X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הממשלה חייבת לדבר לא בכבדות הפה ולא בכבדות לשון, ולא בגמגום, ולא בפחד ובמורא גדול, ולא בשתי שפות, האחת לתקשורת האויבת ולגויי העולם האנטישמים, ואחת להרגעת האזרחים, מילים שהן מהפה ולחוץ, אלא בקול אחיד וחד-משמעי - ארץ ישראל שייכת לעם ישראל
▪  ▪  ▪
ישיבת ממשלה. דברים ברורים [צילום: אמיל סלמאן/פול/פלאש 90]

בספר שמות מעיד משה רבנו על עצמו "לא איש דברים אנוכי". משה כבד הפה וכבד הלשון, מתגלה בספר דברים כאיש דברים רהוט וחד לשון. "וידבר משה", "דיבר משה", "הואיל משה באר את התורה",מה ארע שמשה נעשה בעל יכולת דיבור?
חכמים שאלו זאת ואמרו כך: "כיוון שזכה לתורה נתרפאה לשונו והתחיל לדבר דברים". והרי כוח הדיבור לא נתגלה במשה מיד אחרי מתן תורה כי אם רק לאחר ארבעים שנות הליכה במדבר? וחז"ל מסבירים, הדבר הראשון שהשפיע על משה היה מתן תורה, הדבר השני היא הכניסה של עם ישראל לארץ ישראל. משה אומנם איננו נכנס לארץ, אך זוכה ללמד את ישראל את תורת הארץ וקיומה. את התורה בפועל ולא את החיים שחי דור הדעה במדבר וחייו היו אפופים שכינה ורוחניות שמעל לטבע, והתאימו מאוד למדרגת משה כבד הפה.הדור החדש, דור של דברים, שחייב לדבר במילים ברורות, בשפה ודיבור שיסייעו לו להבין את העיקר, את המסרים, את הדגשים, את הערכים.
היום השפה התבלבלה. הציבור מתקשה להבין מה נכון, ומה לא, זה אומר הפלשתינים הם עם כבוש, השני אומר, האפשר שעם ישראל יהיה כובש בארצו שלו? זה אומר, לא להרוג רוצחים, הגם שבאו לרצוח (ולראייה אלאור אזריה החייל מחברון) וגם (לפני שרודפים אחרי מחבל כמו שארע בראשון לציון יש לעזור לאשה זקנה שנפלה, כמה יפי נפש עם ראש עקום, 'הסבירו' לנו אז את ה'מוטל עלינו') והשני אומר, לחסל כל מפגע שבא לזרוע הרס ושכול!, זה אומר לבטל את ריקוד הדגלים ביום ירושלים, לבל ירגיז הדבר את הערבים ביום חגם ברמאדאן, וזה אומר, מטורפים, חידלו לכם, עד היכן אפשר לרדת? (ונוכחתי בהפגנת השמאל כשעברתי ביום שישי האחרון בדרכי לגוש-עציון, הם הפגינו שם ביחד עם ערבים ועם דגלי פלשתין שהונפו בעזוז, כדי לבטל את ריקוד הדגלים המיועד) זה אומר, על חיילי צה"ל ליטול משימה חדשה ולטייל בשפי ובהנאה עם ילדי המסתננים בתל אביב, והשני מורט שערותיו לנוכח התמונות, ושולח את צה"ל לעשות את עבודתו בהגנה על המולדת.
מיום שהכריזו הערבים מלחמה על עם ישראל, האזרחים הישראלים מתרסקים לרסיסים, בכל מקום. בבתי קפה, באוטובוסים, בקניונים ואפילו בבתים הפרטיים שלהם.הטרור שהם מפעילים, אם כמעשה של יחידים, של ארגוני מחתרת, הוא כלי בידי שלטונם. והוא נתמך ומגובה על-ידי כל עמם על מתוניו וקיצוניו ללא יוצא מהכלל. חיילי הטרור צועדים בסך ברחובות הערים שמסרנו להם, ושוטרים שלהם שומרים על הסדר בעת המצעד. האימהות והאבות של הרוצחים זוכים לכבוד ולתמיכה של כלל האוכלוסייה וכלל הממסד שלהם. הם מפעילים טרור כאמצעי להתשה לסחיטה להחלשה של ישראל, האויב הם הפלשתינים ואנחנו במלחמה, שנמשכת כבר למעלה ממאה שנים.
וכדי למנוע את הטרור, הטבח, הרצח, יש לרדוף עד חורמה את מבצעיו ואת בני משפחותיהם. המשוואה כאן חד-משמעית- או חיסולם של מפעילי הטרור, או המשך הקטל של אזרחי ישראל. מדינה במלחמה הורגת את מחבלי האויב בלי מאסר ובלי משפט. זה המוסר הבינלאומי והחוק הבינלאומי, ואין חולק על כך שבשעת מלחמה מותר למפקד להחליט על התנקשות במפקדי צבא האויב, על חיסולו עד חורמה.
הוויכוח הוא בעצם על השאלה אם מלחמה בטרור היא מלחמה. מאחורי הוויכוח הזה מסתתרת שאלה עמוקה יותר: האם מותר לישראל לנצח. ואם התשובה היא חיובית, הרי שהממשלה חייבת לדבר לא בכבדות הפה ולא בכבדות לשון, ולא בגמגום, ולא בפחד ובמורא גדול, ולא בשתי שפות, האחת לתקשורת האויבת ולגויי העולם האנטישמים, ואחת להרגעת האזרחים, מילים שהן מהפה ולחוץ, אלא בקול אחיד וחד-משמעי - ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ולא ניתן לפגוע עוד בה ובתושביה, כי חפצי חיים אנחנו.

