X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
למי שזה נשמע מוזר, עמותות המונהגות על-ידי ממשלות זרות, הקרן לישראל חדשה וקרנות פרטיות, השתלטו כבר על אמצעי התקשורת במדינת ישראל, על בית המשפט העליון, על הפרקליטות, על מוסד היועץ המשפטי לממשלה, ועל הפקידות הבכירה במשרדי הממשלה.
▪  ▪  ▪
איזנקוט. ממי הוא ירא יותר? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יש נקודות בהיסטוריה בהם גלגל מתהפך, קפיצת מדרגה. כך הייתה שנת 1938 בצבא גרמניה. עד אז גרמניה הייתה מדינה בינונית וחלשה יחסית, מאוימת על-ידי המעצמות. הצמרת החלה ליזום משברים בדרכה לכיבוש העולם. המשבר הבא היה הימור מטורף - הכנעת צ'כוסלובקיה. צבא גרמניה עם 45 אוגדות, מול צבא צ'כיה עם 40 אוגדות, וברית עם צרפת ואנגליה שלהם יחד יותר מ-100 אוגדות. צמרת הצבא חשבה שזה מטורף. הרמטכ"ל, גנרל לודוויג בק בן ה-58 התנגד בתוקף. הוא חזה בדייקנות שתפרוץ מלחמת עולם, וגרמניה תפסיד בה מול בריטניה צרפת וארה"ב. רוב המטכ"ל הסכים עמו, אך פחד. ב-15 לאוגוסט 1938 הניח בק את הדרגות מיזמתו, והלך הביתה. כקוריוז נציין שהיו עוד קצינים במטכ"ל שבקשו למרוד על-רקע אותו משבר - אך הצלחותיה הדיפלומטיות של גרמניה ועליבות צרפת ובריטניה - הממו אותם וביטלה את תוכניותיהם.
מעשהו של בק (שנעשה אח"כ מראשי הקושרים נגד המשטר) נעשה סמל לישרות ואומץ לב של קצין, שאינו מוכן להיכנע למערכת מטורפת וחסרת אחריות הנכפית על הצבא. להבדיל, צבא ההגנה לישראל נכבש בימים אלה על-ידי השמאל הישראלי ומשובטיו. למי שזה נשמע מוזר, עמותות המונהגות על-ידי ממשלות זרות, הקרן לישראל חדשה וקרנות פרטיות, השתלטו כבר על אמצעי התקשורת במדינת ישראל, על בית המשפט העליון, על הפרקליטות, על מוסד היועץ המשפטי לממשלה, ועל הפקידות הבכירה במשרדי הממשלה.
היעד הבא, ויעד שראוי להתכבד, הוא הצבא: הוא נהנה מהתקציב הגדול ביותר במדינה, הוא קונצנזוס, הוא הירארכי ולכן מאפשר מעשים אנטי דמוקרטיים רבים עד שמישהו יתעשת, לא מאפשר חריגה מהוראות... בקיצור חתיכת יעד. אי-אפשר להשתלט על מאה אלף איש, אז נקבעו יעדים: הרמטכ"ל, הקצונה הבכירה וחיל החינוך- היתר כבר יבואו אחריהם, מרצון או מאונס.
"עם בונה צבא" הנחה בן-גוריון בראשית ימי המדינה. צה"ל היה כור היתוך ממלכתי. אלעזר שטרן (להבדיל) "שדרג" את המשפט: "עם בונה צבא בונה עם" - נשתמש בצבא לבניית העם. אנשי השמאל הוסיפו בפועל טוויסט משלהם: עם בונה צבא הורס עם. הצבא נועד להיות סוכן של חילון שיוביל את מדינת ישראל בתהליך הדה-קונסטרוקציה, להריסת מדינת ישראל היהודית, לבניית "מדינת כל אזרחיה".
המודל שעמד בפניהם היה של טורקיה, מהפכת "הטורקים הצעירים" וכמאל מוסטפה אתאטורק - בראשית המאה ה-20. טורקיה הייתה מדינה מסורתית, ואתאטורק השתמש בצבא כדי לכפות "קידמה", לכפות "דמוקרטיה", לכפות "תרבות מערבית".
בוגי יעלון
הרמטכ"ל העצמאי האחרון היה משה בוגי יעלון. אחריו באו שני קצינים ימניים להפליא, חלוץ ואשכנזי, שמכרו את נשמתם כשהבינו באיזו צד מרוחה החמאה. היה גם בני גנץ, שהעמדה של העמותות התאימה לו, ועתה איזנקוט, הרמטכ"ל הכנוע ביותר בתולדות צה"ל, סנשו פנסה של הקרן לישראל חדשה.
כדי להבהיר זאת בצורה הכי פשוטה, ממי ירא גדי איזנקוט יותר, על-פי האתוס של מי הוא נוהג? על-פי בנימין נתניהו המייצג את רוב תושבי ישראל? או בדרכם של פרופ' יגיל לוי, ד"ר אורנה ששון-לוי, עמוס שוקן ועו"ד טליה ששון? התשובה פשוטה. מכנופיית הארבעה.
