X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון דאעש ביצע במהלך חודש רמאדאן סדרת פיגועי תופת חסרת תקדים ופגע במסגד בקבר הנביא מחמד הקדוש למוסלמים. הפיגועים נועדו לחפות על כישלונותיו בשדה הקרב אך הם גם שרתו את מטרותיה של אירן השיעית
▪  ▪  ▪
פיגוע במדינה, סעודיה [צילום: Courtesy of Noor Punasiya via AP]

חודש הרמאדאן הקדוש באיסלאם הגיע לסיומו בתום חגיגות עיד אלפיטר אך העולם הערבי והאיסלאמי נסער מגל פיגועי הטרור שהיה בחודש זה בכמה מדינות ושבוצע על-ידי ארגון "המדינה האיסלאמית".
בפיגוע טרור בשכונת אלכראדה בבגדד שבעירק היה פיגוע התאבדות גדול שבו נהרגו כ-200 בני אדם.
אולם, גל הטרור הדאעשי לקראת עיד אלפיטר התמקד בסעודיה, מחבלים מתאבדים עשו פיגוע אחד בסמוך לקונסוליה האמריקנית בעיר ג'דה ופיגוע נוסף סמוך למסגד בעיר אלקטיף שבמזרח סעודיה, שבה יש רוב שיעי.
הפיגוע במסגד באלקטיף מזכיר פיגועי התאבדות דומים שעשה ארגון דאעש בשנה שעברה במסגדים שיעים בכפר אלקאדי ובאלקטיף שבסעודיה, אז נהרגו בהם 22 איש ומטרתם הייתה להתסיס את האוכלוסייה השיעית נגד בית המלוכה הסעודי.
הפיגוע שזעזע את אמות הסיפים בעולם הערבי היה הפיצוץ במסגד, ליד מה שנחשב במסורת המוסלמית קברו של הנביא מוחמד, בעיר מדינה שהיא העיר השנייה הקדושה למוסלמים אחרי מכה. בפיגוע נהרגו חמישה בני אדם ועוד שישה אחרים נפצעו.
באמצעי התקשורת הערביים נמתחה ביקורת חסרת תקדים על ארגון דאעש על שהעז לבצע פיגוע במקום שהינו כה קדוש באיסלאם.
הפיגוע שביצע דאעש בסמוך לקבר הנביא מחמד מסמל יותר מכל את שטיפת המוח המוצלחת שמצליח לעשות ארגון דאעש לצעירים מוסלמים.
הנה הוא הצליח לשכנע צעיר כזה באבסורד הנוראי כי הפגיעה בקבר הנביא מחמד הינה מלחמת קודש (ג'יהאד) וכי הוא יגיע לגן עדן למרות שהרג מוסלמים חפים מפשע בעת שהתפללו במסגד.
ביקורת קשה על מנהיג "האחים המוסלמים"
לאחר גל פיגועי הטרור בחודש רמאדאן הופץ ברשתות החברתיות בעולם הערבי סרטון שבו נראה השיח' יוסף קרדאווי, מבכירי מנהיגי "האחים המוסלמים" והנושא בתואר הרשמי "ראש ההתאגדות העולמית של חכמי המוסלמים", כשהוא מתיר לבצע פיגועי התאבדות. לא ברור מי הפיץ את הסרטון, האם תומכי דאעש או מתנגדיו של השיח' קרדאווי, מדובר בסרטון ישן מלפני כמה שנים שבו אומר השיח' קרדאווי את המשפט הבא "אם הקבוצה ראתה צורך לכך שאדם יפוצץ את עצמו על אחרים הרי שזה עניין הכרחי ועל הקבוצה לתכנן כיצד הוא יעשה זאת במינימום אבידות".
ההיתר הדתי הזה של השיח' קרדאווי הנחשב לבכיר הפוסקים בעולם המוסלמי מהווה כבר כמה שנים אסמכתא ומקור השראה לארגון חמאס ולארגונים ג'יהאדיסטים אחרים, כמו אל-קאיעדה ודאעש שצמחו מתוך תנועת "האחים המוסלמים", לבצע פיגועי התאבדות.
