X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זוהי קריאה נרגשת ונואשת, כמעט אחרונה, להציל את חזקת החפות בישראל, בייחוד כאשר עומדים על המדוכה חיילים של צבא הגנה לישראל, אשר הופכים באבחת הסכין הרצחנית המוסלמית לאויבים של שר הביטחון, הרמטכ"ל ודובר צה"ל מישהו חייב לנתח את הסרטן ולעקור אותו
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. איש אשכולות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אביחי, ד"ר אביחי, כבוד היועץ המשפטי לממשלה.
אתה איש אשכולות, עם רקורד מאוד מרשים. רק לקנא בכישרון שלך ובדרכך העיקשת למנף את הכישרון הזה במעלה סולם הדרגות והאחריות בצה"ל, ובהמשך במנהל הציבורי, בצומת מאוד מרכזית אולי הכי מרכזית כמזכיר הממשלה, כעת כגורם הבכיר המשפטי הבכיר ביותר במנהל הציבורי ובהמשך בבית המשפט העליון ואולי אף כנשיאו.
היית גם קורבן, קורבן לעלילה מרושעת, חסרת בסיס, של גורמים שאינני יכול להבין את מטרתם למעט ניסיונות של סיכול ממוקד, ניסיונות למנוע ממך להמשיך ולמנף באורח מטאורי את כישרונותיך וניסיונך המצטבר.
אבל ערכך, כישרונותיך, והעובדה שעל כל איש רע לב יש לנו כאן שני אנשים טובי לב, מנעו ממש על הקשקש את הדחיקה המקוממת שלך מן המסלול באמצעות משאיות כבדות עמוסות זפת וחול, ואחרות עמוסות זבל.
במה חטאת? ובכן החטא הקדמון שלך הוא בחזקת החפות שנתת לראש הצבא, טרם התבררו ההיבטים הקשים של מקרה הרפז, ולקחת את הסיפור הזה למחשבה ל-24 שעות אשר בתומן הנחו אותו לפעול כפי שכל המלעיזים ורעי הלשון מצפים.
חבל התליה
נשפטת בעיתונות, הפכו אותך ללא אמין, עשו ממך סמרטוט, ואתה כולה היית ודאי עסוק, עלה בפניך נושא חריג שמעולם לא היה על שולחן הפצ"ר, לא ידעת ולא היית אמור לדעת שהרמטכ"ל הוא עד כדי כך חסר אחריות ועוסק חודשים בשטויות במיץ עגבניות, ואמרת לו "תן לי לחשוב אני אחזור אליך מחר".
בפוקס ניצלת מחבל התליה הציבורי, כפסע בינך ובין העמדה לדין על מרמה והפרת אמונים אשר ודאי היית יוצא בה זכאי, אך כל הקריירה שלך הייתה מתחסלת.
כעת עושים שר הביטחון, הרמטכ"ל, ודובר צה"ל אותו דבר לחייל צה"ל. איננו רוצים לראות חיילים המרוצצים ראשים של אנשים, אך עם זאת אנו חושבים שמחבלים עם סכין חייבים למות מוות סופי ומוחלט בזירת הפשע שלהם, לא חשבנו כך לפני שנה וגם לא לפני שנתיים אך המצב הוא דינאמי וגם ההחלטות שלנו חייבות להיות דינאמיות.
גם כל הנוכחים שם בזירה הניחו לכלב למות. איש לא טיפל בו, איש לא ניסה להציל את חייו (ארגומנט מחכים ממאמרו של גד פניני כאן באתר) כלומר שאת דינו למוות גזרו כל הנוכחים בזירה, ואין לי שמץ טענה אליהם, כלבים מטורפים צריכים למות בזירת הפשע שלהם, נקודה.
כוחות פוליטיים
מהם הגבולות? מתי מותר להכניס כדור בין העיניים ומתי לא, אלה נושאים מורכבים, אין להתיר ירי בין העיניים בכל מצב, בימים אלה חייבים להיות הרבה יותר "ליבראליים". איננו נמצאים בראשו של איש, איננו יודעים איך מתפרשת תנועה כזו או אחרת של כלב מקולל על-ידי איש, אבל לכך יש גורמי חקירה ובתי משפט, ועד סיום החקירה או סיום המשפט כל התייחסות שאיננה מגוננת היא הפקרה של החייל על-ידי הצבא, השארה שלו, מדמם, בשטח אויב, שלא משום סיבה נראית לעין מלבד טמטום חולני גרידא, בד-בבד הפקרה של המדינה לידי הטרור הרצחני.
והחייל הזה הוא לא סילבן שלום עם המיליונים, ועם יועצים משפטיים מהשורה הראשונה, הוא גם לא אתה עם כל הדרכים מובילות למרכז הכובד של כל מקבלי ההחלטות בישראל, ואף עם כל אלה עמדת חסר אונים נגד צונאמי אינטרסנטי המונע על-ידי כוחות פוליטיים אפלים. זה חייל, חייל קרבי, שניפץ ראשו של כלב, ייתכן שבסמכות וייתכן שלא בסמכות, וכל אותם כוחות אפלים שפעלו מולך פועלים עת נגדו ושם עמד מולם סלע איתן אשר כמעט קרס, ואילו כאן מדובר בחייל צהל שהצבא הפקיר אותו ולא רק הפקיר אותו הוא אף מעלה אותו על המוקד קבל עם ועולם.
היה לי מאוד קשה עם מינוי הרמטכ"ל הנוכחי, חששתי, לצערי החששות מתאמתים. גישה כזו של רמטכ"ל מסוכנת יותר מריצוץ של 1,000 גולגולות מחבלים כלבי רצח ברחובות, מי יתגייס לקרבי אם כך מדבר הרמטכ"ל? אם כך חושבת צמרת צה"ל, אם כך מופקרים לוחמיו? אתה יכול לומר לו את זה, אתה חייב לומר לו את זה, אתה חייב לומר את זה לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולדובר צה"ל באופן שכל אחד מאתנו גם ישמע את הדברים, וזאת מתוקף תפקידך, מכוח הידע שלך וניסיונך וגם גם בגלל שבצונאמי האינטרסנטי הזה כמעט גם לקח אותך, ואם אתה כמעט נשברת.
מי יגן על חיילי צה"ל מהרוע החולני הזה, לאחר שכל צמרת הצבא שלנו הפקירה אותו? כנראה רק מי שמבין עמוקות עת חזקת החפות גם תיאורטית,, גם מעשית, ובעיקר כצריבת ברזל מלובן על גופו, לאורך, לרוחב ובאלכסון.

