X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - רוב מוצק, עיוות, לא-אמינה ואי-אכיפה
▪  ▪  ▪
מטרדי רעש [צילום: פלאש 90]

א. קרע
יותר משבעים אחוזים מיהודי ארצות-הברית הצביעו עבור הילרי קלינטון - מעט פחות מאשר הצביעו עבור אובמה בשתי מערכות הבחירות.
היהודים מצביעים מסורתית, ללא מחשבה יתרה, עבור המפלגה הדמוקרטית, שכביכול מגנה על זכויות המיעוטים. בדיחה עצובה וישנה, שנפוצה במחלקות למדעי המדינה באמריקה, שהיהודים היו מצביעים עבור אדולף היטלר לו רץ תחת דגל המפלגה הדמוקרטית.
הצבעת היהודים עבור קלינטון, שיש לה רקורד די מפוקפק בענייני ישראל, הוקפה בערימת יועצים אנטישמיים ומוסלמים, וסביר שהייתה ממשיכה את הקו העוין של ממשל אובמה כלפי ישראל - הנה בעיה. ראשית, הקול היהודי הוכיח בבחירות 2016 את אי-הרלוונטיות שלו. דונלד טראמפ ניצח בגדול גם בלעדיו (גם בפנסילווניה ובפלורידה, שיש בהן ריכוז גדול של יהודים). שנית, ההצבעה בעד מדיניות עוינת לישראל מלמדת על קרע מתרחב בין יהודי ארצות-הברית לבין מדינת ישראל.
ויש הרבה אור במצב: הבחירות הוכיחו את מה שהנשיא אובמה ראה - לאוהדי ישראל יש רוב מוצק בציבור האמריקני, שמתבטא לא רק בקונגרס על שני בתיו, אלא גם בקרב מושלי המדינות (אך לא בעיתונות ובאקדמיה האמריקניות). עוד מעט יהיה בוושינגטון ממשל, שלא ינסה להיאבק בתמיכה זו.
בזמנו נדחתה הצעתי לחדש את פעילות ההסברה הישראלית בקמפוסים האמריקניים, ולהגבירה - במודל זול שהצליח מאוד, של הפעלת סטודנטים ישראלים בקמפוסים, שהם לומדים בהם. משרד החוץ לא קיבל זאת, והחמצנו דור שלם של אקדמאים צעירים - גם יהודים - בארצות-הברית, שהלכו שולל אחרי ססמאות אנטישמיות.
לעומת זאת, הצליחה מאוד הפעולה בקרב קהל אוהדי ישראל בכנסיות האמריקניות. קשה להתעלם מהשפעתם בציבור האמריקני, דווקא בעידן של נשיא איסלאמיסט.
ב. התיאוריה המשטרתית
אם איני טועה, הכניסה אגתה כריסטי המיתולוגית את "התיאוריה המשטרתית" לאוצר הדימויים - כלומר, החשוד המיידי ברצח הוא זה שנהנה ביותר ממנו (למשל, יורש).
במסגרת מתקפת הסתתה נגד ראש הממשלה ונגד שלטון הליכוד, טענה זהבה גלאון, מנהיגת מרצ, בכנסת, כי בנימין נתניהו הוא הנהנה העיקרי מרצח רבין.
כהרגלה בעיוות עובדות היסטוריות ובהתאמתן לגחמותיה, שכחה גלאון עובדה קטנה: שמעון פרס, שלא ניצח מעולם במערכת בחירות (בדיחה ידועה מספרת, שקנה וילה, ואפילו בבחירות לוועד הווילה הפסיד), והיה לו שום סיכוי סביר להיבחר לראש ממשלת ישראל, מונה לתפקיד הנכסף אחרי הרצח.
וכידוע, איני הראשון והיחיד המעלה את הרעיון הזה.
דבר אחר - אני מנסה להיזכר מי קראו לראש הממשלה ולשר הביטחון רוצחים במסגרת הגנתם הלא-מסיתה כידוע נגד הדמוקרטיה. אני מניח, שבארכיוני העיתונות מצויות התבטאויות מאותם הימים השחורים, שבהם הדמוקרטיה חגגה (שהרי כל מה שמעולל השמאל ההזוי מטפח את הדמוקרטיה), ומי שהפגין, או מחה, נגד פושעי אוסלו נרדף בזעם על-ידי המשטרה ועל-ידי השב"כ.
