X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אשדוד תהיה העיר הראשונה בה יינתן עדיפות לתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי אם מיזם זה יצליח, יהיה שווה לערים אחרות לנסות אותו, חרף הקשיים העומדים לפתחם של ראש-העיר ועוזריו
▪  ▪  ▪
אשדוד

מזה שנים רבים טוענים מומחי תחבורה שאם מדינת ישראל תתחיל להשקיע בהקמת תשתיות תחבורה ציבורית נאותה, אנשים יעזבו את הרכב הפרטי ויתחילו לנסוע באוטובוסים וברכבות.
בשבוע שעבר, הודה שר התחבורה ישראל כ"ץ שהמדינה לא עומדת להשקיע בהקמת תשתיות תחבורה ציבורית, אלא על הכביש יעלו עוד 3,000 מכוניות, מה שמוביל לכך שהאחריות להקמת מיזם זה תהיה בידי ראשי הערים.
לאחרונה התברר שהעיר הראשונה שתעשה את הניסוי הזה תהיה אשדוד.
פירוט התוכנית להקמת תשתיות תחבורה ציבורית
בשנת 2014 זכתה העיר אשדוד במענק בסך מאתיים חמישים שקלים מטעם משרד התחבורה כדי לבנות בה מערכת תשתיות מתקדמת הכוללת, בין השאר, מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים, עשרות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית, וצירים מיוחדים אשר יהיו מיועדים לרווחתם של הולכי-הרגל.
בנוסף, תשקיע העירייה בשדרוג קווי האוטובוסים שמפעילה כיום בעיר חברת "אפיקים" בהשקעה כוללת של חצי מיליארד שקלים.
מה תכלול המערכת המתקדמת
לפי התוכנית שהוצגה זה מכבר, בשנת 2018 יוקמו רשת של שבילים המיועדים לרוכבי אופניים באורך של עשרים ושלושה קילומטר אשר תחבר בין אחד-עשר רובעי העיר למרכזה. בנוסף, יוקמו שלוש-עשרה קילומטר של שבילים אשר יהיו מיועדים להולכי-רגל.
בעיר יפעלו גם מאה ושלושים אוטובוסים חדישים אשר יאפשרו עלייה מכל הדלתות, על-מנת לקצר את השהות של הנוסע בתחנה (כאשר נסיעה ממוצעת אמורה לארוך בין 10-8 דקות).
העיר תתן יתרון לתחבורה הציבורית על-ידי הקמת נתיבי תחבורה ציבורית באורך של עשרים קילומטר, וכן יוקמו תחנות חדשות שבהן יהיו עמדות רב-קו, לוחות המציינות מתי האוטובוס אמור להגיע, והאזרח יוכל לגלוש באינטרנט האלחוטי.
תיאור השלב הבא בתוכנית
ידוע שהאזרח הקטן אינו ממהר להיפרד ממכוניתו ולכן עיריית אשדוד עתידה לנקוט צעדים נוספים כגון: עידוד עובדים להגיע למקום העבודה באופניים, חלוקת כרטיס מנוי חופשי-חודשי לכל עובד, וכן יבוטלו מקומות חניה, והתושבים יצטרכו להחנות את מכוניתם בחניון מוסדר.
מתי יחלו העבודות
העבודות ימשכו כ-תשע-עשרה חודשים, ויהיו בין השעות 19:00-07:00 בשלושה צמתים מרכזיים בעיר (כך שרחובות יהודה הלוי, שבי ציון וז'בוטינסקי ייסגרו לצורך קיומן של העבודות).
חשוב לציין שמדובר במיזם שאפתני מאוד שמקדם ראש העיר אשדוד ד"ר גבי לסרי, שאם הוא יצליח אולי יהיה שווה לערים נוספות לפתח מיזם זה חרף הקשיים העומדים לפתחו.

המחבר הנו בלוגר ונוסע בתחבורה ציבורית.
תאריך:  01/12/2016   |   עודכן:  01/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיזם התחבורה השאפתני של העיר אשדוד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוי לנו ואבוי לנו !
ישמעאל   |  2/12/16 07:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
באוטובוסי התחבורה הציבורית העירוניים הופעלה כריזה בשפה הערבית שהפריעה לנוסעים    ח"כ חנין: הכריזה מזכירה ליהודים שצריך לחיות יחד עם הערבים
עידן יוסף
תושבי רחוב עמק רפאים בירושלים מוחים על הכוונה להפקיד את תוכנית הרכבת הקלה והפיקו מסמך המסביר מדוע לא    "דורשים דיון ציבורי בחלופות שהוצעו"
איתמר לוין
המדינה: נתן פורמן, שהיה מנהל אגף המשק בחברה, קיבל מהקונצרן הגרמני מיליוני שקלים במסגרת הסדרת מחלוקת כספית בין שתי החברות
יצחק דנון
תנועת ישראל חופשית טוענת שכנען מדיה ואגד סירבו לפרסם על האוטובוסים את קריאתה לקיום תחבורה ציבורית בשבת, בין השאר בשל חשש מהחרדים
עידן יוסף
איילון שימש כנציב כבאות והצלה וכניצב בדימוס במשטרת ישראל    הוא נחשב כטיפוס מקצועי והגון, אך נעדר ידע רכבתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il