X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השבוע התבשרנו שהחשבת הכללית מצמצמת את מצבת כוח האדם של משרדה בניו-יורק מ-25 ל-10. לכאורה מעשה חיובי. השאילה היא מה הם עושים שם בכלל. התשובה התמוהה שתפקידם לשמור על קשרי משקיעים והטכנולוגיה מאפשרת לעשות זאת מישראל. כאילו שאין למגבית היהודית משרדים
▪  ▪  ▪
מיכל עבאדי בויאנגו [צילום: פלאש 90]

טייערא זיסה גולה כך הגדיר נספח ישראל באחת השגרירויות את מקום השליחות בעת העברת התפקיד למחליפו. התרגום של האמירה מיידיש לעברית הוא גולה יקרה ומתוקה.
השבוע התבשרנו שהחשבת הכללית מצמצמת את מצבת כוח האדם של משרדה בניו-יורק מ-25 ל-10. לכאורה מעשה חיובי. השאילה היא מה הם עושים שם בכלל. התשובה התמוהה שתפקידם לשמור על קשרי משקיעים והטכנולוגיה מאפשרת לעשות זאת מישראל. כאילו שאין למגבית היהודית משרדים. הוצאות המשלחת הן כ-25 מיליון שקלים סכום שהוא שולי יחסית לתקציב המדינה אך הוא מכובד בפני עצמו.
בנוסף לעלות הישירה יש עלויות נוספות לקיום המשלחת. ראשית ישראל אינה זקוקה לגיוס חוב בחו"ל. בבלוגים קודמים כבר נגעתי בכך שכל גיוס חוב בחו"ל מהווה הוצאה עודפת משמעותית. החוב החיצוני של המדינה הוא כ-28 מיליארד דולר והריבית העודפת עליו מסתכמת בכמיליארד דולר לשנה מעבר לעלות הנפקה מקבילה בשקלים.
המשלחת של החשבת ודאי מפעילה לחצים לגייס חוב כדי להצדיק את קיומה. ואכן אנו מתבשרים מידי פעם על הנפקה. במקום לפרוע, לווים. המשלחת שוכנת ליד המשלחת של משרד הביטחון המונה מאות עובדים שחלק לא מבוטל מהם מיותרים. החשבת הכללית אמורה לשאת את דגל היעול. לשם כך המערכת אותה היא מנהלת צריכה לשמש דוגמא. כיצד תוכל להטיף למשלחת משרד הביטחון כאשר האחרונה רואה שהמטיף לא מתנהג בהתאם להטפותיו?
עוד נודע לנו השבוע על נפוח הפנסיה התקציבית של אנשי צבא הקבע. האם באוצר לא ידעו על כך? אם ידעו מדוע שתקו? האם גם באוצר יש חריגות? כך או כך הדבר מעיד על כשל מערכתי.
השהות בגולה הדוויה היא כנראה משאת נפש אך על חשבון מי? מבט ממעוף הציפור וללא מאמץ יראה כיצד אפשר לפנות תקציבים משמעותיים למטרות טובות יותר.

תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בלית ברירה נגזר, ככל הנראה, להשלים עם העובדה המרה שהעסק הוא בעצם אבוד, וכי גם בפרסומם הצפוי של החומרים החסויים, בצנזורה מוקפדת, על-ידי ארכיון המדינה, לא יהיה כדי להביא לפתרונה של הפרשה האומללה
פסח רויטמן
התקשורת שידרה לנו במהלך כל מסע הבחירות סקרים שבהם הילרי קלינטון מביסה את דונלד טראמפ די בקלות    התקשורת גם קבעה כי קלינטון ניצחה בכל העימותים ביניהם    אז כיצד בסופו של דבר טראמפ ניצח?
איציק וולף
איתור המחשב הגנוב של האם שהתלוננה כי היא עלולה לאבד את התמונות של בתה התינוקת שנפטרה הוא מעשה מרגש שעשתה המשטרה בהנחיית השר לביטחון פנים, אך הוא גם מייאש משום ששוב מתגלה שצריך מקרה חושפני שנוגע ברגשות חשופים כדי להניע את המשטרה לחקירה יעילה ומהירה
איתמר לוין
עוד כמה נקודות בסיומו של השבוע בו התחוללה המהפכה האמריקנית של המאה ה-21 - אבל האם טראמפ באמת יוכל לחולל את המהפכה עליה הוא מדבר, במיוחד בתחום החוץ?
חיים משגב
ככל שנקפו השעות הבעת הפנים המטומטמת שלהם השתנתה. היא הפכה למשהו לא ברור. הם נראו כמי שמבקשים להתעורר מחלום רע. קשה לי אפילו להגדיר את מה שראיתי אצל כמה מהם. שליחי המדיה הישראלית - וגם אלה שישבו באולפנים בישראל - פשוט לא הבינו איך שוב זה קורה להם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il