תאריך:  11/06/2016   |   עודכן:  11/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דברו עברית
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
מקומו של ריקוד הדגלים המגוחך,
התסכול שלך מובן  |  11/06/16 14:17
 
- אתה ......המתוסכל.......
תשובה למתוסכל  |  11/06/16 14:38
2
לא רק העברית נרמסת בראש חוצות
מיכל מירושלים  |  11/06/16 15:30
3
אמת וצודק! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  11/06/16 18:32
4
כל כך פשוט ונכון-א"י שייכת לנו ל"ת
דניאל סבלדי  |  12/06/16 01:09
5
גיבוב של שטויות אינפנטיליות
הירונימוס  |  12/06/16 09:47
 
- אין ספק שדברי גברת אסתר
ציון מציון  |  13/06/16 22:59
6
לא צריך רק לדבר, אפשר להוכיח
אהוד פרלסמן  |  12/06/16 12:36
7
צודקת במאה אחוז, אין עליך ל"ת
רמי רצון  |  13/06/16 11:04
8
מאמר לעילא ולעילא
משה גרינפלד  |  13/06/16 15:52
9
מילים ברורות
מודאגת  |  19/06/16 14:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחמיה תנא
מוקדש לכל המומחים המפטפטים עצמם לדעת
אהוד פינקלשטיין
אחרי הכל, עבודת תרגום לא חייבת להיות רצינית ויכולה לשעשע
ישראל דויד
זה לא שהוא גס. לא, זה לא שהוא גזען. לא, זה לא שהוא יביא על כולנו מלחמת עולם גרעינית. זה פשוט הפחד הקיומי הקמאי שהוא יפשיט אותנו, הוא כבר מפשיט, מפריבילגיה שפוטרת אותנו ממאמץ אינטלקטואלי ומכל חשבון נפש, פריבילגיה שהיא אושיה בתפיסת הזהות העצמית שלנו
אפרים הלפרין
איך כותבים את זה אליטה? או אליתה, או שמא אליטע – אני לא יודע כי אני לא שם
יעל ענתבי
השבוע חגגנו את יום ירושלים, עתיד הבירה לפניה אך דרושה מעין "תוכנית מרשל" עם השקעה של מיליארדים. עם זאת על הממשלה להפסיק להתעלם ממזרח ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il