35 אלף ישראלים צפויים לצאת השנה לחופשת סקי. מדובר בגידול של 8% לעומת השנה שעברה. כך מעריך סמנכ"ל שיווק ומכירות ב'אופיר טורס', יהודה שעפרני.
לדברי זעפרני, המגמה השנה היא ש"מעל 50 אחוזים יטוסו לקלאבים, כשהמובילים שבהם הם קלאב 'ואל טור' באיטליה וקלאב מד בצרפת". כן, ניכרת התחזקות במגמת הסנו בורד, לצד יעדים זולים יותר בבולגריה, צ'כיה ורומניה, המוצעים לגולשים מתחילים ובינוניים.
גם סמנכ"ל חברת 'לב מדיה', המארגנת את יריד הסקי השנתי, מעריך כי תיירות החורף תתפוס השנה תאוצה. "בשל הפגיעה בתיירות הקיץ, נראה שהשנה תיירות החורף תתפוס, יותר מתמיד, את הבמה המרכזית. הצפי הוא שתהיה עלייה של לפחות 5% בהזמנות חופשות סקי – בשל העובדה שרבים נאלצו לבטל את חופשת הקיץ המסורתית שלהם, או מלכתחילה ויתרו עליה בגלל המצב הביטחוני", מעריך עוזי לוי.
לדברי עוזי לוי, חופשות סקי הן כבר מזמן לא פינוק של עשירים בלבד, אלא טיול מסוג אחר המבוקש בחודשי החורף: "אם בעבר חופשות סקי היו מזוהות עם בעלי יכולת כלכלית וחובבי הספורט המושלג, הרי שכיום הן נחלת כולם - כאלה המעוניינים ללמוד לראשונה את אמנות הגלישה, קבוצות שמתארגנות יחד ונוסעות לחוות חוויה מיוחדת הכוללת לימוד ראשוני לצד חופשה מושלגת, ומשפחות עם ילדים שנוסעות לחופשה משפחתית וחורפית".
גם מנהל מחלקת סקי ב'ישראייר', אלי קלינגר, ציין כי חל שינוי בקהל היעד של חופשות הסקי: "אם בעבר ניכר אחוז גבוה של גברים היוצאים לגלוש, הרי שלאחרונה יותר ויותר נשים מצטרפות לחופשות הסקי. קבוצת הגיל העיקרית היא בני 30-45 היוצאים בחבורות או בזוגות שמצבם הכלכלי בינוני ובינוני-פלוס. ילדים מצטרפים לטיולי סקי משפחתיים בעיקר בחופשות חנוכה ופורים, והשנה נראה שגם בפסח – שיתקיים מוקדם".
מנהל מחלקת תיירות חורף (סקי) בחברת 'דרך החופש', בני לוי, מציין יעדים חדשים בתיירות הסקי. "יעד חדש בתחום חופשות הסקי הוא טורקיה, המציעה אתרי סקי לקהל מתחיל ובינוני ולזמנים קצרים יותר: סופי שבוע או שלושה לילות. גם קפריסין מצטרפת למפת אתרי הסקי האירופאים, אולם מיועדת בעיקר לחובבי השלג, פחות לחובבי הגלישה המקצוענים", ציין לוי.
לדבריו, ניתן 'לתפור' חבילות קלאב מד באתרי הסקי השונים באירופה, בהתאם לנתונים אישיים של כל אדם ואדם: היכולת הכלכלית, כמות הימים ומטרת הנופש.