X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שנראה שהציבור החרדי יצא נשכר מהחלטה זו, הרי מדובר בניצחון שכולו הפסד היות שללא קבלת הכשרה מקצועית הם לא יוכלו להשתלב בשוק העבודה וימשיכו להוות נטל על הציבור החילוני ועל כלכלת ישראל
▪  ▪  ▪
הרוויחו [צילום: פלאש 90]

בצעד חסר-תקדים החליטה ממשלת ישראל שלשום(א') לבטל את חובת לימודי הליבה בבתי-הספר החרדיים .
זהו למעשה תיקון לחוק חינוך חובה אשר מחייב מוסדות אלו ללמד מקצועות ליבה כגון: אנגלית, מדעים, ומתמטיקה בהיקף של לפחות עשר שעות שבועיות. כזכור, החוק חוקק במקור בממשלה הקודמת ביוזמת מפלגת "יש עתיד", והיה אמור להיות מיושם בעוד שנתיים וחצי, ובוטל בשל דרישת מפלגת "יהדות התורה" אשר עוגנה בהסכמים קואליציוניים.
החלטה זו פוגעת בראש ובראשונה בציבור החילוני אשר ימשיך לשאת על גבו את הציבור החרדי שיבחר ללמוד תורה במקום להשתלב בהוויה הישראלית. אך היא גם פוגעת בציבור החרדי בכך שהיא מונעת ממנו קבלת כלים בסיסיים אשר יאפשרו להם בעתיד להשתלב בשוק העבודה (מה שעשוי לפגוע במשק הישראלי).
נראה היה שעם מותם של הרבנים הגדולים חלקים מהציבור החרדי קבלו החלטה אסטרטגית לצאת מהגטו התרבותי בו הם היו שרויים בשנים האחרונות, לנסות להשתלב בשוק העבודה, וללמוד לימודים אקדמיים. דבר זה בא לידי ביטוי בתביעת ענק שהגישו 52 בוגרי ישיבות חרדיות כנגד מדינת ישראל באוקטובר 2015 בטענה שהמדינה לא מאפשרת להם להתקדם בחיים כאשר היא מונעת מהם כלים בסיסיים.
המדינה במקום להשפיל מבט בחרה בדרך הכי קלה: להסיר את האחריות ממנה ולגלגל אותה למוסדות החינוך החרדיים, ולהורי התובעים בבחינת "איך אתם מעזים לדרוש מאיתנו לימודי ליבה".
למה המדינה מתנהגת ככה?
בשנים האחרונות החליטה המדינה שאת הדברים החשובים לאזרח הישראלי היא לא מממנת, והכסף יבוא מגופים פרטיים. כלומר, מדובר במדיניות הפרטה נוקשה. כך, למשל, את הגדלת סל התרופות הולכים לממן מהעלאת הפרמיות בביטוח הבריאות.
לפי הצעת החוק הייתה אמורה המדינה לתקצב מוסדות חרדיים בהם לומדים התלמידים לימודי ליבה, ולקצץ בתקציב של המוסדות בהן לא מתקיימים לימודי ליבה כלל (כפי שהיה צריך לנהוג ברבנים המקללים קבוצות מסוימות). אך גם במקרה זה, גילתה מפלגת "הליכוד" עצלות מחשבתית, רפיסות וחולשה כלפי המפלגות החרדיות (כך שבמקום להסביר להן למה הצעת החוק מיטיבה עמן, שיחקו אתם במשחק הילדותי "לא רוצים,לא צריך".
לכן, צריך להסיר את הכובע בפני שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס אשר בחר שלא להשתתף בהצבעה זו, ובפני שרת הקליטה סופה לנדבר אשר הצביעה נגד ההחלטה האומללה הזו. וכן, צריך להוקיע את כל השרים וראש-הממשלה שהצביעו בעד ההחלטה האומללה, ובמיוחד את שר החינוך בנט, שרת המשפטים שקד, ושר האוצר כחלון אשר הצביעו בעד ההחלטה האומללה הזו כדי לשמור על שלום-בית.
למרות שנראה היה שהציבור החרדי ניצח, הרי מדובר בניצחון פירוס היות שהם לא ישתלבו בעתיד בשוק העבודה וימשיכו להוות נטל על הציבור החילוני ועל כלכלת ישראל.

המחבר הנו בלוגר ופעיל חברתי.
תאריך:  26/07/2016   |   עודכן:  26/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
אני רוצה לשאול את שר החינוך שאלה פשוטה: מי שמך לפטור מגזר שלם מלימודי מתמטיקה ומאידך לכפות על מגזרים אחרים לימודים אחרים? מי שמך, למשל, לחייב תלמידים במגזר הממלכתי כללי ללמוד תנ"ך?
איתן קלינסקי
לזכותו של שר החינוך, נפתלי בנט, שהחליט לפעול לתיקון המעוות, כי אין הצדקה להעדיף את מערכת החינוך למצוינות ובה להשקיע את כל האנרגיה, ואילו המערכת החינוכית של החלשים יותר תתנהל לה כתלמידה חריגה מחוץ למשרד החינוך
שמעון זיו
גם לאישתו של קצב יש תפקיד    במקום לחמם גזרות כאשר היא מאשימה את הקורבנות, מן הדין שתלחץ עליו להגיע להסדר
יורם אטינגר
את הבסיס להולכת-שולל הניח מפקד האוכלוסין הפלשתיני הראשון ב-1997 - כאשר מיליון עולי ברה"מ עמדו לנפץ את מיתוס "פצצת הזמן הדמוגרפית הערבית" - על-ידי ניפוח מלאכותי של 648,000 ערבים ביו"ש ובעזה: 325,000 תושבי חו"ל נכללו במפקד, בניגוד למקובל בכל העולם ו-210,000 ערביי ירושלים נספרו פעמיים
יוסף קנדלקר
הכיתות כבר לא עשויות מפח חם, והלוח כבר לוח לבן חלק עם טושים מחיקים. יש בתי ספר שילדים מגיעים עם טבלט לכיתה    משרד החינוך שמוביל לחדשנות, מחשבים, מידענות וחמש יחידות במתמטיקה, השאיר על-כנו את אותה ההחלטה ארכאית לחופש גדול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il