ג. אי-אמון
על-רקע תפקודה הכושל גם בסיקור מערכת הבחירות לנשיאות ארצות-הברית, התפרסם סקר של צוות חוקרים מאוניברסיטת חיפה, המעמיד - לא במפתיע - את התקשורת כמוסד לא-אמין בחברה הישראלית.
לכאורה, אין קשר בין הדברים, אך קשה להתעלם מ"פרל הרבור של התקשורת" ומפניהם הבוכיות של הכתבים ושל המגישים, שנאלצו לדווח על המציאות, שטפחה על פניהם באכזריות כה רבה, והשביתה את שמחתם.
גישה בוגרת מאוד זו נוסדה בידי הבולשוויק הזקן יצחק בן-אהרן כבר במוצאי יום המהפך במאי 1977, כשאמר שאינו מקבל את הכרעת העם. תלמידיו המוסתים והמסיתים, שההגנה על הדמוקרטיה לנגד עיניהם יומם וליילה, מדברים מאז על הצורך להחליף את העם בין מטח של דברי הסתה למטח של דברי שנאה.
ד. מיותר
לכאורה, "חוק המואזין" מיותר. חוקים המדינה קובעים, שאסור לייצר מטרדי רעש, ולהמשטרה ו/או רשיות אחרות צריכות לאכוף את השקט המבורך במקומותינו. החוקים קובעים גם שאין לפתוח חנויות בשבת; ובנוסף, אוסרים לעבוד בשבת, ובכל זאת מתקיימים בשבת משחקי כדורגל בכל רחבי הארץ. ואיני מדבר על הפרה סיטונית של חוקי הבנייה במגזר הערבי.
כל זה ועוד - כתוצאה ממדיניות מוזרה של אכיפה בררנית ושל אי-אכיפה, שזוכה לאישור המערכות לאכיפת החוק ומערכת המשפט.
לכן, היה צריך את "חוק המואזין" המיותר, שאני צופה, שהרשויות יהססו להפעילו כמו שאינן גובות מס במגזר הערבי, ואינן אוכפות בו את חוקי הבנייה.
את "חוק המואזין" היה צריך רק כדי לשמוע את השתוללות הח"כים הערביים, שביטאו שוב את אי-נאמנותם למדינה ואת רצונם להופכה לעוד רצועה בעולם הערבי המתמוטט. להזכירכם, ביזוי התפילה הערבית על-ידי שימוש בה בדיוני הכנסת נעשה על-ידי ח"כ ערבי.

תאריך:  15/11/2016   |   עודכן:  15/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק מיותר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אני מעדיף את מה שכותב אביתר
ערן כהן  |  15/11/16 23:42
2
הצבעת יותר מ-70% מיהודי ארה"ב
דור חדש של יהודים  |  16/11/16 07:57
3
איך אתה לא מתבייש
אלטע קאקער  |  17/11/16 01:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
יפעת גדות
אסתר שניאורסון גרי
נצחונו של טראמפ הוא גם ניצחונה של ישראל    ב'אקווריום' שלו וסביבו, פרו ישראלים מובהקים
אליקים העצני
היום נזכרים בצער ובחרטה ביעדים הלאומיים שהיו בהישג יד מיד אחרי ניצחון ששת הימים, ולאחר חלוף זמן לא ארוך 'חלון ההזדמנויות' נסגר
אריאל קלנר
זו יכולה להיות שעתו הגדולה של נתניהו, האיש שידע לחלץ את ישראל בעור שיניה ממנהיגים עוינים ובתקופות קשות, יכול כעת להצעיד את ישראל לשינוי משמעותי במעמדה ולהטביע את חותמו לא רק על שימור הקיים במציאות קשה, אלא בשינוי אסטרטגי בעל השלכות משמעותיות על העתיד
עמוס ידלין
טראמפ הציג עמדות בדלניות, וכן הצהיר על כוונות להחליש את המחויבות האמריקנית לנאטו ולשתף פעולה עם רוסיה    מתחים אלו, שעדיין לא ברור כיצד יגשר עליהם הממשל החדש, מקשים לזהות את מדיניות החוץ שלו בזירה הגלובלית בכלל ובמזרח התיכון בפרט    קשה להגדיר את עמדתו המדויקת של הנשיא הנבחר טראמפ כלפי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il