חברי בל"ד).
במילים פשוטות ולא נעימות: כל שב"ח הוא בעצם מחבל בפוטנציה. פצצה מתקתקת, שאפילו מקבל היום הדרכה אינטרנטית היכן לדקור כדי לשפר את הסיכוי לגרום למותו של הקורבן. הוא אינו זקוק לדרבון נוסף כדי לצאת לדרך, ולכן אפילו הקריאה הפופולרית "אל-אקצה בסכנה", נעלמה לפתע מסדר היום.
חלק מהמחבלים הפוטנציאליים הללו כבר נמצאים בתוכנו. רובם המכריע יעשה הכל כדי לשמור על פרנסתו, אבל כאשר מדובר במספרים כה מבהילים של שב"חים, שעוד גדלים כל יום (לפי הערכה, חודרים מדי חודש לישראל כ-30 אלף שב"חים), מחדל הגדר הפרוצה ימשיך לגבות עוד ועוד מחיר דמים.

תאריך:  10/03/2016   |   עודכן:  10/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחדל הגדר הפרוצה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני משוכנע שזו מדיניות מכוונת
אהוד פרלסמן  |  10/03/16 13:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גדר הביטחון
איתמר לוין
ואיל סבית, לשעבר איש מג"ב, ישלם 175,000 שקל למפגין נגד גדר ההפרדה, לאחר שירה בו ללא הצדקה וכדי לחפות על עצמו דיווח בצורה שקרית כאילו האיש יידה אבנים
איתמר לוין
שלושה פלשתינים החלו בשנת 2010 בבנייה בלתי חוקית בשטח שנתפס חמש שנים קודם עבור גדר ההפרדה, עיכבו את הקמתה במשך ארבע שנות דיונים בבג"ץ - ולא חויבו בהוצאות
איתמר לוין
פסק דין של בג"ץ מגלה: הארגון האנטי-ישראלי הכריז על אזור שבמחלוקת כ"אתר מורשת עולמית", לאחר שהוגשו עתירות ולפיהן הגדר פוגעת ב"נוף תרבות ייחודי"
עידן יוסף
ראש הממשלה קורא לחזק את ירדן מפני האיסלאם הקיצוני המאיים עליה    "בכל הסדר עתידי תצטרך ישראל להמשיך לשלוט ביטחונית בשטח עד הירדן למשך זמן ארוך מאוד"    נתניהו גם תומך במתן עצמאות לכורדים בעירק
אברהם (פריצי) פריד
2 תזכורת, 3 חודשים, וגדר ההפרדה בצפון הנגב, שעלתה לנו 7 מיליארד ש"ח, עדיין פרוצה. בינתיים לשכת הרמטכ"ל עונה תשובות שאינן אמת. עכשיו אפשר להבין למה הצבא מבקש עוד משכורות קבע לביורוקרטיה של צה"ל... העובדות מדברות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il