X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועידת פתח ברמאללה הסתיימה מבלי שהביאה שום בשורות חדשות בתחום המדיני ובאיחויי הקרעים בין הגדה לרצועה. מחמוד עבאס ביסס את מעמדו כדיקטטור שעל פיו יישק דבר אך הציבור הפלשתיני אדיש כלפי תוצאות הוועידה
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן [צילום: פלאש 90]

האופוריה בקרב מקורביו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתחילה להתפוגג לאחר שהסתיימה הוועידה השביעית של תנועת פתח שבחרה הנהגה ומוסדות חדשים לתנועה, עכשיו צריכה ההנהגה החדשה לחזור ולהתמודד עם המציאות הקשה המקומית, האזורית והבינלאומית.
מחמוד עבאס הצליח אמנם, באמצעות הוועידה ובסיוען של ישראל וקטר, לבסס עוד יותר את מעמדו בתנועת פתח ולהרחיק את כל מתנגדיו ובראשם מחמד דחלאן, אולם, לוועידה שכינס לא הייתה שום בשורה בכל הקשור לפריצת המבוי הסתום המדיני או לגבי הפיוס הפנים-פלשתיני, למרות השתתפות נציגי תנועת חמאס בוועידה.
במהלך הוועידה נשא מחמוד עבאס נאום שארך יותר משלוש שעות אולם לא היה בו שום חזון מדיני או רעיונות חדשים.
האסטרטגיה הפלשתינית נשארה כפי שהייתה, בינאום הסכסוך עם ישראל ומאבק עממי משודרג תחת הכותרת "ההתנגדות העממית החכמה".
מחמוד עבאס מתכוון למקד את מאמציו בזירת האו"ם כדי ש"פלשתין" תתקבל כחברה מלאה באו"ם.
חוסר הבהירות המדינית הוא בעוכריה של הרש"פ, נראה כי ממשל אובמה היוצא איננו מתכוון לעשות שום מהלך נגד ישראל בזירת האו"ם ובוודאי גם לא הממשל החדש הנכנס של דונלד טראמפ. גם גורלה של היוזמה הצרפתית שמחמוד עבאס השקיעה בה את כל יהבו איננו ברור, הוועידה הבינלאומית שהייתה אמורה להתכנס עד סוף השנה הנוכחית תידחה כנראה למועד בלתי ידוע.
מחמוד עבאס הצליח לממש את כל תוכניותיו ביחס לכינוסה של ועידת פתח אך הדבר איננו פותר את יחסיו העכורים עם "הרביעייה הערבית" (מצרים, ירדן, סעודיה ומאע"מ) לאחר שדחה את בקשתה להתפייס עם מחמד דחלאן, מצרים תאפשר ככל הנראה, עוד החודש, למחמד דחלאן לכנס בשטחה ועידה בהשתתפות אלפים מפעילי פתח שתיקרא תיגר על החלטות הוועידה ברמאללה.
מחמוד עבאס איננו יכול להרשות לעצמו לוותר על התמיכה של מדינות ערב ויש להניח שהוא ינסה עכשיו בעדינות למצוא מסילות כדי להתפייס עם "הרביעייה הערבית". בניגוד לציפיות, ועידת פתח השביעית לא קבעה מחדש את אופי היחסים עם ישראל וגם לא חזרה על החלטות המועצה המרכזית של אש"פ מלפני יותר משנה בדבר ביטול הסכמי אוסלו והתיאום הביטחוני עם ישראל.
מחמוד עבאס ביסס באמצעות הוועידה את מעמדו כדיקטטור שכל סמכויות השלטון בידיו ועל פיו יישק דבר. גם בהנהגה החדשה שנבחרה אין שום חדש, מרבית חברי הוועדה המרכזית (פוליטבירו) של פתח הינם מוכרים כנאמניו של מחמוד עבאס, כל אלה שהתנגדו לו או מתחו עליו ביקורת סולקו ממוסדות פתח.
בשטחים נמתחת ביקורת על מחמוד עבאס על כך שלמזרח ירושלים אין ייצוג בוועדה המרכזית החדשה וכי לרצועת עזה אין ייצוג הולם.
גם הזירה הלבנונית הודרה מעמדות השפעה במוסדות פתח, מדובר בזירה חשובה שיש בה 12 מחנות פליטים פלשתינים דבר שמנוצל ע"י מתנגדי עבאס לצורך ניגוחו.
