X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרחבת סמכויות השוטרים-המתנדבים, לפי התקנות החדשות, תעמיד גורמי שיטור ואכיפה, בפני בעיות התנהלות של שוטרים-מתנדבים אלה, שבעבר לא ניצבו הם, לאור הסמכויות המצומצמות שניתנו לשוטרים-מתנדבים אלה בפעילותם השוטפת, במתן עזרה למשטרת-ישראל, קציניה ושוטריה, עד כה
▪  ▪  ▪
המשמר האזרחי. סמכויות נרחבות

בוקר טוב ישראל. בוקר טוב גם לכם אזרחים מודאגים. אז בואו נפתח בידיעה המשמחת שאתם לא צריכים להיות מודאגים יותר ובכל אופן, לא יתר על המידה שכן בין 36,000 ל-38,000 אלף אזרחים, אנשים מן השורה, ממש כמוכם, שאינם שוטרים, אבל הם מתנדבים במשטרת-ישראל, קיבלו, בזכותה של ועדת-הפנים של הכנסת, הרבה - הרבה מאוד סמכויות, שלא היו להם ולא הוענקו להם בעבר.
ולמי שלא יודע/, ולא קרא/ה עד עכשיו התקנות שאישרה אתמול (יום רביעי) ועדת הפנים של הכנסת, הרי נביא בפניכם/בפניכן עיקריהן של תקנות חדשות אלה, המשנות סדרים, באופן מהותי, בכל הקשור להתנהלותם של מתנדבי משטרת-ישראל ומגדילות סמכויותיהן, כשוטרים-מתנדבים, לעת מצוא, המורשים ללבוש מדי שוטרים ולפעול, כשוטרים לכל דבר ועניין - למעט מגבלות, שנקבעו להם, לצורך כך, בחוק - כל עוד פועלים הם, במסגרת תפקידם-התנדבותם זו. מובן, כי סמכויות יתר אלה הניתנות לשוטרים-מתנדבים אלה, פוקעות, עם סיום משמרת התנדבותם.
מכאן ואילך, מורשים שוטרים-מתנדבים לעצור חשודים בביצוע עבירות פליליות, שיסרבו בשלב הראשון של בירור החשדות נגדם, להיות במעמד של "מעוכבים" כמו-גם להביאם עימם לתחנת המשטרה, כל זאת, תוך שימוש בכוח, במקרים ראויים ומצריכים שימוש בכוח, שכזה. במקרים שקיים חשש ממשי לפגיעה בשלום הציבור וגם/או לפגיעה באדם, יוכלו שוטרים-מתנדבים אלה, הפועלים במסגרת "המשמר האזרחי", מכוח התקנות החדשות שהתקין השר לביטחון פנים, גלעד ארדן ואישרה ועדת הפנים של הכנסת - להיכנס לבתיהם של חשודים ולבצע בהם חיפושים.
השוואת נוסח התקנות הישנות עם נוסח התקנות החדשות, שאושררו אתמול בכנסת, מעלה, כי בעבר נמסרה סמכות המעצר לשוטר-מתנדב, אך ורק אם עבר החשוד בפניו עבירת אלימות, גניבה, גרימת נזק לגוף או לרכוש או אם החשוד סירב להמתין לבואו של שוטר. כיום לפי התקנות החדשות יכול שוטר-מתנדב לעצור אדם כשהוא חשוד בביצוע עבירות אלה, אם החשוד אינו מציית להוראותיו, מונע ממנו לעשות שימוש בזכות העיכוב המסורה לו או זהות החשוד, אינה ידועה לשוטר-המתנדב.
בעבר, בהתייחס לסמכות השימוש בכוח, יכול היה שוטר-מתנדב לעשות שימוש בסמכות זו, אך ורק אם עבר החשוד בפניו עבירת אלימות, גניבה, גרימת נזק לגוף או לרכוש או אם החשוד סירב להמתין לבואו של שוטר. כיום, לפי התקנות החדשות יכול שוטר-מתנדב לבצע מעצר שכזה, גם למעצרים המפורטים בנסיבות שמפרטות התקנות החדשות. בעבר הותר לשוטר-מתנדב להיכנס לחצרים ולבצע חיפוש ומעצר, אם לא ניתן לעשות זאת, בדרך אחרת. כיום, לפי התקנות חדשות - מותר לשוטר-מתנדב להיכנס לחצרים ולבצע חיפוש ומעצר, בנסיבות שמפרטות התקנות החדשות וכן במקרים שקיים חשש ממשי לפגיעה באדם, או בביטחון הציבור, באותו מקום.
