X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ערוץ אלג'זירה המשדר מקטר מאשים את הרש"פ במעורבות ברצח פעיל של החזית העממית המבוקש ע"י ישראל החייאת הפרשה באישור שלטונות קטר מעידה על חולשתו הפוליטית של יו"ר הרש"פ
▪  ▪  ▪
[צילום: AP/Kamran Jebreili, File]

ערוץ הטלוויזיה אל-ג'זירה המשדר מדוחא שבקטר הקרין השבוע סרט דוקומנטרי על נסיבות מותו של פעיל החזית העממית עומר אלנאיף בבנין השגרירות הפלשתינית בסופיה שבבולגריה.
גופתו של עומר אלנאיף, שהיה מבוקש על-ידי ישראל באחריות לרצח תלמיד הישיבה אליהו עמדי בעיר העתיקה בירושלים ב-1986 נמצאה בחצר השגרירות הפלשתינית בבולגריה ב-26 בפברואר השנה והרש"פ הקימה ועדת חקירה בנסיבות מותו לאחר שבני משפחתו וארגון החזית העממית טענו כי הוא חוסל בידי המוסד הישראלי.
גורמים פלשתינים שונים טענו כי הוא חוסל מכיוון שחשף שיתוף פעולה בין השגרירות הפלשתינית בסופיה לבין המוסד.
הסרט הבליט את גרסת משפחתו של אלנאיף כי הייתה קונספירציה בין הרש"פ, ישראל ושלטונות בולגריה להיפטר מעומר אלנאיף ולטעון כי הוא התאבד.
אין ספק ששידור הסרט נועד לנגח את הרש"פ והעומד בראשה ולהאשימם בשיתוף פעולה עם ישראל. הסרט למעשה מפנה אצבע מאשימה כלפי כמה פקידים רשמיים פלשתינים כמו מנכ"ל משרד החוץ, השגריר הפלשתיני בסופיה ואחרים במעורבות בחיסולו של עומר אלנאיף.
גם ביטאון חמאס "אל-ריסאלה" קפץ על המציאה ופרסם ב-3 באוקטובר כי אין זו הפעם הראשונה שהרש"פ משתפת פעולה עם ישראל ובולגריה נגד פעילים פלשתינים. לדבריו, ריאד אלמאלכי, שר החוץ הפלשתיני ביקש ב2013 מעמיתו הבולגרי ניקולאי מלאדינוף לגרש מסופיה בירת בולגריה משלחת של תנועת חמאס מעזה שכללה את בכירי חמאס, צלאח אלברדוויל,אסמעיל אלאשקר, מושיר אלמצרי ושרחביל ע'ריב.
על-פי הדיווח, כוחות מיוחדים של הביטחון הבולגרי פשטו על המלון שבו התאכסנו חברי משלחת חמאס והובילו אותם לשדה התעופה משם הוטסו לטורקיה. עיתוי שידור הסרט בערץ אלג'זירה שהינו השופר של השלטונות בקטר מעורר תמיהות ברחוב הפלשתיני שכן יו"ר הרש"פ ידוע ביחסיו הטובים עם שליטי קטר והוא מתכנן להתגורר בדוחא עם בני משפחתו לאחר שיפרוש מן הזירה הפוליטית.
האם שידור הסרט הינו סימן לכך שגם קטר חשה היטב בחולשתו של מחמוד עבאס ומתחילה להפנות לו עורף?
אירוע אחר הקשור ליחסה החדש של קטר למחמוד עבאס הוא פנייה של נציג קטר היושב ברמאללה אל מערכת הביטחון הישראלית לאפשר לו להכניס לרצועת עזה שתי מכוניות משורינות לצורך עבודתו ועבודת סגנו.
הפנייה לישראל נעשתה ישירות ללא ידיעת ומעורבות הרש"פ דבר שהקפיץ כמה מבכירי הרש"פ ברמאללה כשלמדו על כך מאמצעי התקשורת. מחמוד עבאס לא מראה בינתיים כל סימן שהוא מתרגש מהדברים, גם בעבר היו פרסומים נגדו ונגד הרש"פ בערוץ אל-ג'זירה.
קטר היא תומכת גדולה של תנועת חמאס ביחד עם טורקיה ומכיוון שהיא מהווה מקלט עבור מחמוד עבאס ובני משפחתו לאחר שיפרוש מהחיים הפוליטיים ייאלץ יו"ר הרש"פ להבליג ולבלוע את הגלולה המרה.
ארגון החזית העממית הודיע ב-7 בנובמבר כי הקים ועדת חקירה עצמאית מטעמו בנסיבות מותו של עומר אלנאיף וכי ברשותו עדויות ומסמכים על מעורבות פקידים ברש"פ בחיסולו. הוא גם הבטיח לנקום את מותו כפי שבעבר נקם את חיסולו של אבו עלי מצטפא ראש הזרוע הצבאית של הארגון בידי ישראל. התגובה של החזית העממית הייתה התנקשות בחייו של השר רחבעם זאבי(גנדי) ז"ל. גורמים בתנועת פתח סבורים כי שידור הסרט בערוץ אל-ג'זירה הינו סימן נוסף לחולשתו הפוליטית של מחמוד עבאס גם בעיני שליטי קטר אשר נתנו לכך "אור ירוק".
מחמוד עבאס נמצא במחלוקת עם "הרביעיה הערבית" לאחר שדחה את בקשתה להתפייס עם מחמד דחלאן והוא נכשל במאמציו להתפייס עם תנועת חמאס בעוד העימות הפנימי בתוך תנועת פתח נמשך.
מבחנו של עבאס יהיה בסוף החודש, אם יצליח לכנס את הוועידה השביעית של פתח ולהעביר את כל המהלכים וההחלטות שהוא מתכנן הוא עשוי לחזק את מעמדו, אם ייכשל יש לצפות שההתקפות עליו יתגברו מכל עבר. עבאס הצליח לצבור לעצמו אויבים רבים והם צפויים להסתער עליו ללא רחם.

תאריך:  08/11/2016   |   עודכן:  08/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אליקים העצני
ישראל מצידה מעלימה את ההיסטוריה של ירדן, כדי שלא לפגוע חלילה בלגיטימיות שלה. כל מי שיעז לבטא היום בפומבי את צרוף המלים "ירדן היא פלשתין" יושתק ע"י מה שנקרא "ממשלת הימין". יתייחסו אליו כאל פרובוקטור ו'משבית שמחה' - שמחת "החברותא האזורית" החדשה
אריאל י. לוין
מסמכי הקג"ב הנחשפים בידיעות אחרונות מצביעים על השימוש שעשתה בריה"מ בבכירי אש"ף, כולל לפעולות טרור שזכו לתהודה רבה    אבו מאזן הוגדר כסוכן ואמור היה לרגל עבור הסובייטים בתוך שורות הארגון
אריאל י. לוין
הרחבת הפעילות הצבאית של רוסיה במזרח התיכון, מעלה את החשש שהתנגשות בין כוחות רוסיים לבין כוחות של צה"ל היא רק עניין של זמן
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - לקחים, הגדיל, מסר, החליט וקבלה
ערן עודד
מבין שלושה העימותים הטלוויזיוניים שהתקיימו בין הילרי קלינטון לדונלד טרמפ, העימות השני, ב-9 באוקטובר 2016 התמקד, מעבר להטחת האשמות הדדית, בסוגיות שנוגעות למדיניות החוץ של ארצות הברית, ובראשן - סוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il