גם אחרי הוועידה תנועת פתח ממשיכה להיות מפלגת השלטון, התנועת הפכה לגוף שנותן שירותים לאוכלוסייה אך הפסיק להיות גוף הלוחם בישראל.
ועידת פתח לא איחתה את הקרעים בתנועה אלא הרחיבה אותם, הקרע בין הפלג של מחמד דחלאן לבין מחמוד עבאס ותומכיו העמיק והתרחב וגם הפיצול בין הגדה לרצועה נמשך ללא מוטיבציה של תנועת פתח להתפייס עם חמאס.
המהלכים הבאים שאותם מתכנן מחמוד עבאס הינם בחירת סגן ליו"ר תנועת פתח וכינוס המועצה הלאומית הפלשתינית(מל"פ). מחמוד עבאס סגר את ועידת פתח בנאום שבו הוא אמר כי הוועידה השיגה את "הג'יהאד הקטן" וכי על הפלשתינים לעשות כעת את "הג'יהאד הגדול". מקורביו מפרשים את המילה " ג'יהאד" במונח של "מאמץ" ולא במובן המקובל של "מלחמת קודש".
הוא הדגיש את הצורך בסיום הפיצול בין הגדה לרצועה שפגע בבעיה הפלשתינית ואת הצורך באחדות לאומית. בנוסף, הוא התחייב לכנס את המל'פ בתוך שלושה חודשים.
מבחנו של מחמוד עבאס הינו מבחן המעשה, כפי שהדברים נראים כעת לא היו בוועידת פתח שום בשורות חדשות לציבור הפלשתיני אשר גילה אדישות כלפיה ותוצאותיה.
הפלשתינים בשטחים לא התרגשו "ממשחק הכסאות" בצמרת התנועה ולא התרשמו מהבטחותיו של מחמוד עבאס לעשות הכל כדי להתפייס עם תנועת חמאס.
הסיכוי שתוצאות הוועידה יביאו לשינוי בחייהם של תושבי השטחים שואף לאפס, מבחינתם מדובר בהצגה שתוצאותיה ידועות מראש ואין לתלות תקוות בהבטחותיה.

תאריך:  06/12/2016   |   עודכן:  06/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
הפרקליטות: הרב יוסף אליצור, מחבר "תורת המלך", הסית לאלימות נגד ערבים בשני מאמרים שפרסם במאי 2013, ובהם שיבח את מבצעי פעולות "תג מחיר"
יוסף דיין
רש"י מבקש ללמד אותנו דבר אחר, חשוב מאין כמותו. שאם באים אליך הגויים בטענות מופרחות, אתה תדע את האמת. אתה תדע שלא "ליסטים אתם, שכבשתם ארצות שבעת גויים". אתה תדע שארץ ישראל נבראה לכתחילה להיות ארצו של זרע יעקב
איציק וולף
ראש מועצת הכפר סילוואד עתר, באמצעות ארגון השמאל יש דין, בניסיון לעצור את העברת תושבי עמונה לשלוש חלקות המוגדרת כ'נכסי נפקדים'    "אין כל בסיס לקביעה כי ישנה "חשיבות אזורית" שמצדיקה את השימוש החריג בחלקות המדוברות"
אליקים העצני
אין להכליל, ובכל הנוגע לפרט הערבי עומד מולנו אדם, לא "ערבי". ובכל זאת, הגם שלא כל מוסלם טרוריסט, כמעט כל הטרוריסטים בעולם - מוסלמים! זה מחייב אבחנה בין היחידים לחברה שלהם
יוני בן-מנחם
מחמד דחלאן יכנס בקרוב במצרים ועידה נגד מחמוד עבאס בגיבוי של כמה ממדינות ערב. יו"ר הרש"פ הביא לפיצולה בפועל של תנועת פתח והלגיטימיות שלו נפגעה בקרב הציבור הפלשתיני ו"הרביעיה הערבית"
רשימות נוספות
העברות הכספים למוראביטון - בהר-הבית  /  איציק וולף
המשטרה פשטה על אירוע של הרש"פ בי-ם  /  עידן יוסף
אנחנו עומדים בפני טרור מציתים  /  עידן יוסף
דאעש בגולן  /  אריאל י. לוין
מצרים משנה גישתה לרצועת עזה  /  יוני בן-מנחם
מי יגן על ההסדרה  /  שמעון זיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il