X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בכירים בצבא כבר מודים: זו הדרך היחידה להגיע להסכם במערכת הביטחון יש מי שקורא לשחרורו של ברגותי צה"ל: "אין תגובה"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
רב"ט גלעד שליט

"ברגותי הוא מנהיג פוליטי חשוב מאוד"
רונן ליבוביץ
הפרסום על דרישת מזכירת המדינה האמריקנית לשחרר את ברגותי הכלוא בישראל, גרר תגובות כעוסות של חברי כנסת מהימין שהעלו מצידם את הדרישה לשחרר את פולארד * ח"כ זחאלקה, מן העבר השני, תומך בדרישה
לרשימה המלאה

מחלקה ראשונה
אבו מאזן: ברגותי וסעדאת תמורת שליט

עסקת חילופי השבויים לשחרורו של החייל החטוף, גלעד שליט, עודנה בערפל. הדיווחים סותרים, המסרים - אף יותר. מצרים, מצידה, ממשיכה להשקיע מאמצים רבים בניסיונות התיווך, וצפויה להיפגש כבר בקרוב עם מנהיג החמאס, ח'אלד משעל. "הארגונים שחטפו את החייל הישראלי", נאמר בתקשורת הערבית, "כבר נכונים להגיע לסיכום העסקה".
גם בישראל נערכים ל"רגע האמת". ממידע שהגיע לידי מערכת Nfc עולה כי בכירים במערכת הביטחון, ובכללם פורום המטכ"ל, המליצו לדרג המדיני לשחרר אסירים פלשתינים עם דם "על הידיים" במסגרת העסקה הצפויה. "היום אנחנו מבינים", טוענים גורמים בצה"ל, "שבלי הפשרה הזו לא יהיה ניתן להגיע לגיבוש העסקה".
אך המצב לא פשוט כמו שהוא נשמע. עמדתו של צה"ל מורכבת. מצד אחד, מכירים בכירים בצורך העקרוני לשחרר אסירים "רוצחים". אך מצד שני, הפיקוד העליון מתנגד לשחרור אסירים המהווים "סמל לעם הפלשתיני". ובמילים אחרות: בצה"ל ממליצים לשחרר אסירים אשר ריצו את מרבית עונשי המאסר, כאלה, שלדברי גורמים בצה"ל, "אין משמעות מיוחדת להחזקתם".
אבל גם פה, כך נראה, אין עמדה אחידה. במערכת הביטחון מתגברים לאחרונה הקולות שתומכים בשחרורם של "סמלים פלשתינים" מתוך "מניעים אסטרטגיים", לטענתם. הדברים אמורים בעיקר לגבי מרואן ברגותי, ראש גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של תנועת הפת"ח, המרצה בישראל עונש של חמשה מאסרי עולם, ועוד 40 שנות מאסר, על מעשי רצח בהם היה מעורב.
ממידע שהגיע לידינו עולה, כי בין המצדדים, עקרונית, בשחרור ברגותי, נמצא גם סגן הרמטכ"ל, האלוף משה קפלינסקי. לשיטתם של אלה, שחרורו של ברגותי "עשוי לחזק את שורות הפת"ח, ולסייע בהחלשתו של ציר החמאס ברשות". בתשובה לפניית Nfc אומרים בצה"ל: "אין תגובה".
גם רייס מצדדת בשחרור
רק לפני כשבועיים, דיווח העיתון הסעודי "עוכאז", בהסתמכו על מקורות פלשתינים בעמאן, כי שרת החוץ האמריקנית, קונדוליזה רייס, פנתה לראש הממשלה, אהוד אולמרט, בבקשה לשחרר את ברגותי "מוקדם ככל שניתן".
לדברי המקורות הפלשתינים, הבקשה בעניינו של ברגותי נמסרה לאולמרט במהלך ביקורה האחרון של רייס לפני מספר שבועות בישראל וברשות הפלשתינית, ולאחר שהתייעצה עם מנהיגים בתנועת פת"ח. אלה, כך נראה, טענו בפני רייס, כי הפת"ח הפסיד בבחירות לפרלמנט "בגלל ניהול לקוי, חילוקי דעות פנימיים ומאבקי כוח שפרצו ביתר תוקף לאחר מות ערפאת".
מהדיווח עולה שהפלשתינים ניסו לשכנע את מזכירת המדינה האמריקנית, כי היחיד היכול להציל את הארגון מהמשבר הנוכחי הוא מרואן ברגותי, וזאת "בזכות הפופולאריות הרבה שהוא זוכה לה בקרב פעילי הפת"ח". המקורות הפלשתינים ציינו, כי רייס השתכנעה וביקשה מאולמרט לשחרר את ברגותי על-מנת להצר את דרכה של ממשלת החמאס הממשיכה להתבצר בעמדות נוקשות.
בבתי הכלא כבר מכינים רשימות
קרובים או לא לסיכום, בישראל כבר מכינים את הרשימות. ממידע שהגיע לידי מערכת Nfc עולה כי מזה מספר שבועות עוסקים בכירים בבתי הסוהר, בגיבושן והעברתן של רשימות אסירים פלשתינים, על-פי קטגוריות שונות, אשר לטענת אנשי בתי הסוהר, "יכולים להיכלל ברשימה הסופית לשחרור".
החמאס, כך על-פי הדיווחים הפלשתינים, טוען כי ישראל כבר הסכימה לשחרר כאלף אסירים, מהם 300 המרצים תקופות מאסר ארוכות, וחלקם עם "דם על הידיים". לטענתם, העסקה תחולק לשלושה שלבים מכריעים. בשלב הראשון ישוחררו 350 אסירים פלשתינים שנידונו לתקופות מאסר קצרות; בשלב השני ישוחררו 350 אסירים פלשתינים נוספים המרצים עונשי מאסר ל"תקופות בינוניות"; ובשלב השלישי - ישוחררו 300 אסירים פלשתינים שנשפטו ל"עונשי מאסר ארוכים".

תאריך:  31/10/2006   |   עודכן:  31/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל תומך בשחרור אסירים רוצחים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מדינה שסופה רשום בדם על הקיר ל"ת
פנחס פ'  |  31/10/06 09:06
2
בושה צבא עם מטכ"ל של סמרטוטים
לורנס איש ערב  |  31/10/06 09:08
3
תוהו ובוהו
סדום ועמורה  |  31/10/06 09:12
4
האמריקאים לוחצים לשחרר ברגותי
אאא  |  31/10/06 09:55
5
אל תשמיץ. דן חלוץ קצין מעולה
אאאא  |  31/10/06 09:57
6
עם ישראל - עצת זהב!!!
יוסי שכבר לא יודע כלום....  |  31/10/06 12:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יהונתן דחוח-הלוי
ישראל תשחרר אלף אסירים, ובהם אסירים "עם דם על הידיים"    תוכרז "הודנה"    יופסק ירי הקסאם    ישראל תתחייב שלא לפעול ברצועת עזה ותסיר המצור הכלכלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il