X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: עושים עלייה מצרפת מִגנים תצא תקווה מנפלאות הסטטיסטיקה - הקטל בדרכים יש לי יום יום שם (חג) מכירים? ישראל קרישטל שיאן גינס ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
זהות יהודית [צילום: פלאש 90]

סמלי האנטישמיות
לא סוד הוא כי מצבם של יהודי צרפת עגום ביותר, בעקבות האנטישמיות המשתוללת ברחובות. ללא ספק מצבם אף קשה יותר מאשר בישראל.
בארץ, למרות הטרור והמצב הביטחוני המתוח, אנשים חיים חיי שיגרה, פחות או יותר. עובדה שהרחובות, החנויות ובתי הקפה והבארים הומים אדם. ההגנה של צה"ל, שהוא הצבא הטוב בעולם, בעזרת השם היא מיטבית ויעילה. היהודים יכולים להסתובב בחוץ מבלי להסתיר את זהותם היהודית, מה שנמנע למרבה הצער מיהודי צרפת.
אכן, דומה כי הצורך בהסוואת החזות היהודית, כמו גם בתי הכנסת שהפכו למבצר ביטחוני, בניגוד למצב בארץ, הם שני הסמלים הבולטים המשקפים את החמרת האנטישמיות בצרפת. מה הפלא שהעלייה היהודית הגדולה ביותר לישראל בשנים האחרונות היא מצרפת. מה עוד שבארץ יהודים מרגישים בבית עם תחושת שייכות לאומית ושותפות גורל, ואילו בתפוצות הם מרגישים בנֵיכר. מה שנכון. יש לקוות שיותר ויותר יהודים יעלו לארץ לרווחתם ולרווחת ישראל. ובא לציון גואל.
מודל חינוכי
ראוי לברך על מודל הניהול העצמי הראשון מסוגו, שהונהג בתיכון החדש בגני תקווה. לפי המודל החדשני התלמידים יתכננו את עיצוב המוסד, כמו גם את מגמות הלימוד בו.
יש לזכור כי בית הספר משמש לתלמידים בית שני, ובו הם מבלים חלק מרכזי מזמנם וסופגים ערכים לימודיים, חינוכיים וחברתיים שיעצבו את אישיותם בעתיד ויקבעו את עתידם המקצועי. לכן מעורבותם התכנונית ללא ספק תנעים את שהותם במקום ותגביר את שייכותם אליו.
על-רקע זה התלמידים יטפחו את הישגיהם הלימודיים מתוך אתגר, את קשריהם הטובים עם הצוות ואת המוסד, וישמרו עליו מכל משמר. יש להניח שלא נראה בו מעשי ונדליזם במסיבות השמיניסטים ובכלל. מעֵבר לכך המודל חשוב ביותר לפיתוח עצמאות, תחושת אחריות ומעורבות משפחתית, סביבתית וקהילתית לכל החיים.
ראוי שבתי ספר נוספים יאמצו מודל מבורך זה לתפארת החינוך בישראל.
לא סטטיסטים
המדען הראשי של המועצה לזהירות בדרכים הצביע על מצבנו הטוב מבחינת הקטל בכבישים, לעומת שאר מדינות ה-OECD, וטען כי יש לישראל מה להתגאות בדירוג זה.
אין ספק שתגובתו המקוממת של המדען אומרת דרשני. האם אחרי מגמת העלייה המדאיגה במספר ההרוגים בתאונות, העומד על מאות אנשים בשנה, יותר מאשר מספר חללי מלחמות ופיגועי טרור, יש מקום לשביעות רצון ותחושת גאווה בנושא כה קטלני?
ואולי פה קבור הכלב. עוד לפני בעיית התשתיות והגורם האנושי, עצם ההתייחסות הסטטיסטית לאנשים, כאילו הם מִספרים, במקום לראות בכל אדם עולם מלא היא הגורמת לכל הגורמים האחראים לנוח על זרי הדפנה ולא לנקוט צעדים דרסטיים כדי להביא לצמצום משמעותי בתאונות הדרכים. זאת כנראה גם הסיבה לענישה הקלה לעברייני תנועה.
טוב שם?
לרגל חג הפורים פירסמה רשות האוכלוסין נתונים על שמות הקשורים לחגים.
אז ככה: בראש הרשימה צועדת איך לא אסתר (על שם המגילה וכל השאר), ואחריה מככבים השמות מרדכי ופסח. אבל האם ידעתם שיש אנשים בארצנו הקטנטונת שנקראים בשם חנוכה, פורים וראש השנה? ואפילו השם סוכות לא נפקד מהרשימה.
