X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאבקם של הפלשתינים במסגרת שיחות השלום, קובעים יופה ורומירובסקי במאמרם משנת 2014, אינו להגיע לפשרה ולעשות שלום אלא זהו מאבק עד לניצחון. כדי להבטיח התמדה בקו זה כל פשרה עם ישראל מוכרזת כבגידה
▪  ▪  ▪
הפגנה למען זכות השיבה [צילום: AP]

אלכסנדר יופה ואסף רומירובסקי פרסמו ב-24 בפברואר 2014 מאמר בפורבס תחת הכותרת: The Politics of the Palestinian Right of Return by Alexander Joffe and Asaf Romirowsky.
הדברים אקטואליים גם היום.
ואלה עיקרי הדברים:
יופה ורמירובסקי מדווחים שכנראה ישראל תסכים לקווי 1967 עם סיפוח הגושים העיקריים של ההתנחלויות והם שואלים אלו ויתורים מוכנים הפלשתינים לעשות לגבי 2 הבעיות העיקריות: זכות השיבה והכרה בישראל כמדינה יהודית.
אבו-מאזן, ראש הרשות הפלשתינית הכריז לאחרונה שזכות השיבה היא החלטה אישית. במלים אחרות, הרשות הפלשתינית, התנועה לשחרור פלשתין או כל מנהיג פלשתיני אינם רשאים לקבל החלטה בעניין זה ולגזול ממישהו את זכות השיבה.
בכניסה למחנה הפליטים בבית לחם יש שער גדול ומעליו מפתח המסמל את המפתחות שהפלשתינים שומרים מביתם תחת שלטון המנדט הבריטי.
ג'אמיל מיזאר, חבר הנהגת "החזית העממית לשחרור פלשתין", אמר ש"יש דיבורים על חיסול בעיית הפליטים, ושובם של מאות מיליונים לשטחים הכבושים מ-1948, ושלילת זכותם של 6 מיליון פליטים במחנות, בגלות ובפזורה הפלשתינית לשוב לבתיהם מהם גורשו".
העובדה, כותבים השניים, שלאחר למעלה מ-60 שנה לאחר הקמת מדינת ישראל עדיין יש פליטים פלשתינים היא פועל יוצא של העובדה שזה נעשה מתוך בחירה, ושאף מדינה ערבית מלבד ירדן לא הייתה מוכנה לתת להם אזרחות. לצורך השוואה, לא נותרו פליטים מאותו זמן בהודו, פאקיסטן וממלחמת העולם השנייה.
הזהות הפלשתינית מבוססת על 3 מרכיבים: זכות השיבה, מאבק נגד ישראל והכרה קבועה במעמדם כפליטים שגורשו ע"י ישראל. על בסיס זה הם דורשים מהקהילה הבינלאומית לפרנס אותם באמצעות אונרא עד שהם יחליטו שמשבר הפליטים הסתיים.
הזהות הלאומית הפלשתינית שמה לה למטרה מאבק בציונות - לא הקמת מדינה משלהם. הם טוענים לקיומה, כביכול, של פלשתין ערבית אליה הם רוצים לחזור. "זכות השיבה" מבוססת מצד אחד על סנטימנט מעורפל ועל פרשנות מניפולטיבית של החוק הבינלאומי, מצד שני. אבל, העקרונות לגבי טיבה של המדינה הפלשתינית נשארים מעורפלים. רק לחמאס, השייך לתנועת האחים המוסלמים, יש מטרות ברורות.
אחת התופעות המדאיגות ביותר לגבי המעורבות האמריקנית והאירופית במזרח התיכון היא סירובם להקשיב למה שהפלשתינים אומרים בערבית, ולפעמים גם באנגלית, לגבי דרישותיהם הפוליטיות, זהותם הלאומית ויחסם לישראל. אבו מאזן והפוליטיקאים והאינטלקטואלים הפלשתינים תומכים ללא סייג בזכות השיבה.