תאריך:  01/04/2016   |   עודכן:  01/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קריאה נרגשת ונואשת ליועמ"ש
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
התובנות שלך "בעייתיות" ,הלפרין
שלמה המגיב  |  1/04/16 19:23
 
- שלמה אתה שופט בלא סמכות
ה.א  |  2/04/16 01:35
 
- כולנו "שופטים ללא סמכות" , ה.א
שלמה המגיב  |  2/04/16 08:08
 
- דבריך עושים שכל
ה.א  |  2/04/16 11:08
 
- "הורגים בדיוק כמוהו" ה.א. ?
שלמה המגיב  |  2/04/16 15:44
 
- אני? מחמם?
א.ה  |  2/04/16 18:05
2
מר הלפרין הנכבד
ישראלי זועם  |  1/04/16 21:34
 
- אתה פשוט דביל. ל"ת
ה.א  |  2/04/16 01:27
 
- השוואות נוסח הישראלי הזועם
שלמה המגיב  |  2/04/16 09:38
3
שהיועמ״ש יזהר מה״עצות״ שלך.
אני מאד מקווה,  |  1/04/16 23:35
4
תמימות או ?
ארי כספי  |  2/04/16 09:51
5
שעיר לעזאזל
פריטה  |  2/04/16 09:52
6
הלפרין צודק צדק טבעי:
מ.שלום  |  2/04/16 10:54
7
אי רצון לשנות הרשעות שוא1
פרפר  |  2/04/16 13:27
8
אי רצון לשנות הרשעות שוא2
פרפר  |  2/04/16 13:32
9
אי רצון לשנות הרשעות שוא3
פרפר  |  2/04/16 13:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
בשום מקום לא תקראו על תמיכתה של כלת פרס ישראל למשפטים, פרופסור רות גביזון, בשחרורו של משה קצב מכלאו    גביזון פרסמה את תמיכתה רק בפייסבוק, ומי היא לעומת רחלי רוטנר?!
אמציה חן (פצי)
איזנקוט כקודמיו, עוסק בחיזוק דימויו האישי כדעתן והומניסט, לקראת "גלגולו הבא" כפוליטיקאי מוביל    על רמטכ"ל קודם כל 'לדבר צבא'
איתמר לוין
הנשיא האמריקני ג'ון אדמס אמר: Facts are stubborn things. לרונלד רייגן הייתה גירסה משלו: Facts are stupid things. דומה שרבים מעדיפים את הציטוט הלקוי של רייגן על פני הגירסה המקורית של אדמס
נסים ישעיהו
את זה לא מבינים אנשי השררה שמוחם נשטף בתעמולת הזדון, הם מתאמצים להנמיך את הלהבות, להרגיע את השטח, ובכך רק מגבירים את האש של שנאת ישראל
אפרים הלפרין
מקובל מאוד היום לגדף ונאץ מנהיגים, ביבי נתניהו לא שונה בכך ממנהיגים רבים אחרים בארץ ובעולם, אם כי כאן אצלנו, באגן המזרח של הים התיכון, עם יהודים כחול אשר על שפת הים, הלשון הרבה יותר משוחררת, הגבולות לגמרי לא ברורים, אז האם אנו הוגנים? האם חיצי הביקורת החדים הם ראויים?
רשימות נוספות
בג"ץ מנע הריסת בית מחבל  /  איתמר לוין
נתניהו נגד יעלון: לא יימסרו גופות מחבלים  /  מחלקה ראשונה
חברון: חייל נפצע קל בפיגוע דקירה  /  עידן יוסף
המון אמוציות בפרשת החייל מחברון  /  אור יזרעאלי
זה לא "רק" שמור  /  אריאל י. לוין
"דֵזָ'ה ווּ"  /  מנחם רהט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il