X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במקביל להשתלחות מילולית נגד ישראל, מתרחבת השתלבותה הגיאו-אסטרטגית בזירה העולמית, המכירה ביכולות הייחודיות של ישראל בתחומי ביטחון, מדע, מחשבים ועוד
▪  ▪  ▪
שיתופי פעולה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

גורמים רבים בצמרת הפוליטית, האקדמאית והתקשורתית בישראל טוענים שישראל מבודדת בזירה הבינלאומית, והבידוד מחמיר עקב הסירוב לסגת מרכסי יהודה ושומרון, שהם "רמת הגולן" של ירושלים, תל אביב, נתב"ג ו-80% מהתשתיות במדינה.
אכן, מ-1948 מהווה לחץ בינלאומי לויתורים מכאיבים, ואיום בבידוד, אתגר מרכזי לישראל. אבל, בחינה של מעמדה הכלכלי, צבאי וטכנולוגי של ישראל מבהירה שהלחץ ואיומי הבידוד מתנפצים על צוקי מציאות של השתלבות חסרת-תקדים בזירה הבינלאומית.
וכך, במקביל להשתלחות מילולית נגד ישראל, מתרחבת השתלבותה הגיאו-אסטרטגית בזירה העולמית, המכירה ביכולות הייחודיות של ישראל בתחומי ביטחון, מדע, מחשבים, רפואה, תרופות, חקלאות, מים, סייבר, ועוד.
לדוגמה, על-אף תמיכת אירופה ברשות הפלשתינית, המלווה בגינוי שיטתי של ישראל, ארגון נאטו מכיר בתרומה הייחודית של ישראל ליעדיו האסטרטגים, ולכן אינו מבודד, אלא משלב את ישראל. מ-3 במאי 2016 משודרג הקשר עם ישראל על-ידי נציגות ישראלית קבועה במפקדת נאטו בבריסל, שתעמיק את שיתופי הפעולה בתחומי הלוחמה בטרור, מודיעין, לוחמה בלתי-קונבנציונלית, תורות לחימה, חלל, סייבר, תעשיות ביטחוניות, וכו'.
במקביל למשבר המדיני החריף בין טורקיה לישראל, בתקופת ארדואן, אך עקב חיוניות הקשרים עם ישראל, לא הפעילה טורקיה את יכולתה לבלום את שדרוג הקשר עם נאטו, והמאזן המסחרי ישראל-טורקיה זינק מ-2.5 מיליארד דולרים ב-2009 למעלה מ-5 מיליארד דולרים ב-2015.
מיתוס הבידוד הישראלי
הכלכלה השביעית בעולם - הודו - הפכה לבעלת ברית קרובה של ישראל, שנייה רק לארה"ב. הודו היא היבואנית המובילה של מערכות נשק מישראל. במרס 2016 נחתם הסכם שיתוף פעולה בין רפאל ל"רלאיינס דפנס סיסטמס" ההודית, הצפוי להניב מכירות בסך 10מיליארד דולרים. לפני שנה וחצי זכתה רפאל במכרז בהיקף 500מיליארד דולרים לאספקת טילים להודו.
בהמשך להעמקה דרמטית של קשרי ישראל-סין, הקים ענק הטכנולוגיה הסיני, קואנג-צ'י, קרן הון סיכון המתמקדת בסטארטאפים סינים וישראלים. השקעות סיניות בישראל זינקו מ-70 מיליון דולרים ב-2010 ל-2.7 מיליארד דולרים ב-2015, והמאזן המסחרי מ-30 מיליון ב-1992 ל-11 מיליארד ב-2015. סין מאמצת את דרכו של הטייקון מהונג קונג, לי קה-שינג, המושקע ב-30 חברות ישראליות שהן כמעט מחצית מתיק השקעותיו.
250 ענקי הייטק בינלאומיים, המפעילים מרכזי מחקר ופיתוח בישראל, חושפים את "מיתוס הבידוד הישראלי" בערוותו. בפברואר 2016 רכשה "אוראקל" (136,000 עובדים), המפעילה ארבעה מרכזי מו"פ, את "ראוולו" הישראלית תמורת 500 מיליון דולרים. במרס 2016 ביצעו "סיסקו" (72,000 עובדים) ו"אינטל" (100,000 עובדים) את הרכישות ה-12 וה-9 שלהן בישראל תמורת 350 ו-175 מיליון דולרים. ב-2015 השקיעו ענקיות תרופות כמו "באייר", "מרק", "פייזר", ו"נוברטיס" 150 מיליון דולרים במחקרים פורצי-דרך של בתי חולים בישראל.
בניגוד לחברי "אסכולת הבידוד", למרות הדיפת הלחצים ל"ויתורים כואבים", ועקב פיתוח יכולות ישראליות חריגות, ב-2016 ישראל נהנית מהצבעת אמון חסרת-תקדים בזירה הבינלאומית הביטחונית והאזרחית.

תאריך:  09/05/2016   |   עודכן:  09/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל בת 68 ומבודדת?
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
הם יכולים לשנוא אותנו אבל לא
שבץ חלובה  |  9/05/16 12:25
2
אם ימשיכו קצינים מערכות הבטחון
ב_שמואל  |  9/05/16 14:31
 
- תמיד היו בוגדים ביננו. למשל
שבץ חלובה  |  9/05/16 17:19
3
זה היה יכול היות יותר משכנע
אלטע קאקער  |  9/05/16 21:15
 
- האם התאבדות תימנע השמדה?
ב_שמואל  |  10/05/16 00:33
 
- למה נראה לך שאלו האפשרויות?
אלטע קאקער  |  11/05/16 17:34
 
- למה ביבי לא עומד לדין על הברחת
שבץ חלובה  |  12/05/16 07:03
 
- שמאלני אינו אלטרנטיבה לנתניהו
ב_שמואל  |  12/05/16 21:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
אין ספק שלתלמידים יש מה לומר בנושא, אבל השביתה מיותרת לחלוטין, אינה תורמת דבר, ורק מראה לאן הגענו עם הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אל סיפה של אנרכיה. הגיע הזמן שההורים יממשו את אחריותם על ילדיהם ויחזירו אותם לספסל הלימודים
יוני בן-מנחם
הרגיעה בגבול רצועת עזה היא זמנית למרות שישראל וחמאס הודיעו כי אינן רוצות בהסלמה. חמאס רואה בהמשך החיפוש הצה"לי אחר מנהרות ואי אספקת המלט לרצועה סכנה למעמדה והיא עלוה להצית את האלימות מחדש
יצחק מאיר
אף על-פי שרק אמריקה בוחרת, ורק היא נושאת באחריות לבחירתה, אי-אפשר להתבונן במה שעובר עליה בלי לחרוד חרדה עמוקה למה שקורה בעולם החופשי
יצחק מאיר
מה שקורה לי הוא שחציצה מתגבהת ועלה מתוך הנוף בו סובבים חיי, ואני מעבר מזה למחיצה, לא לבדי ברוך השם, אבל בודד עם רעיי האחרים. והמחיצה רובה מילים. מילים בוטות. מילים שכולן מילים של שתי רוחות מתוך ארבע רוחות בו נברא העולם עד הנה, מילים מרוח שמאל ומילים מרוח ימין, מילים חפוזות, חצופות, חצציות, פוגעניות
ראובן לייב
ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון מניו-יורק מעלה על נס את תרומתו הגדולה של הרחמ"ד בסלובקיה של תקופת השואה להצלת יהודיה מן הכבשנים הנאציים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il