X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אינתיפאדת הסכינים התחדשה בגלל שינוי באווירה הציבורית בשטחים והתגברות תחושות התסכול והייאוש הפנימי. ההסתה הפלשתינית והפסיביות שמפגינה הרש"פ מעודדים את טרור הסכינים שיימשך כנראה בשבועות הקרובים
▪  ▪  ▪
פיגוע דקירה בשער שכם

גל האלימות הפלשתיני המתחדש אחרי תקופת רגיעה של כמה שבועות איננו צריך להפתיע, הוא היה צפוי. התקופה שבין חג הקורבן (עיד אלאדחא) לבין חגי תשרי היהודים היא מתוחה בכל שנה, בתקופת החגים האלה יש נהירה של עשרות אלפי אזרחים ישראלים אל העיר העתיקה בירושלים ואל הכותל המערבי ומערכת ההסתה והתעמולה הפלשתינית מנצלת זאת באופן קבוע, בכל שנה, כדי להפיץ את השקר כי המסגדים על הר-הבית בסכנה וכי ישראל שואפת להרוס אותם כדי להקים במקומם את בית המקדש השלישי.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס טען בימים האחרונים בפגישותיו המדיניות במדינות שונות בחו"ל ובמפגשים עם שגרירים ערביים כי חידוש תופעת הסכינאות נובע מ "אובדן התקווה של הצעירים הפלשתינים".
הוא האשים את ישראל כי מדיניות "ההוצאות להורג" של הצעירים הפלשתינים ושביתת הרעב של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל הנמשכת יותר מ70 יום מדרדרות עוד יותר את המצב בשטח.
אינתיפאדת הסכינים דעכה בשלושת החודשים האחרונים מכיוון של קיבלה עידוד מהרש"פ ואפילו לא מתנועת חמאס, היא המשיכה לבעור מתחת לפני השטח כגחלים רוחשות והתלקחה מחדש ללהבה וצברה תאוצה באזורים כמו ירושלים וחברון בהם יש מקומות קדושים משותפים ליהדות ולאיסלאם כמו הר-הבית ומערת המכפלה. הסיבות לחידוש האלימות קשורות בתחושות התסכול של הדור הצעיר הפלשתיני, האבטלה והעוני, המשך הפיצול בין הגדה והרצועה וכישלון המגעים להגיע לפיוס לאומי פלשתיני.
הקפאת הבחירות המקומיות הפלשתינית יצרה וואקום אדיר ברשתות החברתיות שעסקו באינטנסיביות בתעמולת הבחירות ופינתה שוב מקום רב לתמונות השהידים ומסרי ההסתה האיסלאמיים הקיצוניים. שוב התחדשה תופעת החיקוי של הסכינאים הצעירים במיוחד בתוך חוג החמולה, המשפחה והשכונה.
אמצעי התקשורת הפלשתינים מנסים לתרץ את חידוש האלימות בהמשך ביקורי "המתנחלים" בהר-הבית בחסות משטרת ישראל וטוענים כי "האלימות הישראלית מולידה אלימות פלשתינית" וכך נוצר מעגל קסמים שקשה לעוצרו.
דה-לגיטימציה של הסכם אוסלו והתהליך המדיני
גם האווירה הציבורית הכללית משפיעה על הלכי הרוח של הדור הצעיר הפלשתיני, לפני כמה ימים הופיע ראש הממשלה הפלשתיני לשעבר, אחמד קריע( אבו עלא) שהיה מאדריכלי הסכם אוסלו, בערוץ הטלוויזיה "אל ע'ד" והודיע כי הוא תומך בביטול הסכמי אוסלו מכיוון שאין להם משמעות.
הוא האשים כי קיימים מחדלים גדולים בכל הקשור למצב בשטחים ובמיוחד בירושלים הנתונה "לכיבוש חסר תקדים". דבריו התפרסמו בהרחבה באמצעי התקשורת הפלשתינים וברשתות החברתיות.
