X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל והרש"פ נמצאות במלכוד נוכח סיכוייה של תנועת חמאס לזכות בבחירות המקומיות בשטחים ולהגדיל את כוחה בגדה. יו"ר הרש"פ מסרב כרגע לדחות את הבחירות אך אם יתמיד בסירובו ישראל תצטרך להתערב ולמצוא את הדרך לבטלן
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בתנועת פתח מגבירים את הלחץ על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לדחות את הבחירות המוניציפליות או לבטלן מחשש כי הן יביאו לניצחון של תנועת חמאס שייחשב לניצחון היסטורי שני של התנועה לאחר שהביסה את תנועת פתח בבחירות לפרלמנט ב2006 ושנה לאחר מכן גירשה בכוח את הרש"פ והעומד בראשה מרצועת עזה.
בפתח מפנים אצבע מאשימה לעברו של ראש הממשלה ראמי חמדאללה אשר עמד מאחורי רעיון הבחירות המוניציפליות ביחד עם גורמים אירופיים ובינלאומיים והוא זה ששכנע את מחמוד עבאס לקבל את ההחלטה על קיום הבחירות ב-8 באוקטובר.
ג'מאל טיראווי, חבר הפרלמנט הפלשתיני מטעם פתח אומר כי הבחירות הן חלק מקונספירציה אירופית ובינלאומית בשיתוף עם גורמים מקומיים ואילו בסאם זכארנה, חבר המועצה המהפכנית של פתח, דורש מהממשלה הפלשתינית להסביר מדוע יש לקיים בחירות לעיריות בעיתוי הנוכחי בזמן שגורמים שונים מנסים להשתמש בתוצאות הבחירות כדי לפגוע בשלטון הלגיטימי.
המשבר בין תנועת פתח לבן ראש הממשלה חמדאללה נובע גם מתוך הסכסוכים הפנימיים בין מנגנוני הביטחון הפלשתינים, ראש הממשלה חמדאללה תומך בזיאד הב אלריח, ראש מנגנון הביטחון המסכל בגדה, על-רקע מאבקו במאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הרואה עצמו כיורשו של מחמוד עבאס, הסכסוך האלים ביניהם בא לידי ביטוי באירועים שהיו בטולכרם בשבוע שעבר.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שומר בינתיים את קלפיו צמוד לחזה ומודיע בכל פורום כי הבחירות המוניציפליות יתקיימו במועדן. עם זאת אין הדבר אומר כי ברגע האחרון הוא לא ימצא איזהו תירוץ לדחות את הבחירות.
ישראל מצדה שומרת בינתיים על שתיקה ואיננה נוקטת שום צעד שעלול לחבל בעריכת הבחירות בגדה. השתיקה הישראלית נובעת מכך שדיבור נגד השתתפות חמאס בבחירות עלול להתפרש כהתערבות ישראלית דבר שיגביר את הפופולריות של חמאס בעיני הציבור.
האם קיום הבחירות הוא אינטרס ישראלי?
על-פי הערכות גורמי ביטחון בישראל יש סיכוי גדול שחמאס תנצח בבחירות במרבית העיריות והמועצות המקומיות בגדה וברצועה וכי התחזקות כוחה של תנועת חמאס בגדה היא נגד האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, מכיוון שהוא יחליש את שלטונה של הרש"פ.
ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל נאלץ להסכים, כתוצאה מלחץ של ממשל בוש, להשתתפות חמאס בבחירות לפרלמנט ב-2006 שהביאה לניצחונה ולהשתלטותה על רצועת עזה.
הסכמי אוסלו אוסרים על גופים התומכים בטרור להשתתף בבחירות אך תנועת חמאס יצרה תקדים ב-2006 והפתיעה את הרש"פ כשהסכימה לעריכת הבחירות המוניציפליות בעיתוי הנוכחי, הערכת המצב של חמאס היא כי תנועת פתח מפוצלת וחלשה והיא יכולה לנצל את המצב כדי להגביר את כוחה בגדה המערבית.
למרות שמדובר בבחירות מוניציפליות, יש להן משמעות פוליטית, ניצחון של חמאס בגדה, או אפילו רק ניצחון חלקי ייתן לה רוח גבית שאיננה לטובתה של מדינת ישראל.
