X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במלחמה הזאת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להפסיד. הפסד פירושו סוף הקיום. כדי שהחלום שהתחיל להתממש, ממש לפני הרף עין, לא יהפוך לחלום בלהות, חובה על כולנו להבהיר לכל העולם בנחישות חד-משמעית: אנחנו כאן לעולם ועד
▪  ▪  ▪
פיגוע בשער יפו בירושלים [צילום: יונתן זינדל / פלאש 90]

השאלה כמה זמן נמשך הנצח מעסיקה את בני האדם משחר ההיסטוריה. דוגמה טובה לתשובה האפשרית לשאלה זו העלה הסופר האירי ג'יימס ג'ויס בספרו "דיוקנו של האמן כאיש צעיר" בו מתוארת התלבטותו של פרח כמורה שחטא לחוקי אמונתו ביחס לשאלה כמה זמן יימשך הנצח שאותו יצטרך לבלות בגיהינום.
כדי להעניק לשואל תמונת-מה על משך הזמן שיידרש לכפר על כל חטאיו השיב לו הכומר המוודה כך: קח את מספר גרגרי החול שבכל העולם, הכפל אותו במספר טיפות המים בכל הימים, ואת התוצאה שתקבל הכפל במספר הנוצות של כל בעלי הכנף שבשמיים. אחרי שעשית זאת, התחל להעביר כל יום גרגר אחד, נוצה אחת וטיפה אחת, מקצה מערב לקצה מזרח. ואז, כעבור אותו מניין ימים אין סופי כמעט שיידרש לך עד שתסיים את המלאכה הזאת - עדיין לא תוכל לומר שאפילו הרף עין אחד מן הנצח חלף.
רק שנים קצרות מאוד חלפו מאז התגשמה משאלת הלב הקולקטיבית של הלאום היהודי ומדינת ישראל הפכה לעובדה מוגמרת, והנה לא מעטים בעם קצר הרוח הזה, כבר מבקשים את נפשם לנתק מגע מן הרעה החולה שממיט עלינו טרור הסכינאים. לוותר. "די" מייבב מיעוט של שוחרי השלום. "תנו לפלשתינים את אשר הם מבקשים, רק שיניחו אותנו לנפשנו, רק שיאפשרו לנו ליהנות בשקט ובשלווה ממנעמי סיר הבשר והחיים הטובים. תנו להם מדינה. תנו להם שטחים. תנו להם איזו שהיא זכות שיבה. תנו להם אפילו חלקים מירושלים המזרחית - רק שיניחו לנו, שיפסיקו את הקטל הבלתי פוסק".
למרבה המזל היהודי, רוב העם חושב אחרת. הרוב, שההתבכיינות מעולם לא הייתה כלי במאבקו לחידוש קיומו הלאומי במולדתו ההיסטורית, משוכנע שאסור להעניק פרס לטרור, ומאמין שמשמעות הקמתה של מדינה פלשתינית ממערב לירדן - מדינה שבראשה יתייצבו המרושעים שברצחני האיסלאם - היא תחילת הסוף של מדינת ישראל.
הפלשתינים שמולנו כמי שכל חייהם שולחים את ידיהם במלאכת ההרג, מן המארב, בטרור וברצח, מבינים היטב כי במלחמה כוללת לא יצליחו לגבור על צבא ישראל. אז למה להם מלחמה? די יהיה להם אם יצליחו לשבור את רוחו של העם בישראל, במלחמת טרור שאין לה סוף הנראה לעין. וזה בדיוק מה שהטרור הפלשתיני מבקש לעשות: לשבור את רצון הלחימה הישראלי ולמוטט את החוסן הלאומי.
ממטרת המלחמה הזו לא יחדלו הפלשתינים כל עוד הם חיים. מנהיגיהם, ותיקי הצהרות-כזב על רצונם בשלום, על כוונתם לחיות בשלווה ובנועם בצד מדינת היהודים. אך בחדרי חדרים ימשיכו לטפח את השנאה, ואת הרצון הלאומי העז, רצון שלא ישכח לעולם, לשוב אל מולדתם הנגזלת, ו"לטהר את אדמת ארץ הקודש מן הנוכחות היהודית".
הם לעולם לא יוותרו על חלומם הנכסף ואפילו אם הדרך למימושו תהיה ארוכה ורבה, ואפילו אם תהיה זרועה ברבבות גופות אנושיות, משני הצדדים, ואפילו אם תימשך אלף שנה ולא תתרחש בימי חייהם. שהרי במונחים של קיום לאומי נצחי גם אלף שנה הן כהרף עין.
במלחמה הזאת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להפסיד. הפסד פירושו סוף הקיום. משמעותו אובדן חלום הכיסופים היהודי לשוב למולדת ההיסטורית, החלום שחלמו אבותינו בכל תפוצותיהם, באלפי שנות גלות, חלום שמעולם לא ויתרו על השאיפה לראותו מתגשם. כדי שהחלום שהתחיל להתממש, ממש לפני הרף עין, לא יהפוך לחלום בלהות, חובה על כולנו להבהיר לכל העולם בנחישות חד-משמעית: אנחנו כאן לעולם ועד. לעולם לא נוותר. וגם אם משמעות הדבר תהיה כי "לנצח תאכל חרב - לא נזוז מפה. אין לנו מולדת אחרת".

תאריך:  30/03/2016   |   עודכן:  30/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם אם לנצח תאכל חרב - לא נזוז מכאן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נצח ישראל לא ישקר=בניגוד לשמאל
קורןנאוה טבריה  |  3/04/16 06:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
בג"ץ דחה על הסף את עתירתו של העיתון    קובע: המחבל המרצה חמישה מאסרי עולם צריך לעתור בעצמו נגד החלטת השב"ס למנוע את הראיון    ברגותי הודיע שלא יעתור
יוני בן-מנחם
ישראל חידשה את המשא-ומתן החשאי עם תנועת חמאס להחזרת גופות החיילים הנעדרים ממבצע צוק איתן אך לא ברור גורל שני האזרחים הישראלים שבידי חמאס. שיפור היחסים בין חמאס למצרים עשוי להחזיר את מצרים לתפקיד המתווך העיקרי בין ישראל לחמאס ולזרז עסקת חילופין
מחלקה ראשונה
ראש הממשלה סבור שהחזרת הגופות לפלשתינים מלבה את השטח
איתמר לוין
נהרסו רק רבע מהמבנים הבלתי-חוקיים, הן הישראלים והן הפלשתינים    סימון לא נכון של אדמות המדינה פוגע בקניין הפרטי    אין יחידה לאכיפה פלילית של עבירות בנייה
מרק בריל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il