נראה כי הציבור הפלשתיני ברובו איבד תקווה בכל הקשור לחידוש התהליך המדיני, היוזמות המדיניות השונות, הצרפתית, המצרית והרוסית תקועות ואין פריצת דרך באופק.
עד עכשיו גם לא נקבע שום תאריך לוועידה הבינלאומית שאמורה להתכנס על-פי היוזמה הצרפתית עד לסוף השנה הנוכחית. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נמצא בניו-יורק לצורך דיוני העצרת הכללית של האו"ם, הוא נפגש עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אך לא השיג שום תוצאות.
לעומתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם הנשיא אובמה בניו-יורק לאחר שישראל זכתה להסכם סיוע ביטחוני גדול מארה"ב בסך 38 מיליארד דולר בעוד המדינות התורמות מעכבות את הסיוע לרש"פ.
מחמוד עבאס לא ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו בניו-יורק, הוא גם לא ייפגש עם המועמדים לנשיאות דונלד טראמפ והילרי קלינטון אך הוא יישא נאום בעצרת הכללית של האו"ם ביום חמישי בבוקר לפי שעון ישראל.
כדאי לשים לב לנאומו של מחמד עבאס והמסרים שבו בכל הקשור לאינתיפאדת הסכינים, בשנה שעברה היה זה נאומו של יו"ר הרש"פ בעצרת הכללית של האו"ם שנתן את "האור הירוק" לפריצת גל הסכינאות והדריסות שהחל בירושלים והתפשט לגדה ולתוך תחומי מדינת ישראל.
מחמוד עבאס שיגר בתחילת השבוע אגרת תנחומים למשפחתו של סעיד עמרו, המחבל הירדני שניסה לדקור שוטרי מג"ב בשער שכם בירושלים ונורה למוות. באגרת הוא הגדיר את סעיד עמרו כ "שהיד שהרווה בדמו הטהור את אדמת פלשתין".
כל ההתפתחויות האלה אינן מבשרות טובות בכל הקשור למצב בשטחים ובמזרח בירושלים, הרש"פ שוב "מגלה הבנה" לתופעת האלימות של הדור הצעיר הפלשתיני במקום לנקוט בפעולות שירגיעו את השטח במיוחד בכל הקשור במתן הצהרות לאמצעי התקשורת.
האדישות של הרש"פ או הפסיביות שלה כלפי התחדשות גל האלימות עלולות לעודד את התרחבות תופעות הסכינאות והדריסות והן עלולות להתפשט מתוך השטחים גם לתחומי הקו הירוק.

תאריך:  21/09/2016   |   עודכן:  21/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף, איציק וולף
אובמה: על ישראל להפסיק להתנחל באדמות הפלשתינים    שגריר ישראל באו"ם: הגיע הזמן להפסיק את האובססיה המטורפת כלפי ישראל    מהלך פלשתיני חדש לשיתוק ענף הכדורגל בישראל
יוני בן-מנחם
בתנועת פתח גוברת הדרישה להדיח מתפקידו את ראש הממשלה ראמי חמדאללה. יו"ר הרש"פ מתכוון לבצע שינויים משמעותיים בממשלה ובמקביל לחדש את המאמצים להקמת ממשלת אחדות עם חמאס
איציק וולף
מחבל ניסה לדקור חיילים בכניסה לכפר בני נעים    הוא נורה ונוטרל    בסריקות שנערכו בשכונת אבו סנינה נמצאה מחרטה לייצור נשק
איציק וולף
מחבל שלף סכין בשער הפרחים בירושלים והצליח לפגוע בשוטר ובשוטרת מג"ב שהיו במקום    השוטרים פונו במצב קשה ובינוני עד קשה לבתי חולים בירושלים    המחבל נורה ומטופל במקום
יהודה דרורי
אנו רואים פה אדם קטן, עם פה גדול רק כשזה נוגע לישראל... אדם חסר אומץ לב שמקומו לא באו"ם ואפילו לא בהנהלת איזה מועדון ספורט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il