X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התקשורת שידרה לנו במהלך כל מסע הבחירות סקרים שבהם הילרי קלינטון מביסה את דונלד טראמפ די בקלות התקשורת גם קבעה כי קלינטון ניצחה בכל העימותים ביניהם אז כיצד בסופו של דבר טראמפ ניצח?
▪  ▪  ▪
טראמפ. ידוע מראש [צילום: AP Photo/Paul Sancya]

ניצחונו של דונלד טראמפ במסע לנשיאות ארצות-הברית אינו בגדר הפתעה. הוא היה צפוי. הכתובת הייתה על הקיר באותיות קידוש לבנה, אך התקשורת שאמורה להביא לנו חדשות ואירועים בינלאומיים מביאה לנו השקפות עולם.
הם מאמינים שאנו הפתאים מתבוננים בהם, דרך מסך הטלוויזיה, קרועי עיניים ובולעים את דבריהם בשקיקה. אך לא כך הדבר. אנו אכן צופים בטלוויזיה, שומעים את דבריהם אך, בהחלט, לא משתכנעים מהם. אנו לא מטומטים, כפי שהם חושבים, אז אולי הם בעצם הטיפשים!
התקשורת שידרה לנו במהלך כל מסע הבחירות סקרים שבהם הילרי קלינטון מביסה את דונלד טראמפ די בקלות. התקשורת גם קבעה כי קלינטון ניצחה בכל העימותים ביניהם. אז כיצד בסופו של דבר טראמפ ניצח?
השינוי לא חל, אם בכלל, מיום ראשון ליום שלישי השבוע. כבר מראשית דרכו, בבחירות המוקדמות, טראמפ הוביל את המערכה. המסע במפלגה הרפובליקנית החל עם 15 מועמדים לנשיאות והוא, טראמפ, "העיף" אותם, אחד-אחד, בדרך והגיע לוועדה הרפובליקנית כשמועמדותו כבר מובטחת. בכל המסע הזה הוא זכה ללעג ולהכפשה מצד התקשורת. במסע לנשיאות התקשורת שינתה את דרכה ובמקום לעג החל מסע העלמה מעין הבוחרים על-ידי דיווחים מטעים ושקריים. מדי יום פורסמו סקרים שניבאו את מפלתו כאילו נאמר לקהל חבל על זמנכם ללכת ולהצביע עבורו, הפסדו כבר נקבע.
מתקן עולם
עתה נאמר כי הסוקרים כשלו. זו אינה אמת. הסוקרים יודעים את מלאכתם, אך כאשר הם מתבקשים להביא סקר עם תוצאות שנקבעו מראש הם יודעים כיצד לעשות זאת. מזה הם הרי מתפרנסים.
ונשאלת השאלה מדוע התקשורת מתנהגת כך. לא רק בארצות-הברית, גם בארץ וגם בארצות רבות אחרות. והסיבה היא אחת: הרצון לשלוט, לשלוט במתרחש במדינה על-ידי הכתרת מנהיגים, הפעלתם ואם יש צורך אז גם על-ידי הטלת אימה עליהם. כל עיתונאי רואה את עצמו כ"מתקן-עולם". אין לו עניין בהבאת חדשות, עובדות ואירועים, זו עבודה סיזיפית, שמישהו אחר יעשה אותה, הוא רוצה להשפיע ולכן הוא משדר לנו בכל הזדמנות הנקרית לידו את השקפת עולמו הפרטית, כאילו שזה מעניין אותנו.
התקשורת האמריקנית הבינה שהילרי קלינטון נוחה להשפעה לעומת טראמפ שאינו נותן לאיש להכתיב לו את מעשיו ולכן "הריצה" אותה לנשיאות בכל כוחה, כפי שעשתה זאת לפני שמונה שנים לכישלון המהדהד הידוע בשם ברק אובמה.
אך הציבור האמריקני, בדומה לציבור במדינת ישראל, אינו מטומטם, הוא לא התרשם מהסקרים השקריים, מהניצחונות המדומים בעימותי הטלוויזיה, הוא התרשם מהכנות והאמת הפשוטה שבדברי דונלד טראמפ. זה כלל אינו משנה אם טראמפ יקיים את כל הבטחותיו או אפילו חלק קטן מהם, מה שחשוב שהוא דיבר בשמם והם הרגישו כאילו הם אלה המדברים בעצרת.
דרך נכונה
ניצחונו של טראמפ שם קץ לצביעות שאופפת את הפוליטיקה האמריקנית בעשרות השנים האחרונות.
וכמובן מיד מתעוררת שאלת יחסו של ממשל טראמפ, שיקום בחודשים הקרובים, למדינת ישראל.
לגבי הילרי קלינטון לאיש לא הייתה אשליה. היא הביעה מחויבות להמשך ממשל אובמה שהיה רע מאוד למדינת ישראל וגרם לה נזק אסטרטגי רב-שנים. טראמפ לא היה ברור לחלוטין בנושא זה. מצד אחת הביע תמיכה בלתי מסויגת ומצד שני השמיע מספר הצהרות לא נוחות לאוזנינו.
אך הנקודה העיקרית היא שכיום, כמו ברבות מארצות העולם, השמאל עוכר לישראל והימין תומך בה. לכן אין לישראל מה לחשוש מנשיא רפובליקני המגובה בסנט ובית נבחרים עם רוב רפובליקני.
למרות מסע הבחירות "הפרוע" שניהל, דונלד טראמפ הוא אדם בעל סדר יום מתוכנן שקובע לעצמו מטרות ופועל להשגתן בדרך הנכונה והטובה העומדת לרשותו. כך, לפחות, נהג בחיים הפרטיים והעסקיים שלו. אני בהחלט מאמין שתוך זמן קצר הוא ישיג הסדר משביע רצון בסוריה, "ירגיע" את צפון-קוריאה ואולי יביא את הפלשתינים לשיחות-אמת עמנו.

תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  14/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הציבור לא מטומטם, התקשורת טיפשה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
החיים זה לא
סרט הוליוודי  |  13/11/16 08:59
 
- הוא קוסם לעם האמריקאי וגם לי ב
פסח  |  13/11/16 11:33
 
- סליחה ! יש גם נשים מוכות
שדבקות בבעליהן.  |  13/11/16 12:41
 
- הגדרת "הרע" שלך מלאה בתחושת
פסח  |  13/11/16 17:36
 
- מה תרמה הילארי?
עמעד  |  13/11/16 15:03
2
מפולת תקשורתית בארהב..
הגוי..  |  13/11/16 09:50
3
העתונאים והפרשנים והסוקרים
ארץ נתנה יבולה  |  13/11/16 10:10
4
ההיפים משנות ה60 הצביעו היום
הגוי..  |  13/11/16 12:24
5
הנתונים לא מסכימים איתך
אלטע קאקער  |  13/11/16 16:33
 
- מה שקובע בדמוקרטיה האמריקאית
פסח  |  13/11/16 19:40
6
כ"עִיתוֹנַאי-"פּוֹליטִיגנַאי"
א. וינשטיין  |  13/11/16 16:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
איציק וולף
הילרי קלינטון שוחחה עם תורמיה הבכירים וטענה כי מכתביו של ג'יימס קומי על פרשת האימיילים גרמו לעצירת המומנטום של התמיכה בה וליציאת תומכיו של טראמפ לקלפיות
ענבל בר-און
חגי סגל מ"מקור ראשון" הופך את טורו האחרון למונולוג של "אמרתי לכם" כלפי השמאל, וממהר לחגוג את מות רעיון שתי המדינות    לאט לך, סגל    השמחה מוקדמת
ענבל בר-און
אווה אילוז מהארץ מסבירה מדוע טראמפ נבחר    השמאל התרחק ממעמד הפועלים והתקרב לאליטות
ענבל בר-און
בועז ביסמוט מישראל היום כבר חש לפני מספר שבועות את ניצחון טראמפ    לשיטתו, זו הצבעת מחאה נגד ברק אובמה, יותר משזו הצבעה נגד הילרי קלינטון
ענבל בר-און
סימה קדמון מידיעות אחרונות סבורה שימי ה'פוליטיקלי קורקט' חלפו, ועכשיו, ככל שאתה גס רוח, כך גדלים סיכוייך להיבחר כנשיא    לתשומת ליבו של בוז'י הרצוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il