X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קודן, כספת, מצבר. הלוואי שכל הבעיות שלנו תסתכמנה בשלושת המרכיבים הללו. אפילו ההוצאה הכספית המיותרת שהוצאתי עבורם התקבלה אצלי בסלחנות. כי אלה החיים...
▪  ▪  ▪
הוצאות כספיות לא צפויות [צילום: שיה מלכין]

בשבת האחרונה אירועי התרבות "נפלו" עלי בצרורות. גם קונצרט קאמרי במוזאון תל אביב בחמש אחר-הצהריים, גם "סינדרלה" האופרה שהחלה לפי שעון הקיץ בתשע בערב, ובשעות הצהריים המוקדמות ביקור חולים באסותא. "עשיתי חושבים" שאולי זה קצת כבד עלי ובשיחה טלפונית ביטלתי את מופע הערב במשכן האמנויות. אבל, תוכניות לחוד והשתלשלות אירועים לחוד.
בקונצרט המוזאון פגשתי את חבריי הוותיקים מרחובות, עיר מגורי בעבר. למשמע ביטולי את האופרה הם הרימו גבה. מה? השתגעת? הם אמרו לי, "בואי נעשה יחד אתנחתה קולינרית ב'פסטל', המסעדה במתחם המוזאון, ניטיב ליבנו בארוחה עם יין ונסתער עם תגבור אנרגיות על האופרה".
מה עושים? הרי כבר ביטלתי את הכרטיס שהיה טמון מבויש בכיסי על-מנת להביא אותו לקופה בחזרה לפי בקשתם. גלגלי מוחי עבדו בקצב רצחני כיצד לצאת מהמבוך הזה ומהבושה שחבריי לא היססו לרגע לנהוג מרחובות ולחוות את הכל עד חצות, ואילו אני תל אביבית הגרה במרחק נסיעה של מספר דקות מהמוזאון מתנהגת כמו קשישה.
"שמרו לי מקום, אצטרף אליכם עוד כמה דקות" סיננתי לעברם ובריצת אמוק הגעתי לקופה על-מנת לבטל את הביטול בתקווה שמקומי נשמר ליד חבריי. אלוהים עזר לי כנראה. הכרטיס לא נרכש על-ידי אחרים ובכמה הקשות על המקלדת ולרווחתי הכל הוחזר למצבו הקודם.
תוך מספר דקות מצאתי עצמי יושבת ליד החבורה הוותיקה אותה אני כל כך אוהבת, מעיינת בתפריט המגוון ובוחרת לבסוף סלט עשיר מלווה ביין איכותי עם חטא הקינוח המשותף לכולנו, המורכב מכמה טעמים, פיתוי שאי-אפשר לעמוד נגדו ותהיינה ההשלכות גרועות ככל האפשר.
ניסיונות הנעה
לאחר שריפדנו את קיבתנו בקרם דה לה קרם, שמנו פעמינו לאופרה של רוסיני "לה צ'נרנטולה", עיבוד לסינדרלה בסגנון הומוריסטי, קריקטוריסטי, מעין קומדיה דל ארטה. צחקנו ונהנינו למרות שהאופרה נמשכה שלוש שעות, ארוכה קצת מדי. ובכל זאת לא הצטערתי על החלטתי לבטל את הביטול. לא חשתי בעייפות ולאחר שיחה קלה עם חבריי נפרדנו ואני צעדתי לעבר המפלס העליון של חניון גולדה, אל מכוניתי. השעה הייתה לאחר חצות, והמכוניות התקדמו לעבר היציאה בקצב סביר. נכנסתי למכוניתי והפעלתי את הקודן. האורות פעלו, הרדיו פעל, מנוע המכונית נדם. ניסיתי שוב ללחוץ על הקוד, הבהובים קלים נראו על הקודן אך המנוע בשלו, משותק.
הייתכן שנעשיתי סנילית ושכחתי את מספר הקוד? אולי צריך קודם ללחוץ על המספר ורק לאחר מכן על הכוכבית? אולי ההפך? רגע, אולי כדאי לתת למכונית מספר שניות להירגע ורק לאחר מכן לנסות שוב. אולי המצבר שבק חיים? אבל לא, המפתח הראשי פתח את הדלת, הרדיו פעל, לא ייתכן. ניסיתי שוב ושוב, הסתכלתי סביבי, אחרוני החונים כבר עזבו ואני נותרתי לבדי בחניון כאשר השומר גם הוא סיים כנראה את משמרתו ונעלם.
