X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סדרה בית ספר לתקווה שהחלה להיות משודרת בערוץ 2 מציגה מצד אחד את האור החיובי שקיים בקצה המנהרה של מערכת החינוך, אבל מבליטה בענק את החושך הגדול שעדיין קיים בכל מה שקשור למערכת החינוך בישראל 2016 הטוב והיפה שמחזק את השחור
▪  ▪  ▪
ילדים אבודים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מסגרות מיושנות
ילדים אבודים יש בכל מקום, הם מסיימים מסגרות מיושנות ולפעמים איש לא יודע שהם הלכו לאיבוד.

בית הספר ברמלה, ומקרים דומים שבוודאי יוצגו בהמשך, מהווים דוגמה לאור גדול שקיים בקצה המנהרה, ואולי אפילו במרכזה, אבל הוא עדיין חיוור וחוסה בצל החושך הגדול, האפור הישן, השמרני, הנלחם על עצם קיומו, שמייצג את מערכת החינוך בישראל.
יהיו כאלו בצמרת מערכת החינוך, אלו האוחזים כיום בהגה, ואחרים שהיו שם לא מזמן, שיראו בסידרה הישג, ומן הסתם ינסו לנכס זאת למשמרת שלהם. הם לא יהיו מספיק ישרים עם עצמם, ועם כלל הציבור, להודות שדווקא הטוב הזה שראינו בפרק הראשון, וסיפורים יפים שיבואו אחריו,מעצים ומחזק את הכישלון הכללי של מערכת החינוך, את החסר, את מה שצריך להיות כסטנדרט בסיסי בכל בית ספר בכיתה, ועתה הוא מוצג כמשהו חריג שמצדיק סדרה דוקומנטרית מעולה. (לפחות הפרק הראשון).
מנהלת בית הספר ברמלה, מצליחה לעשות את מה שהיא מצליחה, על-פי הסרט לפחות, לא בגלל שמישהו במערכת החינוך דורש את זה ממנה. לא מפני שמישהו עומד לצידה ומסייע לה, ומעודד עוד מנהלים כמוה לעשות זאת. במידה רבה ניתן לומר כי, אותה מנהלת ועוד דומים לה במערכת החינוך, עושה את מה שהיא עושה למרות ועל אף המציאות הקשה ששוררת בכלל במערכת החינוך.
היא מתמודדת עם ילדים שהם תוצרים של כשלים חברתיים, כלכליים וסוציו אקונומיים שמחוץ לבית הספר. היא מחבקת ומקבלת את החריגים, ומצילה את רובם מגורל אחר שהיה נופל בחלקם,אילו לא שפר גורלם והם נקלעו לבית הספר הזה.
הכישלון אינו רק מערכתי ניהולי הנובע מאלף ואחד דברים שכבר נכתבו ונאמרו: העדר מדיניות אמיצה, משאבים אמיתיים לשינוי ממשי בתפיסות החינוך, ובעיקר טיפוח ההון האנושי, החיילים של מערכת החינוך: המורים והמורות.
שום דבר טוב
הסדרה מוכיחה כי לא צריך להמציא את אותם מורים שמבינים שכל ילד הוא עולם בפני עצמו, והוא לא נמדד רק לפי הציון שהוא מקבל בבחינה או בסוף השנה. אבל יש מעט מורים שיכולים או מסוגלים לאסוף את עצמם ולנסות לשנות את מה שכבר קיים, את הישן, את החלוד וחסר ההשראה.
המסר שמנהלת בית הספר ברמלה מעבירה הוא שהגיע הזמן שמערכת החינוך תסגור את קו הייצור האימתני הזה שנקרא תעודת בגרות או תעודת סיום. הגיע הזמן שסדר היום השוטף של בית הספר יצייר מדדים חדשים להצלחה, ליוזמה ולכישרון, או במילים אחרות הגיע הזמן שמערכת החינוך תשים את הילד, את כל עולמו, את הנפש לו, במרכז.
הציונים יהיו חלק מזה אבל לא הכל. בפרק הראשון סופר הסיפור של מנהלת בבית ספר שההרכב הסוציו אקונומי שלו לא יכול להבטיח שום דבר טוב, אם לא משנים את הפרדיגמה, אם לא פורצים את הגבולות. אבל הפרדיגמה הזו, של ניסיון להגיע לילד, ולא לראות אותו חלק משורה ארוכה של ילדים אחרים, שלכאורה כולם כמוה, הפרדיגמה הזו לא צריכה להיות רק בבתי הספר מהסוג שראינו בסידרה.
