X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מגבש אסטרטגיה חדשה למאבק בישראל הנקראת "ההתנגדות העממית החכמה". גורמים בפתח אומרים כי התנועה על סף פיצול והיא תתקשה להיאבק בישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הוועידה השביעית של תנועת פתח תתכנס ב-29 בחודש ברמאללה בהשתתפות 1,300 נציגים ומלבד בחירת חברים חדשים לוועדה המרכזית ולמועצה המהפכנית של התנועה היא אמורה גם לקבוע את המצע המדיני החדש שלה. המצע המדיני החדש אמור להיות בתוקף לחמש השנים הקרובות עד לכינוס ועידת פתח הבאה.
צוות מיוחד שמינה מחמוד עבאס גיבש את המצע הזה אשר עד עתה לא דלפו ממנו שום פרטים. ד"ר מחמד א-שתייה, חבר הוועדה המרכזית של פתח, הרואה את עצמו כיורשו האפשרי של מחמוד עבאס, התראיין בהרחבה ב-18 בנובמבר בערוץ הטלוויזיה הרשמי של הרש"פ והתייחס בפעם הראשונה לאסטרטגיה הפלשתינית החדשה שתאמץ הוועידה השביעית של פתח.
ד"ר א-שתיה גילה בראיון כי האסטרטגיה החדשה נקראת "ההתנגדות העממית החכמה" (אלמוקאוומה אלשעביה אלזכיה-בערבית) אולם לא גילה את מהותה.
הוא הסביר כי על הפלשתינים להתחשב בשינויים שחלו במצב בשטחים, באזור ובזירה הבינלאומית ושיבח את האינתיפאדה הראשונה ב-1988. "יש לזכור כי האינתיפאדה הראשונה, אחד המאפיינים שלה היה ההתקהלות ההמונית והעממית הגדולה שחטפה את תשומת הלב העולמית". הסביר א-שתיה. למעשה, בדבריו הוא הודה כי "ההתנגדות העממית" שבה תמכו מחמוד עבאס והרש"פ עד היום נכשלה.
"לפי הערכתנו ההתנגדות העממית לא הייתה בממדים שאנו רוצים, הכלים לכך מצויים, ועלינו להפעיל אותם במה שאנו מכנים "ההתנגדות העממית החכמה" אמר א-שתיה מבלי לפרט. מדבריו של א-שתיה ניתן להסיק כי אחד המאפיינים של האסטרטגיה הפלשתינית החדשה אמור להיות ארגון הפגנות המוניות בסגנון האינתיפאדה הראשונה כדי למשוך את תשומת הלב של אמצעי התקשורת ולנסות להעלות את הבעיה הפלשתינית לראש סדר היום הבינלאומי.
ד"ר א-שתיה התעלם לחלוטין בדבריו מ"אינתיפאדת הסכינים" שנמשכה כשנה בערך ונמצאת בדעיכה, את האינתיפאדה הזו עודד בתחילה מחמוד עבאס ואף נתן לה "אור ירוק" בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם באוקטובר 2015, אולם, כשהבין שהיא הופכת ל"חרב פיפיות" המאיימת על יציבות שלטונו הורה למנגנוני הביטחון שלו לפעול לדיכוייה.
על-פי גורמים בפתח, מחמוד עבאס מודאג מאוד מבחירתו של דונלד טראמפ לנשיא הבא של ארצות הברית ולכן הורה למקורביו לגבש אסטרטגית מאבק חדשה בישראל שהינה "לא-אלימה" כדי שלא יואשם על ידיה וע"י הממשל החדש בארה"ב בעידוד ובתמיכה בפעולות טרור. האסטרטגיה החדשה נועדה לשוות לפעולות בשטח ציביון של מאבק לגיטימי עממי ב"כיבוש" הישראלי.
גורמים בתנועת פתח מטילים ספק בהצלחת האסטרטגיה החדשה שעליה אמורה להודיעה הוועידה השביעית של תנועת פתח לאור היחלשות מעמדו של מחמוד עבאס בקרב הציבור הפלשתיני והאפשרות שכינוס הוועידה השביעית יביא לפיצולה של תנועת פתח לשני מחנות, מחנה אחד התומך במחמוד עבאס ומקורביו ומחנה אחר התומך במחמד דחלאן.