השעה רבע לאחת בבוקר. לא נעים. לא רציתי להטריד אף אחד בשעה מאוחרת כזו. נעלתי את המכונית והחלתי לצעוד לעבר בית המשפט בתקווה לתפוס מונית פנויה. הגעתי לדירתי לאחר חצי שעה נוספת ומרוב האירועים של היום והערב, לא הצלחתי להירדם. לילה לבן.
על הבוקר, הזמנתי מונית לחניון המוזאון. בעקשנות החלטתי שכנראה טעיתי במספר הקוד ושוב ניסיתי להפעיל אותו ללא הצלחה ואז הרמתי ידיים! הסתכלתי סביבי, במקום שומר אחד היו שלושה. הם התבוננו בי ברחמנות וכל אחד יעץ לי להזמין מומחה או לגרור את המכונית למוסך, ואני, גרוני יבש וכל שרציתי היה לשבת וללגום את קפה הבוקר עם כעך בריאות או אפילו עוגייה קטנה.
"תודה, ספסיבה" אמרתי להם, "אבל אני עושה הפסקת קפה בבית אסיה. תשמרו על המכונית שלי שלא תיסע לשום מקום". וכך נפנפתי "להתראות" לחבריי החדשים וצעדתי לבית הקפה בבית אסיה, מקום שהיה כמעט בית שני שלי במשך ארבע שנים כאשר למדתי גרמנית במכון גתה. כן, היתרון היה שזו "המדינה שלי", סביבה מוכרת, פלוס גדול בעת מצוקה.
כספת מסתורית
כאשר נרגעתי עם הקפה והכעך החלתי במתקפה. "גלגלתי" מספר אנשי מקצוע שמתמחים בקודנים, מצאתי אחד שנשמע לי סימפטי והבטיח להגיע תוך 45 דקות. "נטרול קודן עולה 350 ש"ח אמר לי ועוד 200 ש"ח עבור קודן חדש". שיחה מהירה עם חברת הביטוח שלי הבהירה לי שגניבת מכוניתי אינה מותנית בקודן. אפשר בהחלט לוותר עליו. "אוקיי, אני זקוקה רק לנטרול" הדגשתי לבחור הקודני בשם גיא. "תודיע לי מתי אתה מתקרב ואחכה לך בחניון".
לאחר שעה וחצי "בגלל פקקים" הגיע גיא עם הציוד הנחוץ. כעבור עשרים דקות נוטרל הקודן. יופי, נשמתי לרווחה, גיא ניסה להתניע את המכונית ונאדה, לא זזה. הוא פתח את מכסה המנוע, התבונן ולפתע הרים קולו ונזף בי: "למה לא אמרת לי שיש פה כספת?". "כספת?!" מה, יש לי אוצר במכונית ללא ידיעתי? "על מה אתה מדבר?". "הכספת היא מיגון נוסף לקודן" הסביר לי באיטיות כאשר הוא מדגיש באיטיות כל מילה. "את לא מבינה? אם מישהו מצליח לפרוץ את הקודן, הכספת לא מאפשרת לו להתניע את המכונית". "אוקיי, מנין לי לדעת, מה אני מבינה בתכולת המנוע? תסלק אותה גם". "רק עבור הוצאת הכספת אני לוקח 500 ש"ח בנוסף ל-350 עבור נטרול הקודן, אבל בגלל שאני כבר כאן, אקח לך רק 350 ש"ח, סה"כ 700 ש"ח. מעוניינת?".
מה יכולתי לעשות, לסרב? הרי כבר הייתי אסירה שלו. הברירה הייתה להיפרד מהסכום הזה בידיעה ש"עובדים" עלי, או להישאר תקועה בחניון. כמובן בחרתי באפשרות הראשונה עם הצלחה קטנה בהוזלה של 50 ש"ח.
"זה רק כסף" ניחמתי את עצמי, העיקר שהחזרתי לעצמי את השליטה של הניוד ממקום למקום לפי בחירתי ורצוני. חבריי השומרים "פינקו" אותי בכך שלא חייבו אותי לשלם עבור החניה הלילית הממושכת והפעם הם נפנפו לשלום לעברי כאשר אני חולפת על פניהם עם מכוניתי המתוקנת.