בעצם הסכמתה לעריכת הבחירות שיפרה חמאס כבר עתה את מעמדה בעיני הציבור הפלשתיני והיא מצטיירת כמי שאיננה נגד התהליך הדמוקרטי וכמי שמוכנה לתת סיכוי לפיוס לאומי פלשתיני ובהמשך גם לעריכת בחירות כלליות לפרלמנט ולנשיאות.
ישראל יכולה לשבש את הבחירות בגדה באמצעות מעצרים של פעילי חמאס ופעילים של פעילים מפלגים אחרים של אש"פ כמו מארגוני החזית העממית והחזית הדמוקרטית העוסקים בארגון הבחירות, היא יכולה גם למנוע באמצעות פעילות צבאית כינוסי בחירות אך היא מסתכנת בגינוי בינלאומי.
הבחירות המוניציפליות נקבעו להתקיים בחודש אוקטובר בסמיכות זמנים לועידה הבינלאומית שאמורה להתכנס באירופה (עדיין לא נקבע תאריך) עד סוף השנה בהתאם ליוזמה הצרפתית, האם ישראל יכולה מבחינה מדינית למנוע את הבחירות בעיתוי הזה?
בכירים בפתח מעריכים כי ישראל מאפשרת בינתיים את ההכנות לבחירות בגדה מכיוון שהדבר מעסיק מאוד את הרחוב הפלשתיני ומסיח את הדעת מ "אינתיפאדת הסכינים" שמגלה סימני דעיכה, ישראל מעוניינת להפחית את המתיחות ולחזק את הכלכלה הפלשתינית.
מה יקרה אם חמאס תזכה בבחירות בגדה?
האינטרס המשותף של ישראל והרש"פ הוא לא לאפשר ניצחון של תנועת חמאס בבחירות, הדרך היחידה כרגע היא לדחותן.
היה ותנועת חמאס תזכה בבחירות המוניציפליות בגדה באופן מלא או חלקי יהפוך הדבר לבעיה מעשית משותפת של ישראל והרש"פ כיצד לנסות ולנטרל את השפעתה בשטח שכן חמאס שואפת להפיל את שלטון הרש"פ ולהשתלט על הגדה. במקרה כזה ישראל תצטרך להטיל הגבלות על עיריות ומועצות מקומיות שבהן זכו נציגי חמאס או נציגים "עצמאיים" המזוהים עם חמאס.
גם המדינות התורמות יצטרכו להפסיק את הסיוע לעיריות המזוהות עם תנועת חמאס המוגדרת כארגון טרור ואף לעצור מימון לפרויקטים עירוניים שכבר הוחל בביצועם.
תנועת חמאס החלה כבר בקמפיין הבחירות שלה ברשתות החברתיות, השאלה המרכזית שאין עליה עדיין תשובה היא האם תנועת חמאס תעמוד בהבטחתה ולא תריץ בבחירות מועמדים מטעמה אלא תתמוך מבחוץ ברשימות עצמאיות, למשל בעיר שכם אמורה לקום רשימה עצמאית בראשותו של פעיל החמאס עדלי יעיש שכבר נבחר בעבר לראש העירייה.

תאריך:  16/08/2016   |   עודכן:  16/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יהודה דרורי
אהרון שחר
העולם החופשי תחת מתקפה! שתי דתות תוקפות אותנו במקביל משתי גזרות! המלחמה נוחלת הצלחה מסחררת ומתקדמת היטב בכל הגזרות! הסיבה פשוטה: איש אינו מבחין בקיומה!
איציק וולף
הרבה יותר הגיוני, זול, שוויוני וראוי שמערכת החינוך תשלח תלמידים לסיור מודרך בהר-הבית מלשלוח אותם לסיור במשרפות בפולין    רשמים מביקור ראשון בהר-הבית
ענבל בר-און
חגי סגל מ"מקור ראשון" מקדיש חלק ניכר מן הטור שלו למי שחצה את הקווים, תרתי משמע, הסופר המתנחל שגיא כוהן שפוסע שמאלה
מחלקה ראשונה
על-פי הפלשתינים - צה"ל החרים ציוד ומסמכים    בשבוע שעבר הוגש כתב אישום כנגד פעיל חמאס שניצל את תפקידו בארגון צדקה להעברת הכספים ששימשו לסיוע הומניטרי והעביר אותם לחמאס, שהשתמש בהם למימון חפירת מנהרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il