X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - דיווח לקוי, כותרת, ניסוי והתארגנות שבוע טוב
▪  ▪  ▪
אשתיפאה [צילום: אריאל שליט/AP]

א. שריפות, או הצתות
האם עובר על ישראל "גל שריפות", כפי שבחרה התקשורת לדווח, או שמא זה "גל הצתות", כחלק ממסע טרור נגד המדינה ונגד העם היהודי?
סיקור ההצתות מדהים בהטייתו ובהתעלמותו מבסיס העניין - ההצתות כשלב בטרור נגד יהודים בארץ-ישראל. עד רגע של שפל בתפקוד התקשורת שלנו. התקשורת, שידעה להסתער על כך בדל כתובת, שנכתבה נגד ערבים, לא רצתה לראות נכוחה, שיש יותר משמץ של זדון באש, שהתנפלה עלינו.
בכל מקרה, אזכיר, כי הצתות אינן חידוש במלחמה ארוכת-השנים על קיומו של הבית היהודי בארץ-ישראל. כבר עמנואל הרוסי כתב על גרנות, שבערו ביישובים בעמק יזרעאל, למרגלות הגלבוע, בימי המאורעות - בשירו "שכב בני" (לחן: שלום חריטונוב), שהוקלט בשנת 1934:
"שְׁכַב בְּנִי, שְׁכַב בִּמְנוּחָה,
אַל נָא תִּבְכֶּה מָרָה.
...
בּוֹעֶרֶת הַגֹּרֶן בְּתֵל יוֹסֵף,
וְגַם מִבֵּית אַלְפָא עוֹלֶה עָשָׁן...
אַךְ אַתָּה לִבְכּוֹת אַל תּוֹסֵף,
נוּמָה, שְׁכַב וִישַׁן.
לַיְלָה, לַיְלָה, לַיְלָה אֵשׁ
תֹּאכַל חָצִיר וָקַשׁ,
אָסוּר, אָסוּר לְהִתְיָאֵשׁ
מָחָר נַתְחִיל מֵחָדָשׁ.
מָחָר צָרִיךְ לִירוֹת הַמַּסָּד,
בַּיִת לִבְנוֹ יִבְנֶה הָאָב.
הִנֵּה תִּגְדַּל, תָּרִים הַיָּד,
תֵּצְאוּ לַבִּנְיָן אָז יַחְדָּיו".
ב. אֵשתיפדה
במהלך צפייה בטלוויזיה, הציעה מישהי לכנות את גל טרור הלהבות, שנפל עלינו - אֵשתיפדה.
ג. שקט
הנחתים האמריקניים בודקים אפשרות להתקין משתיקי-קול על הנשק של חיילי גדודי החי"ר.
משתיקי-הקול יותקנו לניסוי על כל הנשק הקל - כולל מקלעים כבדים 0.5 - של הגדודים, מסר מיג'ור-ג'נרל ג'ון לאב, מפקד דיוויזיית הנחתים 2 בהרצאה בארוחת ערב חגיגית בוושינגטון הבירה. לדברי הגנרל, התקנת משתיקי-הקול תאפשר למפקדי צוותים לשמוע את אנשיהם הפרוסים בשטח, ולדבר אתם, כדי לשלוט טוב יותר באנשיהם.
כעת מפתחים משתיקי-קול למקלעים הבינוניים של הנחתים ולאחר מכן יפותח משתיקי-קול למקלעים הכבדים 0.5 שלהם.
הניסוי כולל גם גדוד בחטיבת הנחתים 6. הגדודים יתרגלו את השימוש בנשק המושתק ואת התרגולות הטקטיות המתחייבות. תוצאות הניסויים יועברו למעבדת הלחימה של הנחתים.
נמסר, כי הניסוי עולה כ-700 אלף דולר לגדוד, ולפיכך, כנראה, יופסק בטרם יגיע לסיומו המתוכנן.
ד. רודפים
ממשל אובמה הורה לפיקוד האמריקני המשולב למבצעים מיוחדים (JSOC) להרחיב את המרדף אחרי ארגוני טרור ברחבי העולם - לנוכח החשש, כי מתרחב איום הטרור, שמקורו בדאעש, ברחבי העולם.
לפי דיווח בעיתון וושינגטון פוסט, ניתנה לכוחות למבצעים מיוחדים הרשות לפעול גם מחוץ לאזורי הקרבות בסוריה, בעירק ובלוב - כפי שרדפו את אוסאמה בין-לאדן, מנהיג אל-קאעידה, וחיסלוהו בשנת 2011. הכוחות למבצעים המיוחדים פועלים חשאית בגזרות הלחימה, ומתאמים פעילות עם כוחות אמריקניים למלחמה בטרור.
מצפים, כי הפיקוד יהפוך למסלקה של מודיעין לתיאום פגיעה במחבלים ובקבוצות טרור, שזוממים לתקוף בארצות-הברית ובאירופה.
טרם הובהר האם הממשל הנכנס של דונלד טראמפ יתמיד במדיניות זו.
ממשל אובמה הורה לפיקוד המשולב האמריקני לשתף צבאות וארגוני מודיעין במערב במידע ובהמלצות לפגיעה במחבלים. במקומות, שבהם אין ארצות-הברית יכולה לסמוך על הממשלות המקומיות, הממשל הרשה לכוחות למבצעים מיוחדים לפעול בלי עכבות.