ואם לא די בכך, תופתעו לשמוע שאדם אחד בארץ האבות נקרא, תחזיקו חזק, בשם לא אחר מאשר המן (לא זה שירד מן השמיים), ואישה אחת, אם עוד לא ניחשתם, שמה כשם בת זוגו הצוררת ושתי. הייתם מאמינים?
הטבלה, מסתבר לא משקרת.
כדאי להכיר: זְקַן גינס
בניגוד לכרטיס הביקור השלילי לזיקנה שהציג המשורר המנוח דוד אבידן בשירו "אדם זקן מה יש לו בחייו", ישראל קרישטל, תושב חיפה, האיש המבוגר ביותר בעולם, בן 112, שזכה לשיא גינס, מציג כרטיס כניסה חיובי לגיל השלישי ברוח היהדות "זקן - זה קנה חוכמה".
דומה שזהו לא רק ניצחון אישי על הביולוגיה. לא פחות כפי שציינה משפחתו, זהו ניצחון ההישרדות האישי והלאומי על השואה שהשמידה את משפחתו ושליש מעמנו. אולם כאיש המבוגר ביותר שהניח תפילין מאז בר-המצווה (כמאה שנה!), שעליו עיקר גאוותו, כעדותו, דומה שהוא נכנס לספר השיאים היהודי עם התואר המכובד הזה.
כאופטימיסט ללא תקנה, השופע חוש הומור, שראוי בהחלט לשמש מודל לחיים הטובים, ללא ספק זהו גם ניצחון האופטימיות על הדכדוך, בזכות האמונה, שהיא עיקר סודו לזכייה בשיבה מופלגת ומתכון לאושר.
פסוקו
משטרה בפאניקה: ב-לוּזר לִכְחוּלֵי הַמַּדִּים
זה לא נייר - צבע הלק: לַק-מוּס
חתן פרס ישראל בשירה: דֶרֶךְ אֶרֶז (ביטון)
הצעדה לזיכרה: לא נחים על זֵרֵי הדפנה (מאיר הי"ד)
הכייסת התל אביבית: מאסטר צ'ק
שער הנגב: מרבד הקסאמים?
טרור בבריסל: המרוץ לתחתית
מסיתים ונהנים: היימאניה עוּדה
גל הטרור: (ב)ל"ד נרצחים
הטיול הקולינרי: דאעש מטורקיה
פיגור שכלי: מִשְׂכָּל נָסוֹג
קפץ טראמפ: מיסטר בִּיג?
מבחן מישיגֶנֶ(ע)?
אומנות במחנה יהודה המיתולוגי: ארטי-שוּק
בקטנה
שמחת תורה: ספר תורה בן 800 שנה עלה מתימן לישראל.
חטף מטוס כדי להרשים את גרושתו: בדיחה באוויר?
בכלל לא שמח - הסוף הטראגי של ניצב אפרים ברכה: אֶפִי הֶנְד.
זה לא בוטוקס - שיח בחורים: בּוֹי-טוֹקְס.
כיבוי שריפה בבית הזַמר: לא תבערו אש ב(שלומי) שבת
אוֹ-בָּמָה, ריקוד נשיאותי - יורים ורוקדים: בָּרָק טנגו
שטיפת המוח הפרסומית במדיה; פרסום שאוֹבד בשבילך
מלחמת היצר במצפון: באטמן נגד סופרמן

תאריך:  03/04/2016   |   עודכן:  03/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יפעת גדות
אנשים המתמודדים עם מגבלות הפיקו הגדה לפסח המשלבת את סיפורם האישי של יציאה מעבדות לחרות
דניאל גלילי
המקורות הפרסיים כינו אותו בשמו הפרסי - "חשיארש", המקורות היהודיים (חז"ל) כינו אותו - "אחשוורוש" והמקורות היווניים כינו אותו "קסרקסס"
אסתר שניאורסון גרי
הן היהודים נקהלו בכל מדינות אחשורוש ושלחו ידם במבקשי נפשם    ואלה לא היו מחבלים שהגיעו לרצוח עם סכינים בחברון, הם היו אנשים שאולי חרשו רע, אולי לא, ובכל זאת
עילי צוף
ממסיבת הפורים המוצלחת לאבו-כביר    הגעתי למקום של המסיבה שזה היה בבר כזה של מגניבים, וראיתי כל מיני בחורות מהעבודה שהתחפשו לכאלו שלא נעים להגיד אותם בחברה הגונה
איתמר לוין
רוצחים שומרי שבת    פסח ביוון וברומניה במקום בישראל    הדיון על עתיר הממשלה    מי מרוויח בתביעות ייצוגיות    מי באמת מרוויח משכר הבכירים    מאמנים כושלים מועמדים לנבחרת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il