X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המורכבות שבהוצאת האסיר, העותר, ריקו שירזי, שהוא גם אסיר וגם עצור עד תום ההליכים, על כל מה שמשתמע מכך ובזיקה לכל אותו מידע מודיעיני, היא היערכות מורכבת ביותר שכרוכה בהקצאת כוח אדם ומשאבים ניכרים. הדבר מאוד מאוד בעייתי מבחינת המדינה
▪  ▪  ▪
ריקו שירזי. יישאר בין כתלי הכלא [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

בהחלטה קצרה, קצרה עד למאוד מאוד, דחה נשיא בית המשפט המחוזי, מרכז, בלוד, כב' השופט, אברהם טל, בקשתו של האסיר, ריקו שירזי, לצאת לחופשה קצרה, כדי להשתתף בהלווית בנו, שהתקיימה אתמול (יום א', 8.5.16), לאחר ששלשום נרצח הוא, מטווח קרוב בידי אופנוען, חבוש קסדה, שנעלם מהעין לאחר שרוקן הוא שפעת כדורים בגופו של בנו, שי שירי ז"ל.
בתחילת הדיון הגישו באות-כוחו של שירות בתי-הסוהר, עו"ד לירן שטרית ועו"ד כנרת צימרמן, חוות דעת משטרת ישראל בצירוף מידעים וכן חוות דעת שב"ס בצירוף מידעים. בנוסף לנימוקים ולטעמים שמופיעים בחוות הדעת הגלויה הן של שב"ס והן של המשטרה, ציינה היא, כי המורכבות שבהוצאת האסיר, העותר, ריקו שירזי, שהוא גם אסיר וגם עצור עד תום ההליכים, על כל מה שמשתמע מכך ובזיקה לכל אותו מידע מודיעיני, היא היערכות מורכבת ביותר שכרוכה בהקצאת כוח אדם ומשאבים ניכרים. הדבר מאוד מאוד בעייתי מבחינת המדינה. ללא קשר לכך, התחייב שירות בתי-הסוהר בפני נשיא בית המשפט המחוזי, מרכז, שבלוד, להוציא ריקו שירזי, לקבר בנו, שי שירזי ז"ל, באחד מימי החודש הקרוב,,במועד ובשעה שאינם ידועים. ושירות בתי הסוהר, בהחלט, ישקול זאת בחיוב, מתן אפשרות לריקו שירזי לפקוד קבר בנו, במהלך החודש הקרוב.
בא-כוחו של ריקו שירזי, עו"ד ג'קי סגרון טען בדיון, כי לגבי הבעיה הלוגיסטית, אין הוא רואה קושי להוציא העותר להלוויה וכי מדובר במקרה חריג והומניטרי. עוד טען הוא, כי האירוע הזה מקבל משנה רגישות מכמה סיבות:
האחת - אין מדובר בדרך הטבע שאבא קובר בן, במיוחד כאשר מדובר בבנו היחיד. לדעתו, הגעתו של ריקו שירזי, להלווית בנו המנוח, לזמן קצוב, כאשר מדובר באסיר שפוט ל-8 שנים, חשובה שכן אין מדובר בברית-מילה, שאפשר לוותר נוכחות בה ולימים, יראה האב בנו גדל. אםריקו שירזי לא יצא כעת להלוויה, לא תהיה הזדמנות שנייה ולכן ניתן להיעתר לבקשה. משטרת ישראל יכולה להיערך לכך, היא מוציאה לבריתות ולחתונות. עוד נטען, כי ריקו שירזי, הינו עצור/שפוט, שעצור על תיק בגין פרשת 512 והוא מרצה עונש על חשבוניות פיקטיביות, שבגינן היה במעצר בית, כאשר בית המשפט העליון ביטל כל התנאים. מעולם ב-8 השנים האחרונות - לא ניסו לפגוע בריקו שירזי ולכן, במקרה הזה השיקול ההומניטרי, צריך לגבור וצריך לאפשר לריקו שירזי, לצאת להלוויה. עוד נתבקש, כי ריקו שירזי ייצא גם לשבעה וכן - בנוסף להוצאתו לבית העלמין - שייצא גם לבית האבלים, לזמן קצוב ובליווי משטרתי.
נשיא בית המשפט המחוזי, מרכז, שבלוד, כב' השופט אברהם טל, הוציא תחת ידו אתמול (יום א) החלטה בה קבע הוא דברים, כהאי לישנא:
"העותר מרצה 8 שנות מאסר בגין עבירות מרמה וזיוף ועצור עד תום ההליכים והוא מבקש לצאת ללווית בנו שאמורה להתקיים היום בשעות הערב המוקדמות.
המשיב מתנגד להוצאת העותר ללוויה וסומך התנגדותו של חוות דעת שב"ס ומשטרת ישראל, הנתמכת במידעים שהוצגו בפניי, לפיהם קיים חשש לשלום העותר ולשלום אחרים אם ייצא להלוויה, ולו בליווי סוהרים.
עיון במידעים החסויים, לרבות במידעים מהזמן האחרון יחסית, מעלה חשש לשלום העותר ולשלום אחרים, לרבות אנשי ליווי, אם ייצא העותר ללוויה.
רשמתי בפניי עמדת המשיב לפיה שב"ס יאפשר לעותר לעלות לקבר בנו תוך 30 יום מפטירתו וכן רשמתי בפניי הסכמת המשיב לבדוק אפשרות מתן ביקורים ל-5 בני משפחה קרובים של העותר, ששמותיהם יימסרו לנציג שב"ס, לבקר את העותר במהלך השבעה. בכפוף לאמור לעיל, אני דוחה את העתירה".

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  09/05/2016   |   עודכן:  09/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלום האסיר: עילה לדחיית בקשה לנכוח בהלוויה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה של שירזי שהוא פרעאנק
במדינת הלבנבנים  |  9/05/16 17:28
2
גם מפכל המשטרה הוא פרענק גמור ל"ת
שלם אבא שבזי  |  9/05/16 20:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
עת אנו חוגגים כמעט שבעה עשורים כמדינה מודרנית, אל לנו לשכוח שאנחנו מדינה עם היסטוריה, היסטוריה שצריך לדעת, להציג בכובד ראש ולהגן עליה. נדע לעשות זאת - נוכל להמשיך להתקיים
חיים שטנגר
המדינה מותירה קביעת אתוס הציוני ליד המקרה, למדיניות בלתי סדורה, בעליל ובלבד בלבד שלא להיות אחראית ומואשמת "בקביעת אתוס ציוני, שאינו משקף הלכי רוח מרכזים ושולטים בחברה הישראלית". מה צריך נתניהו, גם "יציקה כזו" על ראש שמחתו?
חיים שטנגר
מעדיף רוב הציבורי הגרמני לנער חוצנו מהשואה, תוך שהוא מדגיש וציין, שהשואה בוצעה בידי הנאצים ולא בידי הגרמנים. אתה הבנת את זה ברוך?
חיים שטנגר
איפה היה אגף המודיעין של המשטרה בתמונה אם בכלל בעת הצעת מועמדות גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה. ואם היה הוא בתמונה, למה לא נשמע קולו - ברמה ובזמן אמת בקשר למידע שהיה לו, אם בכלל
ארי בוסל
שלוש תמונות מלוות אותי מטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בפן פסיפיק פארק בלוס אנג׳לס: ג'וליוס שלא היה יכול לבוא יותר; הניצול שממשיך להגיע בעוד כל האחרים לא; וקונסול ישראל, דיויד סיגל, שהתפנה מהאח"מים והקדיש את כל תשומת לבו לניצולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il