X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו יהיה ראש הממשלה שכיהן הכי הרבה שנים בתפקיד זה בזכות מיומנותו לזרוע שנאה בכדי למשול, מבחינת הפרד ומשול. נתניהו מנצל את השסע האיום בתוך החברה הישראלית ומצליח, כבמטה קסם, להפוך את כישלונותיו המזעזעים ליתרונות פוליטיים מזהירים
▪  ▪  ▪
נתניהו. מנצל את הסע בחברה הישראלית [צילום: פלאש 90]

כל מי שצופה בהתנהלותו של ראש הממשלה וקרוביו הפוליטיים אינו יכול שלא להתפעל מיכולתו הבלתי רגילה לטפח פוליטיקה של שנאה, של ריב ומדון, של הליכה אל הקצה הרחוק ביותר ובלבד שהתמיכה הציבורית בו תישאר על-כנה. עד כה נתניהו הצליח מעל למשוער: הוא יהיה ראש הממשלה שכיהן הכי הרבה שנים בתפקיד זה בזכות מיומנותו לזרוע שנאה בכדי למשול, מבחינת הפרד ומשול. נתניהו מנצל את השסע האיום בתוך החברה הישראלית ומצליח, כבמטה קסם, להפוך את כישלונותיו המזעזעים ליתרונות פוליטיים מזהירים.
יבוא יום ונושא ההסכם עם אירן שהושג למרות נתניהו יקבל את הניתוח ההיסטורי והצבאי-מדיני הראוי. אין לדעת מה יביא ההסכם בעוד עשר או עשרים שנה. מה בטוח הוא שהתנהלותו של נתניהו מול אובמה לא הוסיפה לביצורה של ישראל, בלשון המעטה. רבים וטובים ביקשו מנתניהו ויעצו לו לא להיכנס לעימות נוסף, מיותר לחלוטין, עם אובמה. בדרך של הידברות, בהשתתפות ישראל ועמידה על דרישותיה, ניתן היה להגיע, אולי, להסכם טוב יותר. נתניהו הרגיש שכל מאמציו להביא למניעת ההסכם כשלו.
המהלך האחרון שלו היה מהלך פוליטי שנועד לכסות על הכישלון: נאום אנטי-אובמה, אנטי ממשל ארה"ב, בידיעה ברורה שאין כל סיכוי שתוכנית אובמה תסוכל. אלא שנתניהו לא כיוון לארה"ב אלא אל תוך ישראל. עצם העובדה שנאם בקונגרס, שיסה נגד הנשיא וההסכם, כל אלה הביאו לתמיכה מחודשת בו בארץ הקודש. נתניהו גבר, אמיץ, פטריוט, בלתי ניתן להכנעה אפילו המדובר בנשיא ארה"ב. אלה היו מרבית התגובות של הציבור הישראלי. ההסכם נחתם, אושר בקונגרס, הסנקציות על אירן הוסרו, וכל שנותר הוא האיומים שנתניהו פיזר. מי יישא באחריות לכישלון של נתניהו לסכל את ההסדר, להישאר מחוצה לו, לא להיות מעורבים בגיבושו וסעיפיו והפיקוח עליו? לא נתניהו כי, כאמור, נתניהו הצליח להסיט את הדיון בו כראש ממשלה ותפקודו, אל כיוון אובמה, השמאלנים בבית, עוכרי ישראל בעולם. והסיסמאות הפכו לתמיכה של ישראלים רבים בו. זו פוליטיקה של שנאה. הפרשה נשכחה ונתניהו איתן מאי-פעם.
אחד הספיחים של ההסכם עם אירן הוא ההסכם האסטרטגי שממשל אובמה ניסה לקדם כפיצוי לישראל ולמען ביטחונה. אובמה, שנוא הישראלים, היה לנשיא שהעניק לישראל את הסיוע הצבאי הרב ביותר, כולל כסף רב עבור פיתוח "כיפת ברזל". על-פי דיווחים מארה"ב של אנשי ממשל בכירים, נתניהו מסרב, לעת עתה, לחתום על ההסכם האסטרטגי מתוך מחשבה שאולי והנשיא האמריקני הבא יהיה נדיב יותר. יש כאן הימור ממשי. נתניהו לא נרתע מביקורת הנשמעת על-ידי גורמים שונים. הוא שוב בונה על הקלף המנצח: אם ייחתם ההסכם ברגע האחרון, יקבל נתניהו מחיאות כפיים סוערות על-ידי תומכיו הפוליטיים. אם יכשל, שוב יוציא את נשק השנאה וישתמש בו: אובמה עוכר ישראל, שמאל ישראלי בוגדני, עולם אנטישמי המבקש להחריב את ישראל, וכולי. ושוב הציבור הישראלי יצופף שורות ליד המנהיג האהוב והבלתי מתפשר. אין שוב משמעות לעובדה שישראל תינזק. העיקר הדימוי.
ועוד דוגמה. בראיון שהעניק פרופ' אריה אלדד לאורי משגב בעיתון הארץ לרגל צאת ספרו, אומר אלדד: "כן. אני נזכר שפעם הוא אמר, 'תמיד התנגדתי להינתקות'. ואני אומר: הלו, אני הייתי לידך, ראיתי את הפנים שלך הופכים לפלסטלינה כשהגיע תורך בהצבעה המכריעה. אריאל שרון ישב שם כמו סלע. נתניהו עבר על ידי, אני ישבתי ליד המעבר. ראיתי על הפנים שלו איך הוא משתנה.
בסוף הוא בא ואמר 'בעד'. אפשר לספור עשר פעמים שהיה ביכולתו להפיל את התוכנית הזאת והוא לא עשה את זה. יכול להיות שלכל אחת מהן יש הסבר טוב. יכול להיות שאפילו אידיאולוגית הוא שמח ששרון מוציא לו את הערמונים האלה ששמם עזה מהאש, שמישהו אחר עושה את העבודה בשבילו. אבל לבוא ולהגיד בשכנוע רב שהוא תמיד התנגד להינתקות? אתה מבין שלאיש אין שום בעיה לשקר. על כל נושא". כל אלה לא הפריעו לנתניהו לטעון עד היום שהוא היה נגד ההינתקות. אגב, אירוע זה מצולם. דרך המילוט של נתניהו שוב הוכיחה את עצמה: פוליטיקה של שנאה: השמאלנים אשמים, האנטי-מתנחלים ודומיהם. וזה עובד מצוין.
מתווה הגז נדחה על-ידי בג"ץ משום שלא עבר בכנסת בה אין לו רוב, נתניהו וחבריו הפעילו את נשק יום הדין. הטרור משתולל, אוטובוס התפוצץ ומי יודע מה טומן העתיד, והקוסם הביטחוני שאינו מקשיב לראשי מערכת הביטחון, שוב מוציא את הנשק האולטימטיבי. כך בכל תחום ותחום. וזה עובד.
הסיבה פשוטה: האלקטורט של הליכוד, ברובו המכריע, שונא את המרכז ואת השמאל הציוני, או בהגדרתו האליטה. האידיאולוגיה שלו אינה אלא אידיאולוגיה של שנאה מתובלת באספקטים כמו-ביטחוניים או מדיניים, אך במהות, העבר המדומה של קיפוח ואפליה הוא המניע. נתניהו וחבריו עושים מזה מטעמים פוליטיים.