בפנטגון מצפים, שהפיקוד המשולב יפעל בתיאום עם הסוכנות המרכזית לביון (CIA), ושיתוף-הפעולה יקדם את התיאום בין הארגונים במרדף אחרי מחבלים ברחבי העולם.
הפנטגון אחראי לתקיפות כטב"מים ברחבי העולם, ואין בהירות לגבי נכונות הסוכנות לביון, שיש לה קשרים נרחבים בכל העולם, לשתף פעולה עם הפנטגון בעניין הזה.
לפי העיתון, המדובר במערכת, שתדלג על הפיקודים המרחביים האמריקניים, ותעביר מידע, דרך הפיקוד למבצעים מיוחדים, לפנטגון. כך, יהפוך גנרל ריימונד תומאס, מפקד הפיקוד למבצעים מיוחדים (SOCOM), למקבל החלטות מוביל, שהרבה כוח בידיו, והחלטותיו יאושררו על-ידי הפנטגון ועל-ידי הבית הלבן, בכל הקשור לאיומי טרור ולהפעלת יחידות למבצעים מיוחדים.
הפיכת הפיקוד למבצעים מיוחדים לפיקוד, שיפעל ברחבי העולם, נשקלת מאז הפיגועים בספטמבר 2001. השינוי עשוי לעורר מתחים בין הפיקוד למבצעים מיוחדים לבין הפיקודים המרחביים האמריקניים ומפקדי העוצבות במזרח התיכון ובאירופה. במהלך השימוע בחודש מארס לאישור מינויו בסנאט, אמר גנרל תומאס, שיש לתת יותר סמכויות לפיקוד למבצעים מיוחדים, כדי לתאם מבצעים נגד גורמים לא-מדינתיים, ויש להתעלם לצורך הזה מגבולות גאוגרפיים.
בארצות-הברית יש חמישה פיקודים מרחביים, המכסים את העולם. בראש כל אחד מהם מוצב גנרל של ארבעה כוכבים, שקנאי מאוד לתחום האחריות של פיקודו.
ארצות-הברית מפעילה את "גלאנט פניקס" - כוח פעולה נגד טרור במזרח התיכון - ומרכז מודיעין למבצעים מיוחדים בצפון וירג'יניה. בכוח הזה מיוצגים ארגונים שונים בתחום המודיעין האמריקני. לעומתו, יהיה הארגון החדש גוף החלטות וביצוע, שיזרז את הפעולה נגד מחבלים, בסיוע סוכנויות שונות של הממשל. ראוי לציין, כי בשנים האחרונות פיתח הפיקוד האמריקני למבצעים מיוחדים קשרים הדוקים עם משטרות ועם סוכנויות ביון בגרמניה, בצרפת ובטורקיה במאמציו ללחום בטרור הבינלאומי, ולעצור את חזרת אנשי דאעש לארצות מוצאם באירופה.
הפיקוד המשולב למבצעים מיוחדים הוא ארגון חשאי במיוחד, שפעילותו אינה זוכה לכותרות. בחודש עשבר נועדו אשטון קארטר, שר ההגנה האמריקני, וגנרל תומאס עם שרי הגנה אירופיים, שמעורבים במלחמה בדאעש. למרות זאת, משתדל הממשל האמריקני לא להזכיר את הפיקוד המשולב בהודעותיו.

תאריך:  27/11/2016   |   עודכן:  27/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני מברך את ראש וועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, מוחמד ברכה, ואת יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, שהביעו סלידה והסתייגות מכל גילוי של תמיכה בהצתה וגם מהניסיון של בנימין נתניהו להדביק לציבור הערבי את האחריות לשריפות
יצחק גאגולה
על ההבדל התהומי בין עפרון לאברהם אבינו ותלמידיו    השוני בין תחילת משא-ומתן לסופו, דורש ביאור, כאשר התורה הקדושה שהיא ספר הדרכה, מה באה היא ללמדנו?
בעז שפירא
אלא אם יהיה שינוי קיצוני בתפישת העולם, בהבנת המציאות ובדוקטרינת הלחימה של הפיקוד הבכיר בצה"ל, ככל הנראה צפויים אנו לעוד מאותו הדבר
גיא חזן
ההערכות הן שהנזק הכספי אינו גדול כל-כך (יחסית) ועומד על כמה מיליארדי שקלים בודדים והערכה של כחצי מיליארד שקלים בחיפה    זה אולי נשמע הרבה אך בשורה התחתונה – זה לא הרבה כסף לאירוע מהסוג הזה ולפוטנציאל הנזק הגלום בו
יעקב שטרכר
ממה שכבר פורסם מתברר שהמ.ל.ל שתפקידו לייעץ ולגבש את עיצוב הביטחון הלאומי נדחף לבצוע והתערבות בפעולת הרכישה של הצוללות. כאילו שאין משרד ביטחון, אוצר וצבא. אם האצלת הסמכויות הייתה פועלת כראוי לא היה המ.ל.ל נכנס למלכודת וכל הפרשה לא הייתה נוצרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il