X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שמתרגל לקבל מתנות בצעירותו, ידבק בכך גם בבגרותו, כמו שקשה להגמל מסיגריות כך קשה גם ממתנות, ואפילו זה מזיק פחות
▪  ▪  ▪
יאיר נתניהו. מורגל [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

במשלי טו פסוק כז נאמר "עכר ביתו, בוצע בצע ושונא מתנות יחיה". על-פי זה ברור שקבלת מתנות כמוה כקבלת שוחד. שלמה המלך קרא לא לקחת רכוש של מישהו אחר אלא לעבוד עבודת כפיים.
אלא שהחיים הם אחרים לגמרי. מלידתנו אנו מורעפים במתנות, מתנת יום הולדת, מתנה לסיום הלימודים מתנות לחגים, דמי חנוכה ומה לא. בקיצור המתנות הם בבחינת סלע קיומנו, והכיצד ניתן להמנע מהם.
לא מזמן הייתי בכנס בנושא סוכרת ושם למדתי כי הרגלים שנרכשים עד גיל שש קשה אחר כך לשרשם. כלומר, אם אנו רגילים לקבל מתנות כל חיינו זה הופך להרגל קבוע, ואנו מסתכלים בעין עקומה על מי שלא נותן, לדוגמה גובה הסכום שמקבלים ממן דהוא לחתונה, לברית ומה לא.
אין ספק שלעיתים הזדמנוית אלו משמשות בסיס לשלח לחמך כי ברבות הימים יחזור אליך. יש מתנות בעין, ויש מתנות בכסף, יש מתנות סמויות, ויש ישירות שאנו דואגים שכולם ידעו מכך ואנו דואגים לפרסם זאת.
משפחות חברות
לאחרונה רעשה וגעשה הארץ. בנו של נתניהו קיבל הסעה לא פעם במטוסו הפרטי של בעל הון מסוג פקר. הוא גם אירח אותו בבית מלון יוקרתי, ועוד ועוד מתנות. משפחת נתניהו מיהרה להוציא הודעה כי מדובר במשפחות שהן חברות והאחד נותן לשני, מאחר שהבן נסע לארה"ב שבה מתגורר פקר הנ"ל דאג לכל מחסורו.
ידועה פרשת המתנות של משפחת נתניהו מפרשת אמדי, פרשת הרחפן שנתן מתנה אורי אריאל לראש ממשלת רוסיה וזכה על כך לביקורת נוקבת. אלא שכל המבקרים הם בבחינת מפשפשים בכיסם של אחרים ולא אצלם, האם העיתונאים המכובדים לא נסעו אף פעם על חשבון הברון לכנס מסוים ועל הדרך קיבלו גם אירוח בבית מלון, ודמי כיס? האם הם טרחו לדווח זאת למס הכנסה?
האם פוליטיקאים מכל המפלגות ועסקנים למינהם לא זכו למתנות כאלה ואחרות בניגוד לחוק, האם לא קיבלו פוליטיקאים משכורת כפולה, כמו עמיר פרץ בהיותו חבר כנסת וגם יו"ר ההסתדרות בו זמנית. ובקיצור לא חסרות דוגמאות, כפי שאמרתי כל הארץ מלאה במתנות.
וזה שורש הבעיה. מי שמתרגל לקבל מתנות בצעירותו, ידבק בכך גם בבגרותו, כמו שקשה להגמל מסיגריות כך קשה גם ממתנות, ואפילו זה מזיק פחות, אם רוצים להגמל צריך מגיל אפס לתת כרטיס ברכה, ולא מתנות כספיות ואחרות, צריך להרגיל את הילדים לעבודת כפיים ולא למתנות, ואולי אז תהיה ירידה בנפח, אם כי את המנהג לא ניתן לבטל. אין ספק שמי שמקבל מתנה לא יחזיר רעה תמורתה אלא יתן תגמול הולם בתמורה.

תאריך:  04/12/2016   |   עודכן:  04/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שונא מתנות יחיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ממה
שמ  |  4/12/16 11:09
2
מכבסת מילים
זיזי  |  8/12/16 13:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אביעד ויסולי
שני בתי הדין הבינלאומיים היושבים בהאג לא יעסקו בחוק ההסדרה, אם משום שאינו בסמכותם ואם משום שאין בו שום בעיה. הספינים של נתניהו בנושא נועדו רק ליצור פאניקה תקשורתית
ראובן לייב
העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, מציין את תעוקתה הרבה של הקהילה היהודית בארה"ב עם מינויו דונלד טראמפ לנשיא, שלדברי אנשיה אין הוא רגיש די הצורך למצב המביך שנוצר בעטיו, כשבסביבתו הקרובה קיימת שנאת-יהודים מפורשת
רון בריימן
בפרשת עמונה, היועץ המשפטי לממשלה עומד על כך שייקוב הדין הן את ההר והן את השכל הישר, ועל כן יש לגרש יהודים מבתיהם, ולשלוח 9-D להרוס את בתיהם. האם כך ינהג גם כאשר יהיה מדובר למשל ב-40 אלף משפחות ולא ב-40 בלבד, או שאז יפעיל את השכל הישר, יבין שלא ניתן לתקן עוול בעוול ויירתם למציאת פתרון יצירתי?
אסתר שניאורסון גרי
פתאום מכל האולפנים שולחים כרוזים לרחבי הארץ למצוא ערבים שאולי "נפגעו" מהשריפה! האם יהודים באו פחות לקנות השבוע, התעניין ה"ברקאי" בגלי צה"ל? אולי תכריזו על 'מבצע השבוע', אולי איזה 'הנחת סלב' בשווקים ובמסעדות
יהודה שלם
מעבר לפגיעה זו במדינה, יש מקום לתהות על מידת המוסריות שבעידוד בחורות איכותיות, ומסורות למולדת, ללכת לשירות שעלול לגרום להן נזקים בריאותיים שאינם ניתנים לתיקון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il