תאריך:  01/05/2016   |   עודכן:  01/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרד ומשול - פוליטיקה של שנאה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אבל פחות מ דוד בן גוריון
ב.ל  |  1/05/16 12:39
 
- ל ב.ל
אלמוני  |  3/05/16 20:35
2
צ'לו כמרכז האלקורט של נתנייהו
ה.א  |  1/05/16 16:07
3
השנאה כולה שלך
שאול א.  |  1/05/16 16:08
4
תרתי דסתרא אצל צ'לו
עובד1  |  1/05/16 23:17
5
לא יעזור כלום.. העם דפוק!
אחד שאבד תקוה  |  2/05/16 10:29
 
- כך אמרתם על בגין על שרון ועכש
ב.ל  |  2/05/16 18:22
 
- אתה הנכד הפוליטי של  ל"ת
יצחק בן-אהרון  |  3/05/16 12:04
6
החלפות בפוסטים
נסים גבאי  |  2/05/16 18:49
 
- נסיפ גברי  ל"ת
ב.ל  |  2/05/16 23:44
 
- נסים גבאי הארת את ענינו
ב.ל  |  2/05/16 23:53
7
עלילת דם אופיינית למפלגת הקסטנ
קורןנאוה טבריה  |  5/05/16 05:12
8
צ'לו מתגעגע ל'פנקס האדום' למי
קורןנאוה טבריה  |  5/05/16 05:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
שמעון זיו
כחלון לא יצא מהחדר האטום ומתעקש להיכנס עם הראש בקיר, סיסמאת הבחירות שלו הייתה הצפת השוק בקרקעות לבניה, אולם מכל ההצהרות לא יצא דבר. לעת הזאת נדרשת בניה ממשלתית בהיקפים גדולים, שיכון לזוגות צעירים כפי שהיה בשנות השישים והשבעים
עידן יוסף
ראש הממשלה ושר החינוך התעמתו בישיבת הקבינט    בנט לא השיב
רפי לאופרט
דומה ששר האוצר, כממונה על עיצוב מדיניות המשרד, עסוק בעיקר בהכרזות פופוליסטיות, אבל בפועל הוא אינו שולט במשרד ואינו מנווט את פקידיו הבכירים לנהוג ברוח הצהרותיו. הדוגמאות באות מתחומים כלכליים-משקיים שונים, שכולם משליכים באופן ישיר על יוקר המחיה, על כוח הקניה של הציבור, על הביטחון הכלכלי והפיננסיובמיוחד על הטיפול במגזרים חלשים
עידן יוסף
קרא לסילוק אירן, חיזבאללה ודאעש מאדמת סוריה    "מסופק אם סוריה אי-פעם תחזור להיות מה שהייתה"
איתמר לוין
דחה את עתירת יש עתיד שביקשה לאסור על נתניהו לכהן גם כשר בארבעה משרדים, אך קבע שאם המצב לא ישתנה בתוך שמונה חודשים - הוא עשוי לדון שוב בנושא
רשימות נוספות
מעל 30 מיליארד שקל חסכון למשק  /  יפעת גדות
​​הנחיית יועץ תכבול מינוי בכירים  /  עידן יוסף
החלטות ממשלה שהוסתרו יפורסמו לראשונה  /  עידן יוסף
נתניהו הרברבן  /  יוני בן-מנחם
הסתגלות בפוליטיקה  /  רפי לאופרט
מה שמותר ליופיטר, אסור לשור  /  רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il