קבוצת MTS מובילה במכרז הרכבת הקלה בתל אביב, ולפי שעה מסתמנת כזוכה בו - כך נודע ל-TheMarker. בשבוע שעבר הגישו MTS ומטרו-רייל את הצעותיהן המתוקנות לוועדת המכרזים הבין-משרדית. שתי ההצעות נמוכות מ-7.5 מיליארד שקל, כשהצעתה של MTS נמוכה במעט מזו של מטרו-רייל. מדובר בגובה מענק ההקמה שמבקשות הקבוצות מהמדינה תמורת הקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה למטרופולין תל אביב, שהיקפו נאמד ב-12-10 מיליארד שקל.
MTS כוללת את אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, חברת התשתיות הגדולה בסין CCECC, חברת התשתיות מפורטוגל Da Costa Soares, חברת הענק הגרמנית סימנס האחראית על ייצור הקרונות, מוביל התחבורה ההולנדי HTM וחברת אגד. מטרו-רייל כוללת את שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, חברת אשטרום הישראלית, יצרנית הקרונות הצרפתית אלסטום, חברת התשתיות הגדולה בעולם Vinci, חברת התשתיות הגרמנית Zublin וחברת התחבורה הציבורית הצרפתית קונקס.
לפני כחצי שנה הציעה מטרו-רייל 9.1 מיליארד שקל, ו-9.4 - MTS מיליארד שקל. עם זאת לאחר שקלול הניקוד הטכני-הנדסי והפיננסי, הצטמצם הפער המשוקלל בין שתי המתמודדות לכ-100 מיליון שקל לטובת מטרו-רייל.
שתי הקבוצות הפחיתו באופן משמעותי את הצעותיהן, וכעת, כאמור, הן נמוכות מ-7.5 מיליארד שקל - הוזלות של לפחות 1.9-1.6 מיליארד שקל. ככל הנראה מטרו-רייל לא קיצרה את זמן ההקמה של הפרויקט מחמש שנים ועשרה חודשים לחמש שנים, בדומה להצעת MTS. בשלב הבא ייבחנו ההצעות אל מול אומדן המדינה שאינו ידוע, אך ככל הנראה נע סביב 7.5 מיליארד שקל. אם ההצעות תקינות מבחינה טכנית ופיננסית וגבוהות מאומדן המדינה, יתקיים סבב התמחרות נוסף כדי להפחית עוד את המחיר. אם לפחות אחת מההצעות נמוכה מהאומדן - תיקבע הזוכה ולא תתקיים התמחרות.