צרות קטנות
אם חשבתם שבכך הסתיימו הרפתקאותיי, טעיתם. למחרת בבוקר, מלאת תוכניות לפיצוי האתמול האבוד, נכנסתי למכוניתי ולא הצלחתי להתניע אותה. בתוך מאמציי להבין מה קרה, ידיד קרוב טלפן אלי לשאול לשלומי ולשמע קולי המדמם שלח אלי מיד את חברו הטוב, מומחה לתקלות רכב לסייע לי במצוותו. ובכן, המצבר ששירת אותי בנאמנות במשך שנתיים שבק חיים. התנעה זמנית ונהיגה למוסך בליווי המומחה הסתיימה ברכישת בטרייה חדשה בסכום נוסף של 550 שקלים. בינתיים תמו הרפתקאותיי שהסתיימו בנזק כספי בלבד. טוב שהנזק הסתכם במכונית ולא בבריאותי. צריך לקבל את הכל בפרופורציה.
לקונצרט במוזאון, חברתי הקבועה לסדרה חלתה קשות והזמנתי חברה אחרת, ארכיטקטית במקצועה שניסתה ליישר זווית עקומה של מנורה בדירתה, עלתה על השולחן והתוצאה עגומה ביותר. היא ריסקה את ידה ועל מצחה התנוסס חתך ומתחת לעין שטף דם. לנהוג לא יכלה ובנה הביא אותה. והיא שמחה כל כך על ההזמנה לקונצרט הקאמרי והדגישה שלפחות זו יד שמאל ולא ימין.
קודן, כספת, מצבר, מעצבן קצת, אבל לא קריטי, הלוואי שכל הבעיות שלנו תסתכמנה בשלושת המרכיבים הללו. אפילו ההוצאה הכספית המיותרת התקבלה אצלי בסלחנות, אלה הם החיים.

תאריך:  07/04/2016   |   עודכן:  07/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 לילה לבן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקודן והכספת
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
סיפור עם לקחים
עובר ושב  |  7/04/16 17:05
2
אלה החיים...
סבסטיאן1234  |  7/04/16 17:24
3
הקודן והכספת
ריןריןה  |  7/04/16 18:44
 
- הקודן או המצבר?
שיוש  |  7/04/16 20:03
4
הקודן והכספת
עטרה  |  7/04/16 23:13
5
הקודן והכספת - הבלוג של שיוש
יגאל ברק  |  7/04/16 23:14
6
קודן כספת ומצבר
חברה מתגעגעת  |  9/04/16 01:30
7
mishaps
Ya'akov  |  9/04/16 06:06
8
הקודן והכספת
כרמלה דקל  |  9/04/16 20:30
9
תגובה של חבריי יעל ושרי שברחה
שיוש  |  11/04/16 00:38
10
קודן אופרה קונצרט-משולש רומנטי
חיה joy's girls  |  12/04/16 09:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
"כל החיילים, כן, כל החיילים, מפחדים פה, זה ברור! רק חיימקה שלי, רק חיימקה שלי, יודע איך לפלוט כדור!״    עברו חמישה עשורים ומחצית העשור מאז "חיימקה" החייל, ועוסקים אנו עכשיו בחייל שירה בחברון, בעוד המדינה כולה משותקת
חיים שטנגר
יש לקוות, שעם חקיקתו הצפויה בקרוב של חוק נציבות הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות ועיגון מעמד נציבות הביקורת ונציב הביקורת, גם יחד, בחוק מדינה, יתעשתו פרקליטי המדינה, יחדלו מפעילותם האגרסיבית למניעת ביקורת, כללית ופרטנית, כאחת, עליהם ויחזרו לתת שירות משפטי שוטף למדינה
פנחס (פיני) פישלר
כמה הערות ותובנות על דבריו של המפכ"ל בכנס לשכת עורכי הדין: מחיקת מורשת דנינו, רתימת העגלה לפני הסוסים, ההתחמקות משאלת News1, בעיית השיטור הנמוך ועוד
חיים שטנגר
השאלה של הבעלות במקרקעין, במשפט הנוהג בישראל, בחלל האווירהופכת בשנים האחרונות מסוגיה אקמית אינטלקטואלית לשאלה מעשית בצידה טמונים משאבים כלכליים אדירים
חיים שטנגר
למי שטרם נחשף לכך, הרי נבהיר, נדגיש ונציין, כי חזקת החפות, מתה בישראל עוד לפני שנים הרבה, והיא נקברה, קבורת חמור, לא מעט "בזכות" התקשורת הצהובה, רודפת הסנסציות והרייטינג במחיר פגיעה בעיקרון הסוביודיצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il