מצרים ניצלה את הפצת הסרטון הזה ברשתות החברתיות כדי לתקוף באמצעי התקשורת הרשמיים שלה את השיח' קרדאווי ואת תנועת "האחים המוסלמים" שהוצאה מחוץ לחוק ומוגדרת על-ידי השלטון המצרי כארגון טרור.
זהות אינטרסים של דאעש ואירן
ארגון דאעש הצליח לזרוע בחודש הרמאדאן הקדוש טרור והרג של חפים מפשע בעולם הערבי הסוני ובכך השיג את מטרתו ליצור אווירה של אנדרלמוסיה וחוסר יציבות.
הדעה הרווחת בעולם הערבי היא כי ארגון דאעש מנסה "לפצות" על כישלונותיו בשדה המערכה בסוריה ועירק, במיוחד לאחר שאיבד את שליטתו בעיר פלוג'ה שבעירק, באמצעות פיגועי התאבדות במקומות רגישים ופחות מאובטחים כמו מסגדים, הוא גם מנסה באמצעות הפיגועים האלה לעורר את השד השיעי מן הבקבוק ולהביא למלחמות אזרחים בין שיעים לסונים.
למרות שמדובר בארגון סוני הוא שירת גם את מטרותיה של אירן השיעית שהיא המרוויחה הגדולה מגל הטרור הזה. למעשה קיימת זהות אינטרסים בין דאעש לבין אירן, אשר מנסים לפגוע ולהחליש את מדינות המפרץ מסיבותיהם הם.
האינטרס האירני היה ונשאר להוכיח לעולם שסעודיה איננה יכולה לשמור על המקומות הקדושים לאיסלאם במכה ובמדינה ולאבטח את שלומם של מתפללים במקומות אלה, היא דורשת במשך שנים רבות להפוך לשומרת של המקומות הקדושים לאיסלאם וגל הטרור האחרון שירת את התעמולה האירנית בדיוק כדי לתמוך בטענה הזו.
גם הפיגועים שעשה דאעש בטורקיה הסונית משרתים את האינטרס האירני, פרשנים שונים בעולם הערבי הסוני מנסים כעת להראות בפרשנויותיהם כי קיימת זיקה הדוקה בין דאעש לאירן במלחמתם במדינות סוניות מסוימות.
גל הטרור של ארגון דאעש בחודש רמאדאן השנה היה חזק יותר מגל הטרור שהוא עשה בחודש רמאדאן בשנה שעברה, כל עוד הארגון לא מוכרע באופן צבאי בשטח צפוי שהמגמה הזו תלך ותחריף במיוחד בחודש הקדוש באיסלאם.

תאריך:  10/07/2016   |   עודכן:  10/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרור האיסלאמי בחודש רמאדאן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האיסלאם היא דת השלום, אין טרור
רון ה.  |  10/07/16 10:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
מצרים ביטלה הגעת משלחת של חמאס לקהיר על-רקע חתימת הסכם הפיוס בין טורקיה לישראל. הצעד המצרי מסמל את חוסר האמון בין מצרים לחמאס אשר רואה בתנועה גורם חתרני נגד שלטונו של א-סיסי
יבגני קלאובר
הביקורת הציבורית בירדן מעולם לא חצתה את "סף הכעס והשנאה," בשונה מתחושות הציבור אשר הביאו למרי אזרחי במצרים ובסוריה. ירדן פונה לאחרונה לכיוונה של רוסיה ורואה בה ערובה לביטחונה.
יוני בן-מנחם
הנשיא הטורקי ארדואן מנסה להשיג לגיטימציה לדריסת רגל ברצועת עזה באמצעות חיזור אחרי מצרים. מצרים דוחה את חיזורי ארדואן שמנסה להפעיל עליה לחץ באמצעות סעודיה
יוני בן-מנחם
מצרים והרש"פ מתאמות מהלכים ביניהן כדי למנוע דריסת רגל טורקית ברצועת עזה. בתנועת חמאס מאשימים כי הרש"פ מטרפדת כל תוכנית להסרת המצור מעל הרצועה
צבי גבאי
אדוניס מהרהר בדבר עתידה העגום של האומה הערבית תחת שלטון אבסולוטי ותוהה: האם הערבים לא זכאים לשלטון דמוקרטי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il