הפלשתינים דורשים מישראל להכיר בנרטיב שלהם שבו ישראל היא הנבל ולהחזיר המוני פלשתינים לישראל וכך לחסל את אופיה היהודי. לעומת דרישותיהם של הפלשתינים, כותבים השניים, דרישת ישראל להכיר בה כמדינה יהודית תהווה הכרה סופית באופיה היהודי. לזה הפלשתינים אינם מסכימים מאחר שכל האג'נדה שלהם (תוכניות טלוויזיה, מערכת החינוך) מבוססת על הזמניות של ישראל.
השר לענייני דת ברשות הפלשתינית הצהיר שישראל חייבת להחזיר כל אינץ מהטריטוריה מלפני 1967 כולל "כותל בוראק", הכינוי בפיו לכותל המערבי. אבל, קרי ושותפיו אינם מקשיבים לדברים אלה.
מאבקם של הפלשתינים במסגרת שיחות השלום, קובעים יופה ורומירובסקי, אינו להגיע לפשרה ולעשות שלום אלא זהו מאבק עד לניצחון. כדי להבטיח התמדה בקו זה כל פשרה עם ישראל מוכרזת כבגידה.
הלאומיות הערבית והעמים הערביים בתהליך של התפוררות, אבל ארה"ב עושה מאמץ מירבי להקים מדינה לאומית פלשתינית. ארה"ב נכשלה בעירק, היא מעודדת זעזועים במצרים והתפוררות בלוב, ועומדת מהצד כשסוריה בוערת.
כל עוד הפלשתינים לא יוותרו על זכות השיבה אין סיכוי לשלום. עליהם לוותר על זכות השיבה, להכריז על הפסקת המאבק שלהם נגד ישראל ולהצהיר שמדינה פלשתינית פירושה שאין יותר פליטים.
יופה ורומירובסקי הם חברים ב"פורום המזרח התיכון" ומחברי הספר:
Religion, Politics, and the Origins of Palestine Refugee Relief, Palgrave Macmillan (December 2013).

תאריך:  19/10/2016   |   עודכן:  19/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על הפוליטיקה של "זכות השיבה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אבל מהל לעשות, אמנון
סניל  |  20/10/16 17:14
2
אז עם כל הכבוד, ויש
אהרון שחר  |  20/10/16 20:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רבקה שפק ליסק
על-מנת למשוך מצביעים בבחירות פירסם החמאס כתבות על ההישגים העצומים בעזה ותיאר את יופיה של עזה על רחובותיה הנקיים והפארקים שלה
יאיר לפיד
האם המדינה בה חי האפיפיור מאשרת בשתיקתה את מחיקתן של שלושת אלפים שנה של היסטוריה יהודית ולמעלה מאלפיים שנה של היסטוריה נוצרית? האם ספרד מוכנה על-פי אותו עקרון להחזיר את אנדלוסיה למוסלמים שנתנו לה את שמה המקורי?
רבקה שפק ליסק
פוליטיקאים מערביים מפרשים את הסכמת החמאס להשתתף בבחירות (שבינתיים נידחו למועד מאוחר יותר) כפרגמטיזם, מתינות ונכונות לקחת חלק בהליך דמוקרטי כעדות לרצונם לוותר על חלומם לחסל את ישראל וכוויתור על המאבק המזויין
יהודה דרורי
אם השמאל הישראלי המתון רוצה לשרוד ואף להתפתח בעתיד עליו לזכור שהמילה "שמאל" הפכה לקללה בארץ ובעולם
איתמר לוין
טוענת שראש הממשלה הוא גם זה שהחליט שלא ליישם את דוח לוי להסדרת ההתנחלויות    "זכויות פרט מגיעות באופן שווה לאזרחים, אבל זכויות לאומיות - רק ליהודים"
רשימות נוספות
השר אריאל: מדיניות - לא בבג"ץ  /  איתמר לוין
נתניהו: 'בצלם' - קיקיוני והזוי  /  איציק וולף
נציג בצלם יופיע בפני מועצת הביטחון   /  עידן יוסף
רגע האמת  /  יוני בן-מנחם
בנט רוצה את כל ארץ-ישראל  /  יהודה דרורי
הרי עמון, ומואב ורדי  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il