לדברי הגורמים בפתח, פיצול הכוחות של התנועה לשני מחנות יחליש אותה מאוד והיא תעסוק במלחמות פנימיות יותר מאשר במאבק נגד ישראל. גיבוש אסטרטגיה חדשה של תנועת פתח למאבק בישראל מעיד יותר מכל על כישלונה של הרש"פ בראשותו של מחמוד עבאס בהתמודדות מול ממשלת ישראל ומדיניותה.
מחמוד עבאס מיצה למעשה עד כה את כל הכלים שעמדו לרשותו, חוץ מהמשא-ומתן המדיני, במאבקו נגד ישראל ועכשיו הוא מנסה למחזר את עקרון "ההתנגדות העממית" בכסות חדשה שאיננה ברורה. אימוץ אסטרטגיה כזו מעיד על כך שמחמוד עבאס נחוש להמשיך ולהימנע מלנהל משא-ומתן עם ישראל ולפרוש בסערה מהחיים הפוליטיים כמי שלא עשה וויתורים לישראל ושמר על "הקווים האדומים" של הפלשתינים בדומה לקודמו יאסר ערפאת.
עד עכשיו נכשל מחמוד עבאס גם באסטרטגיית בינאום הסכסוך, היוזמה הצרפתית שבה הוא תמך בחודשים האחרונים, והשואפת לכינוס ועידה בינלאומית עד סוף השנה, תקועה בגלל התנגדותה של ישראל.
גם בזירה הפנים-פלשתינית יש למחמוד עבאס כישלונות גדולים, הוא נכשל בניסיונו להתפייס עם תנועת חמאס לאחר שנפגש לפני שבועיים ביוזמתו בקטר עם מנהיגי חמאס ח'אלד משעל ואסמעיל הניה. עבאס גם נכשל בניסיונו לפני כמה חודשים לכנס את המועצה הלאומית של אש"פ (מל"פ) ולקיים בחירות מוניציפליות בגדה וברצועה.
ההתנגדות של המחנה בראשות של מחמד דחלאן למחמוד עבאס היא חזקה ונראה כי דחלאן נחוש להכשיל כל יוזמה או אסטרטגיה חדשה של מחמוד עבאס כדי להציגו ככישלון מנהיגותי חמור.
כבר עכשיו עוסקים אנשיו של דחלאן בדה- לגיטימציה של תקופת שלטונו של מחמוד עבאס וטוענים כי קבלתה של "פלשתין" כמדינה לא חברה באו"ם הינו הישג הנזקף לזכות מדיניותו של יאסר ערפאת לאורך השנים ולא לזכותו של מחמוד עבאס.

תאריך:  20/11/2016   |   עודכן:  20/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסטרטגיה פלשתינית חדשה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תודה לשמעון היקר.
יאיר4  |  20/11/16 16:36
2
יוני היקר.
כבש 44  |  20/11/16 21:09
3
צל"ש ליוני בן מנחם
עובד 1  |  20/11/16 21:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הסלמה במאבק בצמרת פתח לקראת כינוס הוועידה השביעית של התנועה בסוף החודש. נאמניו של יאסר ערפאת מביעים תמיכה בעמדותיו של מחמד דחלאן ובביקורתו על יו"ר הרש"פ
יהודה דרורי
במלחמה, כמו במלחמה, נשק של האויב יש להשמיד    אנחנו משום מה מעולם לא התייחסנו לנשק זה של הפלשתינים ברצינות הראויה והרשינו להם עד עצם היום הזה לפעול נגדנו מכל מסגד בארץ ישראל ודרך מאות אירגונים שהם הקימו ברחבי העולם
רבקה שפק ליסק
מטרתו האמיתית של אבו מאזן היא להקים מדינה פלשתינית בין הים התיכון לנהר הירדן ע"י הצפת ישראל בפליטים פלשתינים באמצעות "זכות השיבה" ועל כן הוא מסרב להכיר בישראל כמדינת העם היהודי
יהודה דרורי
הדבר הכי מגוחך בכל רעיון ההסדר הזה הוא, שמנהיגי שני הצדדים לסיכסוך, נתניהו ואבו-מאזן, הסכימו לבצע אותו, תוך ידיעה ברורה שהדבר אינו בר-ביצוע
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עושה שימוש לצרכים פוליטיים במותו של יאסר ערפאת ומנסה להפליל את מחמד דחלאן. מקורות בפתח טוענים כי ערפאת הורעל למוות ע"י רופא שיניים שהיה לו קשר לישראל אך יו"ר הרש"פ מסרב לפרסם את מסקנות ועדת החקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il