X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית משפט השלום בת"א הטיל על חברת "ד"ר רון מוצרי תינוקות" 50 אלף שקלים בשל שימוש מטעה בשם דוקטור מנהל החברה נקנס בסך 15 אלף שקלים
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בת"א הטיל (ג', 26.9.06) על חברת "ד"ר רון מוצרי תינוקות" 50 אלף שקלים בשל שימוש מטעה בשם "דוקטור". מנהל החברה, רונן נתני, נקנס בסך 15 אלף שקלים.
בכתב האישום שהוגש נגד החברה ונגד נתני נטען כי הם הטעו את ציבור הצרכנים באמצעות הכיתוב "ד"ר רון" בעברית ובאנגלית על חנותם ועל אריזות חיתולי הבד שיובאו וזאת מבלי שתואר זה הוענק להם כדין ובאופן היוצר רושם לקיומה של גושפנקא רפואית, או פיקוח רפואי של רופא או ייחוס של אמינות רפואית למוצרים.
התביעה טענה כי השימוש בתואר דוקטור יצר בקרב הצרכנים תחושה, כי מדובר במוצרים שמאחוריהם עומדים אנשים בעלי מומחיות מיוחדת. עוד נטען, כי הוספת תואר מטעה בפרט מהותי בעסקה עשויה לשמש מנוף שיווקי לקידום רווחים על חשבון צרכנים, החשופים להטעיה תוך פגיעה בלתי שוויונית במתחרים.
מנגד טען נתני, כי השתמש בשם "ד"ר רון" בכדי להמחיש ש"ילדים זה שמחה" כמאמר השיר הידוע. עוד נטען, כי רשם החברות ורשם סימני המסחר אישרו לנתני ולחברה שבבעלותו את השימוש בשמם, שכלל את התואר ד"ר, והדבר מוכיח את פעולתם בתום לב.
בהכרעת הדין שניתנה בראשית החודש (ב', 4.9.06) דחתה השופטת דורית רייך-שפירא את טענות ההגנה שהועלו בידי עורך דינו של נתני. "טענת הנאשם, שבחר בשם 'ד"ר רון' כדי להמחיש ש'ילדים זה שמחה', איננה משכנעת. התואר ד"ר לא בהכרח מבטא שמחת ילדים, ואין בו להוסיף על השמחה שבשם "רון". השם רון הוא שם של אדם, וכשהוא נלווה וצמוד לתואר ד"ר הוא מכיל אמרה שעלולה להטעות", נקבע.
היות שכך, הרשיעה השופטת את נתני ואת חברת ד"ר רון בהטעיית צרכנים. בגזר הדין שניתן כעת (26.9.06) מציינת השופטת רייך-שפירא כי קבלת אישורים מהרשויות אינה מכשירה שימוש שלא כדין בתואר ד"ר.
השופטת דורית רייך-שפירא ציינה בגזר הדין, כי אין בקבלת אישורים מהרשויות כדי להכשיר את השימוש שעשו הנאשמים בתואר ד"ר. לדבריה, ראוי היה שהרשויות יבדקו אם האישור שהן מוציאות תואם את האמת ואינו נוגד את הוראות החוק.
עם זאת, לנוכח העובדה שמדובר בהרשעה תקדימית בשל שימוש בתואר ד"ר בשם עסק, הסתפקה השופטת בהטלת קנסות כספיים בלבד. היות שכך, חברת "ד"ר רון" תיקנס כאמור בסך 50 אלף שקלים, בעוד מנהלה, רונן נתני, ייקנס בסך כספי של 15 אלף שקלים.
כמו כן, יחתום נתני על התחייבות בסך 200 אלף שקלים לפיה הוא והחברה שבבעלותו ימנעו מלבצע עבירות דומות בשנתיים הקרובות.

תאריך:  26/09/2006   |   עודכן:  26/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנס של 50 אלף שקלים על שימוש מטעה בשם ד"ר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אבל גם השופט סטיב אדלר עשה זאת
מונטסקייה  |  26/09/06 19:00
 
- עדנה ארבל התהדרה בתואר מאסטר
נחום שחף  |  26/09/06 19:40
2
בראש העיין - דר' אבטיח
קול המציאות  |  26/09/06 20:08
3
זה דוקטור? בחייכם, מנסה לעבוד עלינו
ד"ר מזרחן  |  27/09/06 07:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חנכה מרכז חדש להשכרת רכב במרכז הארץ
אלעזר לוין
יבנו 414 דירות בפרויקט פינוי-בינוי הגדול ביותר במדינה    לראשונה: הדיירים התארגנו, ובעזרת מומחים קידמו את הפרויקט, הוציאו מכרז ובחרו קבלן    יבנו דירות פאר בשכונה מתחדשת
רונן ליבוביץ
הוועדה לקידום האישה דנה היום בביטול התקן הנפרד ליועצת הרמטכ”ל לענייני נשים    חברי הכנסת וחברות ארגוני הנשים טענו כי ביטול התקן מעביר מסר מטריד לנשים    מנגד, טען אלוף אלעזר שטרן כי האיחוד עם תפקיד ראש מחלקת סגל יקדם את מעמד הנשים בצבא
מתן פריידין
לשכת עורכי הדין החליטה להצטרף לערר שיוגש על החלטת בית משפט השלום ברמלה בפרשת רמדיה לפיה תכתובות דוא"ל בין לקוח ועורכי דינו אינה חוסה בחיסיון עו"ד-לקוח    הלשכה: נושא זה הוא בנשמת אפו של המקצוע
ניר יהב
משרד האוצר, ההסתדרות ועובדי חברת החשמל סיכמו שעובדי חברת החשמל יפסיקו את העיצומים בתמורה לכך שפרטי הרפורמה בחברת החשמל יוצאו מחוק ההסדרים של שנת 2007
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il