מובן, כי הרחבת סמכויות השוטרים-המתנדבים, לפי התקנות החדשות, תעמיד גורמי שיטור ואכיפה, בפני בעיות התנהלות של שוטרים-מתנדבים אלה, שבעבר לא ניצבו הם, לאור הסמכויות המצומצמות שניתנו לשוטרים-מתנדבים אלה בפעילותם השוטפת, במתן עזרה למשטרת-ישראל, קציניה ושוטריה, עד כה. נראה, כי אחד מהגורמים שיידרש להתמודד, בצורה מקפת, עם הענקת הסמכויות החדשות לשוטרים-המתנדבים תהיה המחלקה לחקירות שוטרים המוכרת ברבים, בשמה המקוצר - מח"ש.
ההשוואה בין ההכשרה שעובר שוטר-מתנדב לבין ההכשרה שעובר שוטר משטרת-ישראל, מן השורה כפי שערכו אותה העיתונאים, יניב קובוביץ ועפרה אידלמן, בכתבה המתפרסמת, בעיתון הארץ, בעניין זה מעלה, כי כל מתנדב סיור, עובר קורס של שבוע ימים, לצורך הכשרה בסיסית ביותר. ההכשרה בקורס היא שלוש-ארבע שעות ביום, ואין הוא כולל בחובו ובגדרו יסודות של זכויות אדם ונושאים משפטיים אחרים. לעומת זאת, שוטר סיור מחויב בידי משטרת-ישראל, עבור קורס של שבעה חודשים, קודם שמוענקת לו הזכות החוקית לעצור אדם ולחפש בביתו. כל שוטר - מתנדב חייב לשרת שמונה שעות בחודש וחובת שירות זו, מהווה כלל הניסיון המבצעי שרוכש שוטר-מתנדב זה, בעבודתו המשטרתית, בתחום זה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  31/03/2016   |   עודכן:  31/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אזרחים כמו שוטרים ועם הרבה סמכויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
בית המשפט העליון צמצם היקף ההגנה החוקית, להסתמכות על עצת עורך-דין כהגנת טעות בדין, שעה שלטעמו יש להחמיר עם נאשם, המתבסס על עצה ועמדה משפטית של עו"ד, שעה שיכול היה לפנות לגורם רשמי מוסמך לקבלת חוות-דעת, דוגמת ה"פרורולינג"
חיים שטנגר
השינויים החדשים ורוח הקדמה, הנלווית כדבר שבשגרה אל פסיקת בית משפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, כל אימת שנדרש הוא, לענייני מעמד אישי, תוך הפעלת עקרון השוויון, בין שני המגדרים, קרי, הורים ממין זכר והורים ממין נקבה, פועלים כמפורט לעיל בשנים האחרונות, לא רק ולא בהכרח, לטובת האימהות, דווקא
חיים שטנגר
קצב נוהג כאילו השבת הכללית והציבורית החלה על כלל תושבי ואזרחי ישראל, במועד קבוע וידוע, אינה חלה עליו. איש אינו שולל ממשה קצב זכותו לנהוג כך, אך בל יתפלא הוא אם המערכת תגמול לו באותה דרך, קרי, היא תדחה בקשתו לשחרור מוקדם ולקציבת עונשו
חיים שטנגר
תפסיקו כבר לנהל משפטים בכלי התקשורת ולשפוך דמם של מי שאפילו אם טעו ורחוקים אנו מלקבוע, קביעה עובדתית זו - הזכאים למשפט ראוי והגון, במקום ללינץ' ציבורי ולשפיטה פומבית בכלי התקשורת
חיים שטנגר
מתברר שאירוע של שמחה, שאין לו קורטוב וגרעין היסטורי-לאומי של ממש וגם/או קורטוב וגרעין דתי, סופו לכלות ולהיעלם מן העולם. היעדרה של שמחה אמיתית, הנעלמת משנה לשנה, הינה תחילת גסיסתו של אירוע שכזה. כל עוד לא ניצוק תוכן רוחני - חילוני וגם/או דתי, לפורים, סופם של ימי פורים אלה, להיעלם - לצערנו, כי רב - מן הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il