X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קבוצת MTS מסתמנת כזוכה שתי הקבוצות הפחיתו באופן משמעותי את הצעותיהן, וכעת הן נמוכות מ-7.5 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪
[צילום: בוצ´צ´ו]

קבוצת MTS מובילה במכרז הרכבת הקלה בתל אביב, ולפי שעה מסתמנת כזוכה בו - כך נודע ל-TheMarker. בשבוע שעבר הגישו MTS ומטרו-רייל את הצעותיהן המתוקנות לוועדת המכרזים הבין-משרדית. שתי ההצעות נמוכות מ-7.5 מיליארד שקל, כשהצעתה של MTS נמוכה במעט מזו של מטרו-רייל. מדובר בגובה מענק ההקמה שמבקשות הקבוצות מהמדינה תמורת הקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה למטרופולין תל אביב, שהיקפו נאמד ב-12-10 מיליארד שקל.
MTS כוללת את אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, חברת התשתיות הגדולה בסין CCECC, חברת התשתיות מפורטוגל Da Costa Soares, חברת הענק הגרמנית סימנס האחראית על ייצור הקרונות, מוביל התחבורה ההולנדי HTM וחברת אגד. מטרו-רייל כוללת את שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, חברת אשטרום הישראלית, יצרנית הקרונות הצרפתית אלסטום, חברת התשתיות הגדולה בעולם Vinci, חברת התשתיות הגרמנית Zublin וחברת התחבורה הציבורית הצרפתית קונקס.
לפני כחצי שנה הציעה מטרו-רייל 9.1 מיליארד שקל, ו-9.4 - MTS מיליארד שקל. עם זאת לאחר שקלול הניקוד הטכני-הנדסי והפיננסי, הצטמצם הפער המשוקלל בין שתי המתמודדות לכ-100 מיליון שקל לטובת מטרו-רייל.
שתי הקבוצות הפחיתו באופן משמעותי את הצעותיהן, וכעת, כאמור, הן נמוכות מ-7.5 מיליארד שקל - הוזלות של לפחות 1.9-1.6 מיליארד שקל. ככל הנראה מטרו-רייל לא קיצרה את זמן ההקמה של הפרויקט מחמש שנים ועשרה חודשים לחמש שנים, בדומה להצעת MTS. בשלב הבא ייבחנו ההצעות אל מול אומדן המדינה שאינו ידוע, אך ככל הנראה נע סביב 7.5 מיליארד שקל. אם ההצעות תקינות מבחינה טכנית ופיננסית וגבוהות מאומדן המדינה, יתקיים סבב התמחרות נוסף כדי להפחית עוד את המחיר. אם לפחות אחת מההצעות נמוכה מהאומדן - תיקבע הזוכה ולא תתקיים התמחרות.

תאריך:  22/10/2006   |   עודכן:  22/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבייב עוקף את אריסון במכרז להקמת הרכבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים מדווחים כי גם ילדים בגילאי הגן הסובלים מ- ADHD יכולים להנות מיתרונות הריטלין, אך בגלל העובדה שילדים צעירים רגישים יותר לתופעות הלוואי של הריטלין יש צורך במעקב צמוד יותר
שחר הזלקורן
המכונית הושקה באירוע שכלל "תחרות": המנצח - אילן שילוח, מנכ"ל מקאן אריקסון
מירב לוי
הפקולטה התל אביבית בולטת בהישגי הסטודנטים שלה, בעומס הלימודים הרצחני וביוקרת חברי הסגל שלה    במקום השני - האוניברסיטה העברית    הפקולטה בחיפה ירדה למקום השישי
הדר פרבר
החיפוש החדש החל לאחר שהתגלו עשרות עצמות בבור סמוך לאתר מרכז הסחר העולמי
ניר יהב
ראש הלשכה המדינית של החמאס ייפגש עם מנהיגי סעודיה המעוניינים לסייע בפתרון המשבר הפלשתיני    הלילה נהרג פעיל פתח מאש הכוח המבצע של החמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il