X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דבריו של שר החוץ האמריקני המיועד (?) ניוט גינגריץ' מייצגים ניתוח נכון וראייה מפוכחת של מעמד ארצות הברית בעולם ושל הצורך לעמוד בתקיפות על האינטרסים החיוניים שלה - בעולם כולו ולא רק במזרח התיכון - מול כל מי שמאיים עליהם זהו ההיגיון הבריא שלו, וטוב שהיגיון זה יהיה בשימוש גם על-ידנו, לגבי מדיניות החוץ והביטחון של ישראל
▪  ▪  ▪
גינגריץ'. מועמד [צילום: AP/J. Scott Applewhite]

לפני 5 שנים, ולפני בחירתו של ברק חוסיין אובמה לכהונתו השנייה כנשיא ארצות הברית, פרסמתי בישראל היום (14.12.11) את המאמר הבא, העוסק ב-ניוט גינגריץ', האיש ששקל אז להתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקאית בבחירות לנשיאות של שנת 2012. אני מוצא לנכון לפרסם שוב את המאמר, בגלל ששמו של האיש מוזכר כמועמד מוביל לתפקיד מזכיר המדינה (שר החוץ) בממשל של הנשיא האמריקני החדש, דונלד טראמפ. מינוי שלו יכול להוות שינוי חשוב לטובה בהשוואה למדיניות של הקלינטונים ואובמה.
כאשר ארצות הברית מצויה בשנת בחירות ניתן לפטור כל התבטאות פרו-ישראלית של מועמד אפשרי בטענה שמדובר בחיזור אחר הקול היהודי. נכון, המתמודדים הם אנשים פוליטיים, והם זקוקים הן לקולות והן לכספים. אבל, אין עובדה זו צריכה למנוע התייחסות עניינית לתוכן דבריהם.
לזכותו של ניוט גינגריץ', המועמד הרפובליקאי המוביל, יש לומר שדברי הטעם שלו נאמרו גם בשנים עברו - כולל בהרצאה שנשא במשכן הכנסת בירושלים לפני שנים אחדות - וללא כל קשר עם מרוץ לנשיאות. דבריו מייצגים ניתוח נכון וראייה מפוכחת של מעמד ארצות הברית בעולם ושל הצורך לעמוד בתקיפות על האינטרסים החיוניים שלה - בעולם כולו ולא רק במזרח התיכון - מול כל מי שמאיים עליהם. קו ברור ונחוש זה מיושם על-ידו, וטוב שיהיה מיושם גם על-ידנו, גם לגבי מדיניות החוץ והביטחון של ישראל.
שגשוג כלכלי
דבריו הנכוחים של גינגריץ' בולטים בבהירותם על-רקע מדיניותם המנותקת ואף הצ'מברלינית של הנשיאים הדמוקרטיים בעשורים האחרונים, ובמיוחד הנשיא קרטר א' והנשיא קרטר ב', הלוא הוא ברק חוסיין אובמה. אלה התאפיינו בקריאה מעוותת של המציאות, שהביאה לכרסום מתמשך במעמדה של ארצות הברית בעולם. לא מיותר להזכיר שגם שנות כהונתו של הנשיא הדמוקרטי קלינטון היו חופפות לשנות האשליה של "תהליך השלום", והוא זה שפתח בפני רב-המחבלים ערפאת את שערי הבית הלבן.
בין השאר אמר גינגריץ' הערות הנשמעות "קיצוניות" בישראל השבויה בתקינות הפוליטית האוסלואידית. כך, למשל, קבע כי "העם הפלשתיני" הוא המצאה. ואכן, הרוב המכריע של ערביי ארץ ישראל המערבית הם מהגרים שהגיעו ארצה בעקבות השגשוג הכלכלי שהביאה לכאן ההתיישבות הציונית מראשיתה ועד קום המדינה, ולא בגלל כמיהה לירושלים, שמעמדה באיסלאם זניח. עובדה זו אינה מפריעה לאוסלואידים בקרבנו - ולאמריקנים ולאירופים שאינם יכולים להיות יותר ציוניים מהם - לדגול במצעד האיוולת הגורס ששלום מותנה בהקמתה של מדינה פלשתינית בלב ארץ ישראל לאותם מהגרים שזה מקרוב באו. על-פי אותו היגיון יהיה צורך בעתיד להעניק מדינה סודנית לרבבות מהגרי העבודה המסתננים ארצה בשנים אלה ממש, במטרה ליהנות מהתנאים הכלכליים בארץ ישראל.
עוד אמר גינגריץ' שמטרתם של הרשות הפלשתינית (כלומר אש"ף, הארגון לשחרור פלשתין כולה!) ושל החמאס זהה: החרבת מדינת ישראל. שוב, מדובר בקריאה נכונה של המציאות, בניגוד להתייחסות המקובלת בישראל ב-18 השנים האחרונות, כאילו יש מחבלים טובים (אש"ף) ורעים (חמאס).
יש בישראל מי שמייחלים לבחירה מחודשת של ברק חוסיין אובמה לנשיאות, בתקווה שאז יוכל להיות בוטה וקשוח יותר כלפי ראש הממשלה נתניהו (ולא רק ירכל עליו באוזני נשיא צרפת), אלא גם יכפה עליו את הישראבלוף הקרוי "תהליך השלום".
ישראל הרשמית אסור לה שתתערב במערכת הבחירות בארצות הברית או באופן הצבעתם של היהודים שם. אבל, מי שנמצא כאן, וקורא נכון את המציאות האזורית, ומבין ש"האביב הערבי" איננו אביב, ויודע שמדינה פלשתינית ושלום הם דבר והיפוכו, ומבין שהפצצה הפלשתינית מסוכנת לא פחות מהפצצה האירנית - יכול להתעודד מכך שגם מעבר לים נשמעים קולות מציאותיים ואחראיים.

תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היגיון בריא
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
צודק ד"ר רון בריימן. גינגריץ'
אילנה ילין  |  13/11/16 11:00
2
גינגריץ' - הלוואי! ל"ת
יהודי מפוכח  |  13/11/16 20:28
3
ששלום ופלשתין הם דבר והיפוכו
ניוט כבר הבין  |  13/11/16 21:06
4
בימים האחרונים לא שומעים על
סב  |  18/11/16 17:08
 
- באמת מוזר! ל"ת
יהודי מפוכח  |  3/12/16 07:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
הנשיא האמריקני החדש הוא חידה גם בתחום ההיי-טק וראשי התעשיה ייאלצו לעבוד עם נשיא שהם לא ממש אוהבים    מה יהיה? כמה הערכות אפשריות
פסח רויטמן
התקשורת שידרה לנו במהלך כל מסע הבחירות סקרים שבהם הילרי קלינטון מביסה את דונלד טראמפ די בקלות    התקשורת גם קבעה כי קלינטון ניצחה בכל העימותים ביניהם    אז כיצד בסופו של דבר טראמפ ניצח?
איציק וולף
הילרי קלינטון שוחחה עם תורמיה הבכירים וטענה כי מכתביו של ג'יימס קומי על פרשת האימיילים גרמו לעצירת המומנטום של התמיכה בה וליציאת תומכיו של טראמפ לקלפיות
ענבל בר-און
חגי סגל מ"מקור ראשון" הופך את טורו האחרון למונולוג של "אמרתי לכם" כלפי השמאל, וממהר לחגוג את מות רעיון שתי המדינות    לאט לך, סגל    השמחה מוקדמת
ענבל בר-און
אווה אילוז מהארץ מסבירה מדוע טראמפ נבחר    השמאל התרחק ממעמד הפועלים והתקרב לאליטות
רשימות נוספות
טראמפ: אובמה הוא אדם ראוי מאוד  /  איתמר לוין
רבבות הפגינו נגד הנשיא הנבחר טראמפ  /  איציק וולף
טהרן חוששת מביטול הסכם הגרעין  /  איציק וולף
ההצבעה לטראמפ: מחאה כלפי אובמה  /  ענבל בר-און
כמה גרוטסקי ככה נשיא  /  ענבל בר-און
זו לא בועה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il