ילדים אבודים יש בכל מקום, הם מסיימים מסגרות מיושנות ולפעמים איש לא יודע שהם הלכו לאיבוד. בחלק מהמקרים אנו פוגשים את התוצרים האלו במקומות אחרים בחברה הישראלית, ברחובות, בבתי הסוהר ובמסגרות אחרות שנועדו להגן עלינו מפני אותם ילדים אבודים שלא הייתה להם תקווה ולא היה מי שיקשיב להם.
אחת המורות אמרה בפרק הראשון שכאשר נתקלים באלימות בבית הספר, כלפי תלמידים או הורים, יש שת דרכים לטפל בהם האחת הדרך הקלה, המשמעת, העונש ואולי אפילו עירוב נציגי החוק והדרך השנייה הקשה יותר להבין מאיפה זה בא ולטפל במניע. זה תפקידה של מערכת החינוך ופה היא נכשלת, לא בגלל המורים או המנהלים אלא בגלל אלו שמכוונים ומנווטים אותה, לא מהיום ולא מאתמול. השר בנט דוחף ומוביל למצוינות טכנולוגית מפני שהוא זיהה, כמו רבים אחרים, שיש פוטנציאל בלתי מנוצל של ילדים שנמצאים כיום אולי במקום נמוך, ואפשר בקלות להעלות אותם לפסגות.
הילדים מגיעים לבית הספר עם ציפיה ורצון טבעי להיות טובים, להגשים חלומות הם באים עם הרבה ציפיות ותקוות. המערכת כפי שהיא היום,נכשלת במימוש הציפיות שלהם, ורק ברי מזל, זוכים להגיע לבתי ספר ששם יש מנהלים ומורים שרוצים שינוי.
תפקידם של המנווטים את המערכת הוא לאתר את המורים האלו, לשאוף למלא את המערכת בדומים להם, ולהתחיל לעשות את השינוי. זה לא יקרה ביום אחד, אבל הגיע השעה להתחיל בו.
בית הספר של היום צריך להיות בית הספר של תקווה לכל ילדי ישראל.
לצפייה בפרק הראשון

תאריך:  16/10/2016   |   עודכן:  16/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקווה שבית הספר לא מעניק לילדינו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"כל מילה בסלע"!, אשר וינשטיין ל"ת
א. וינשטיין  |  16/10/16 17:50
2
כן ירבו כמותם ל"ת
לבטל את הבגרות  |  18/10/16 10:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי גוטמן
מאמרה של שרת המשפטים בכתב העת השילוח מציג עמדה קפיטליסטית אנטי סוציאלית הרחוקה ת"ק פרסה מתורתה של המפד"ל וקרובה יותר לעמדות תומכי "מסיבת התה" במפלגה הרפובליקנית
אפרים הלפרין
ממלכת ירדן יד ביד עם הנציגות הפלשתינית לאונסקו הביאו להחלטה מאוד מאוד חד-צדדית, אשר מדגישה את הקשר של האיסלאם להר-הבית תוך השמטת הקשר ההיסטורי העמוק של עם היהודי להר-הבית, ותוך האשמת ישראל בטרור הסכינים – ומואב ורדי בערוץ 10 טוען שמדובר בספין ישראלי
צ'לו רוזנברג
המסר יכול להתפרש שגם אזרחים מן השורה השומרים חוק, בעלי משפחות וילדים, יכולים בשקט להתחיל ולבנות על כל שטח, בכל פינה, להוסיף קומות או להרחיב גינות תוך נגיסה משטחים ציבוריים, ואיש לא יבורא אליהם כדי להרוס את מה שבנו שלא כחוק
נאוה קורן
הכאב היותר גדול הוא, תגובתם המינורית של הכבשים ורועיהם כאן ובעולם כולו, למעט כמה סיסמאות לעוסות לעייפה שלא מזיזות לאנטישמים-סלקטיבית כהוא-זה
אברהם הללי
השמים והארץ כוכבי לכת שנעים במסלולם לעולם ולא יִטּוּ מִנֶתִּיבָּתָם, יוצרים בעבורנו אור ליום וְחֹשֶׁךְ ללילה בעתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il