אם ניקח סדרה של פעולות שהצבא נקט בשנים האחרונות, ללא הנחיית הדרג האזרחי, לעיתים בניגוד מוחלט למדיניות הדרג הממונה: סירוב לתקיפה באירן, סירוב לבחירת יואב גלנט כרמטכ"ל, פוטש נגד שר הביטחון בפסטיבל המכונה "מסמך הרפז", פירוק הרבנות הצבאית, סירוב לצעדים מכריעים במבצע צוק איתן, דלת פתוחה למסתננים, התנדבות אצל מסתננים וסוטים, פסטיבל השמדת אופק בוכריס, נאום המספריים של איזנקוט, סגירת הפנימיות הצבאיות, הקמפיין נגד "הדתה", נאום סגן הרמטכ"ל ביום השואה, השארתו של האחרון בצה"ל, קיצור שירות החובה לחיילים (אגב יללות על מחסור בכוח אדם...), הארכת שירות החובה לחיילות, החזרת גופות מחבלים, ניצן אלון כאלוף פיקוד מרכז, חיל החינוך כשמורה חילונית רפורמית, בלעדיות לעמותות שמאל להכשרת קצינים בכירים, מסע הצלב נגד גידול הזקנים, צה"ל מקים מדינה משלו במסגרתה מימון לימודים אקדמאים לחיילים, צה"ל מממן הפלות, צה"ל מממן ניתוחים לשינוי מין (!). הרעת תנאיהם של חרדים ותמידי ישיבות הסדר, דובר צה"ל משתלח בדתיים, ועכשיו - הדובדבן בערימה, פקודת השירות המשותף: הגדרת משימת השיויון בין גברים לנשים בצבא כעולה על ערך הניצחון בקרב: נשים בטנקים, נשים במגורי לוחמים, לוחמים בסטנדרטים של נשים. הכל הולך.
היה אפשר לצפות שבמטה הכללי יקום גבר אחד, קצין שריון ראשי אולי, או אלוף אחר, ויגיד די! אם מסיבות פטריוטיות, אם מסיבות מקצועיות טהורות. מה השטויות האלה ?! הורסים את הצבא, מזנים את הכוח הלוחם, משקרים בשם הפוליטיקה! בעניינים קלים לא ינהגו כך: תארו לעצמכם באמצע ההכנות למונדיאל יורדת הנחייה לשלב נשים בנבחרת הכדורגל. אני לא מכיר את המאמן שימשיך לאמן במצב כזה.
הפחדנות והבוגדנות שוברות שיאים: מה שחשוב זה הקריירה, הפנסיה, הטיולים לחו"ל, ואיך זה יופיע בערוץ 2. כולם משקרים, כולם מתיישרים לפי מיקי חיימוביץ או יחימוביץ'. מאות שנות גבורה במצטבר יש במטכ"ל, וכולן כורעות ברך מול כמה פמיניסטיות מרירות, יועצות יוהל"ן לענייני מגדר.
אז כדאי לעדכן, את המשפט הירחמיאלי, שהותירו מכל מורשתו של בן-גוריון. תדע כל אם עבריה, כי הפקידה את בניה, בידי סוכני השינוי של השמאל הישראלי... ואז יהיו פחות טענות על תרבות קלוקלת, מדיניות בלתי מובנת, זנות וכישלונות בקרב-שהרי מעתה - תפקידו של הצבא אינו להגן ולנצח, אלא להנחיל את ערכי השוויון המדומה, ערכי האתמול, הפוליטיקלי קורקט, מצעדי הגאווה, בוז'י הרצוג, הלוזרים של אירופה, ערכי ארגוניו של ג'ורג' סורוס - למדינה היהודית.
השם ישמרנו.

תאריך:  20/12/2016   |   עודכן:  20/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המטכ"ל הפחדן
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הייתי מגייס את זהבהבהבה. כי
סניל  |  20/12/16 16:35
2
לזרוק אותם מהמדינה
דן ה  |  20/12/16 17:05
3
שכחת לציין כי
הירונימוס  |  20/12/16 18:11
4
העולם משתנה
באום  |  20/12/16 21:20
5
השמאלנים הם הסרטן הממאיר של המ
מקס פאואר  |  20/12/16 21:42
6
אני טוען כבר זמן רב כי
מגיב ותיק  |  20/12/16 22:02
7
את המאמר הזה צריכים ראש
כ.ח.  |  21/12/16 05:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
0.9%, זוהי כל הסטייה שבין ממוצע הסקרים האחרונים שפורסמו בארה"ב, לבין תוצאות האמת בהן ניצחה קלינטון בהפרש של 2.1%    סטייה כזו אופיינית לסקר בלתי מוטה של 16,000 איש
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות, קצרות בדרך כלל. והפעם - בעקבות סיור בארצות-הברית (4) - כתבי-יד, איש הסומו, להטוטים, מינוי, שינוי מגמה, גחמות ופלסטיק
יוסף קנדלקר
אני רואה באנשי החינוך בעיר - בסגן ראש העיר ומי שממונה על תחום החינוך, בראש מנהל החינוך החדש שייבחר ובמנהלי בתי הספר החדשים, את אלו שאמורים לעשות את המהפך
שמעון זיו
הבאת המחשב הצבאי לביתו המרוחק תוך התעלמות מפקודות הצבא, מצביע על היחס - לי מותר מה שלאחרים אסור
מתי דוד
ראוי להזכיר את נאומיה ואזהרותיה של חברת הכנסת ציפי לבני, שרואה את עצמה כמדינאית בעלת תבונה עילאית, למרות כל כישלונותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il