X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בניגוד למה שמקובל לחשוב על בית הדין לעבודה, כמי שמגן על זכויות האדם העובד והגמלאי, הממשלה קיבלה מבית הדין גיבוי מלא ובית הדין אימץ את התקנון האחיד ופסל כל הסכם שסותר אותו, גם אם הובטח לעובדים הפורשים על-ידי המעביד שהפנסיה שלהם לא תיפגע לאחר פרישתם
▪  ▪  ▪
עובדי רשות השידור. עלו על בריקאדות

בכירי הכתבים והשדרים של רשות השידור התעוררו מאוחר; "גזלו לנו את הפנסיה", "אני נלחם עבור נכדי", אמרו בקול זעקה. לא עבר זמן רב וראינו את הכתבים מתראיינים בתוכניות רדיו ובערוצי הטלוויזיה ומסבירים עד כמה נפגעה הפנסיה שלהם, בניגוד להסכמי העבודה שהיו להם. עובדה זו התבררה להם, כמובן, רק לאחר פרישתם לגמלאות.
כל אותם אלפי גמלאים שנפגעו מהרפורמה בקרנות הפנסיה לא יכלו להגיע לערוצי התקשורת כדי להשמיע את קול זעקתם.
בשנת 2003, כאשר נתניהו היה שר האוצר, אושרה בכנסת הלאמת קרנות הפנסיה הוותיקות, על-ידי הממשלה; לא רק שמונו לקרנות מנהלים מיוחדים אלא שהמחוקק קבע שכל המבוטחים - ללא יוצא מן הכלל - יקבלו פנסיית זיקנה לפי שיטה אחידה, מכוח תקנון אחיד שהוציא הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר.
עוד קבע המחוקק כי התקנון האחיד גובר על כל הסכם אישי או קיבוצי או כל הסדר אחר.
לפני שאושרה הרפורמה בוועדת הכספים התחייב הממונה על התקציבים בשמו של שר האוצר שעובדים שפרשו פרישה מוקדמת וטרם הגיעו לגיל זיקנה לא ייפגעו אך בפועל כל העובדים שהיו בפרישה מוקדמת ופרשו אחרי היום הקובע, 1.10.2003 נפגעו גם נפגעו, בניגוד להתחייבות זו.
בניגוד למה שמקובל לחשוב על בית הדין לעבודה, כמי שמגן על זכויות האדם העובד והגמלאי, הממשלה קיבלה מבית הדין גיבוי מלא ובית הדין אימץ את התקנון האחיד ופסל כל הסכם שסותר אותו, גם אם הובטח לעובדים הפורשים על-ידי המעביד שהפנסיה שלהם לא תיפגע לאחר פרישתם.
והנה קרה דבר מעניין, הנהוג במקומותינו; העובדים החזקים בבזק, בתעשיה הצבאית, בתעשיה האוירית, בבתי הזיקוק ודומיהם, שבהם המעביד איננו יכול להכתיב שינויים חד-צדדיים, התארגנו, ובזה אחר זה, חתמו על הסכמים לפיהם המעביד ירכוש מכספיו, בחברת ביטוח פרטית, את ההפרש שבין הפנסיה לפי המשכורת הקובעת שממנה מפרישים מדי חודש בחודשו את ההפרשות לקרן הפנסיה, לבין הפנסיה שנקבעה לפי התקנון האחיד. משרד האוצר בראשות הממונה על השכר והממונה על שוק ההון, אישרו לכל אותם מפעלים לבצע רכישה כזו, אחרת היו מערערים את יחסי העבודה. לעומת זאת, עובדי רשות השידור, שנמצאים במשבר תקציבי וכל אלפי הגמלאים שאינם מאורגנים במקומות עבודה חזקים או שכבר נפלטו ממקום העבודה והיו בפנסיה מוקדמת, נפגעו באופן משמעותי והפנסיה שלהם פחתה, מבלי שמישהו יפצה אותם בגין ההפסד.
בכל העתירות שהגיעו לפיתחו של בית הדין הארצי לעבודה, יצאו הגמלאים כשידם על התחתונה ולא עזרו טענותיהם שהמעביד או המדינה פיתו אותם לפרוש בתנאים מוסכמים ומיוחדים ושאלמלא הוצעו להם תנאים אלה, לא היו פורשים לפנסיה.
לא רק שבית הדין קיבל את עמדת המדינה, לפיה כל קרנות הפנסיה יקרסו אם לא יינתן גיבוי לתקנון האחיד, אלא שבית הדין הרחיק לכת והעדיף את האינטרסים של המעבידים באופן מלא ולא חייב אותם להשתתף בנטל ולרכוש לפחות חלק מהפרשי הפנסיה שנשללו מהעובדים הפורשים, תוך הפרת ההסכמים שנחתמו עמם.ההגינות מחייבת שהפסד שאיש לא צפה אותו בעת שנחתמו הסכמי הפרישה, יתחלק שווה בשווה בין המעבידים לעובדים, ולא כך סבר בית הדין הארצי לעבודה.
ההבדל היחיד בין אלפי גמלאים שנפגעו לבין עובדי רשות השידור הוא שלאותם גמלאים אין אפשרות להביע את מחאתם באמצעות כלי התקשורת ולמגינת ליבם גם ארגוני העובדים לא עלו על הבריקאדות, כדי לשמור על זכויותיהם.

תאריך:  20/06/2016   |   עודכן:  20/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשות השידור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוקר טוב לעובדי רשות השידור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
60 שנה שהעם מפרנס את הטפילים
מקס פאואר   |  21/06/16 11:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
המתח הזה, בין מדינה וארץ, הוא הנושא הבוער בסדר היום הלאומי זה 49 שנים ומסרב לרדת מסדר היום: מה אנו מחפשים כאן? פיסת אדמה לפרוש עליה סוכה של מדינה עצמאית או את ארץ ישראל, הארץ המובטחת, ארץ הקודש
יורם אטינגר
ב-2016 מנסות סירנות ישראליות ומערביות להסיט את ישראל ממסלול הלוחמה בטרור בטענה שההבחנה בין טרוריסט ללוחם-חירות היא בעיני המתבונן; שהטרור הפלשתיני נובע מהכיבוש; שהטרור הפלשתיני אינו ממוסד אלא של "זאבים בודדים"; ושהאיסלאם היא דת-שלום ולא טרור
אסתר שניאורסון גרי
המוסלמים שהגיעו בחודשים האחרונים כמו ארבה, המהומות שהם עוררו, הטרור שהם מפיצים, רצח פה התקפה שם, מפחידים את האירופים, והיום משתכחים מהם כל "זכויות האדם"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בוגי, ראשונה, הפיל, הטעה, אינה נחוצה, מקהלת גנרלים והנצחה    שבוע טוב
איתן קלינסקי
במשך כששים שנה הישוב גדל עשרות מונים    בנות ובני השבט נישאו, בדרך הטבע הקימו משפחות חדשות, נולדו ילדים, אבל אין למקום תוכנית מתאר    מנותקים מחשמל ומים ומההיתר לבנות קורת גג במקום אליו הועברו בצו המושל הצבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il