X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה הלאומית לדרכים במשא-ומתן להצבת אנטנות סלולר מחוץ לערים - בתשתית הדרכים המטרה: הפחתת הקרינה בשטחי מגורים. פרטנר, סלקום, פלאפון ומירס משתפות פעולה, להקמת 200 אנטנות ראשונות בתוך שנתיים פוטנציאל הצבת האנטנות: בצמוד ל-80,000 עמודי תאורה, או בהטמעה בגשרים ובציוד אלקטרוני
▪  ▪  ▪

לראשונה בארץ, מוצע באופן מסודר לכל חברות הסלולר בישראל, להציב אנטנות שידור בשיטה אחידה ומובנית בכל שטח המדינה. התוכנית, אותה יזמה החברה הלאומית לדרכים בישראל, מאפשרת הצבת אלפי אנטנות סלולר, בשטח הדרכים הבין-עירוניות, מחוץ לשטח הערים. הפרויקט זוכה לשיתוף פעולה מוצלח עם כל חברות הסלולר והוא מעמיד לרשותן ולרשות כל חברת תקשורת, את האפשרות להשתמש בתשתיות שבאחריות החברה, כבסיס לאתרי שידור, בכפוף להוראות תמ"א 36 א' (תוכנית מיתאר ארצית לפריסת אנטנות סלולריות) והמלצות ועדת המנכ"לים.
"רובם המכריע של אתרי השידור הקיימים כיום בדרכים, נמצא בתחום קווי הבניין וחלקם מהווים מפגע נופי ובטיחותי", מסביר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים אלכס ויז'ניצר, ומוסיף: "חלק מהאתרים אינו תואם את הנחיות תוכנית המתאר הארצית, הנותנת עדיפות לאתרי דרך, המשולבים בתשתיות קיימות או הממוקמים בסמוך להן. כחלק מפעילותינו ליישום יעדי החברה כפי שהוגדרו על-ידי הממשלה, אנו פועלים להגברת הבטיחות בכבישים, תוך שמירה על ערכי איכות הסביבה, פיתוח נופי והקפדה על השתלבות הכביש בקהילה.
התוכנית תורמת לאיכות החיים והיא בעלת יתרונות רבים. מערכת הכבישים הבין עירונית פרוסה לאורך ולרוחב כל שטח המדינה. הבסיס העיקרי להצבת מתקני השידור, הם 80,000 עמודי תאורה מסוגים וגבהים שונים, הניתנים להחלפה, או להוספת אנטנות. בנוסף, קיימים גשרים, מחלפים וציוד אלקטרוני, בתוכם ניתן להטמיע את המשדרים. כך נצליח להקטין את קרינת השידור, בסמוך לבתי מגורים ובתוך שטחים עירוניים. כמדיניות, נציב אנטנות ללא כיסויים, או ניסיונות הטעייה של הציבור. המתקנים ישולבו בצמחייה קיימת, או בגינון".
מנהל תחום כלכלה בחברה, אייל צדוק, המוביל את הפרויקט, צופה היקף הכנסות של כ-7 מיליון שקל, כבר בשנה הראשונה. צדוק מציין כי החברה הכינה נוהל שיתוף פעולה, המיועד למקומות בהם ניתן להציב אנטנות של יותר מחברת סלולר אחת, בכדי לחסוך הקמת אנטנות נוספות ולמזער את הפגיעה הנופית. הנחת העבודה של החברה, היא כי בתוך כשנתיים, יוצבו כבר כ-200 אנטנות ראשונות, לפי התוכנית החדשה.
פעולות החברה מבוססות על אישורים שהתקבלו מהמדינה, לניצול תשתיות הדרך, לצורך הנבת רווחים. עיקרון נוסף, מבוסס על ההחלטה התקדימית של וועדת המנכ"לים לעניין תמ"א 35, שבדקה טענות של אזרחים וגופי סביבה, וקבעה כי "לא יוקמו מתקנים סלולריים באתרים חדשים, אלא ישולבו בתשתיות קיימות". במסגרת נהלי הבטחת איכות, נקבע עוד כי כל הגורמים המקצועיים בחברה, יפעלו בהתאם לסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר.
בהתאם לפרסומים שונים, במצבת האנטנות הנוכחיות, פועלות סלקום עם כ-1,800 אתרי שידור, פרטנר עם כ-1,800 אתרים, פלאפון עם כ-1,800 אתרים ומירס עם כ-400 אתרים. בנוסף, קיימים אתרים של חברת איתוראן, תחנות רדיו וצה"ל. האיזורים שיוצעו למפעילי הסלולר, יהיו בתחום רצועת הדרך, דהיינו, הדרך עצמה והשטח במרחק של כ-20 מטרים לכל צד. במקומות רבים בארץ, האנטנות נמצאות בצד הכיכרות והמחלפים, כך לדוגמא במחלף אלוף שדה שבו אין במרכז המחלף אף אנטנה אך מסביב למחלף, בצמוד לבתי מגורים, מוצבות אנטנות של חברות שונות. התוכנית החדשה תאפשר את הצבתן גם במרכז, באופן המרחיק את הקרינה מהבתים.
בכל אתר, החברה הלאומית לדרכים תדאג בין היתר, לתיעוד העבודות באמצעות תמונות של "לפני" ו"אחרי". מנהלי הפרויקט יפקחו על ביצוע בדיקות תקופתיות של קרינה אלקטרומגנטית.

באדיבות "רשת מקומונים בשרון"
תאריך:  19/11/2006   |   עודכן:  19/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נציב אנטנות ללא כיסויים, או ניסיונות הטעייה של הציבור"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אכן,הגיעה העת לעשות סדר, בהפקרות הנוכחית ל"ת
הניה  |  19/11/06 20:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כיצד יכול יהודי לעבוד ברשת אשר מהווה פלטפורמה גם למי שמכחיש את השואה ומשדר נאומי שנאה נגד ישראל?
הדר פרבר
כ- 10,000 מפגינים מוסלמים לבושים בלבן עצרו את התנועה בג'קרטה, כשהם נושאים שלטים כגון "הענישו את בוש פושע המלחמה" ו"בוש: מבוקש חי או מת על פשעים נגד האנושות"
מירב לוי
עשרות תלמידים יבקשו מחר תרומה למימון הבגרויות מהבאים בשערי משרד החינוך    מוחים על כוונת הממשלה לעקוף את החלטת בג"צ האוסרת גביית תשלומים על הבגרויות
הדר פרבר
לדברי הרשויות, המהגרים על הסירה היו ברובם סומלים ופלשתינים    כולם נעצרו והם צפויים לחזור בחזרה למדינותיהם
יפעת גדות
חוקרים ממליצים על בדיקות עיניים ומעקב לילדים שנולדו לפני הזמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il