X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יעלון המתוסכל, המקים לעצמו בימים אלה מטה פרטי להקמת עוד מפלגת שמאל-מרכז, אמר: "שהוא חושש שהאירוע "יוכיח" את טענת הפלשתינים שצה"ל מוציא להורג מחבלים ללא משפט, וכי הסרטון שפורסם יבעיר את השטח וכן, הביע חשש מהתגובה בתקשורת הבינלאומית"
▪  ▪  ▪
יעלון. מתוסכל [צילום: מרדים אלסטר/פלאש 90]

השבוע האחרון של שנת 2016 הצטיין בתקשורת העוינת והמניפולטיבית אותה מוביל ערוץ 10 בכל הקשור למשפט אזריה אלאור - "החייל היורה" בלשונה המוטה, המטעה והזדוני שלה, ובמקום לציין באמירותיהם את שם החייל, וכנהוג בתואר "החשוד" - כבר מתחילת האירוע כינתה אותו במילים: "רצח" ואפילו "החייל הרוצח", כאשר קצין בכיר, שלאחרונה הרג (ובמוצדק) את תוקפיו שיידו ברכבו אבנים תוך סיכון חייו - יצא זכאי וצח כשלג.
אז הספין של ערוץ 10 החל בידיעה ששודרה בערב יום ה' 29 לדצמבר 2016, ובה נאמר כי "מקורות יודעי דבר במערכת הביטחון מעריכים כי התקבלה החלטה המרשיעה את אזריה אלאור החייל היורה". לאלה התווספה התבטאות נוספת של סר-הביטחון המפוטר מר משה "בוגי" יעלון, המנהל מזה חודשים ארוכים מסע צלב נגד הלוחם מתוך מניעים זרים, תוך שהוא מתעלם מכך שתמונת המצב שהתבררה במשפט שונה לחלוטין מזו שהייתה בידיו ביום האירוע. יעלון, הרמטכ"ל וקצינים בכל רמות הפיקוד העקיף והישיר, זהמו ומזהמים מרגע האירוע ועד עתה את ההליך המשפטי התקין, שבו אדם חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו.
עדויות שאינן מבוססות על נוכחות במקום האירוע, הסתמכות על עדויות אופי של קצינים, על סברות מורליסטיות ואידיאולוגיות, שימשו ומשמשות בידי מערכת הביטחון אמצעי להטיית שיקולי השופטים הצבאיים, ממש כאשר טיוטת הכרעת הדין עומדת להפוך לפסק דין החלטי.
יעלון המתוסכל, המקים לעצמו בימים אלה מטה פרטי להקמת עוד מפלגת שמאל-מרכז, אמר: "שהוא חושש שהאירוע "יוכיח" את טענת הפלשתינים שצה"ל מוציא להורג מחבלים ללא משפט, וכי הסרטון שפורסם יבעיר את השטח וכן, הביע חשש מהתגובה בתקשורת הבינלאומית".
פרדיגמת השקר
משה איפרגן, משפטן בכיר הכותב באתר "מידה", אשר מלווה, חוקר ומנתח את משפטו אזריה וראיותיו בכל שלביו, מציין כי יעלון דבק עדיין בגרסה הראשונית בדבר: "הלוחם שירה לאחר 11 דקות שבהן המחבל היה מנוטרל". הגרסה הזו הופרכה לחלוטין על-ידי העובדות שהציגו עדי התביעה במשפט.
הוכח כי אזריה הגיע לאירוע לאחר 6 דקות מתחילתו, וירה לאחר 5 דקות מהגעתו. כלומר, מבחינתו הוא היה באירוע 5 דקות בלבד, כך שטענת ה-11 דקות איננה רלוונטית לגביו. במהלך אותן דקות הוא היה מבודד מיתר החיילים, ושהה רק בקרבת האזרחים שהעלו את החשש מהמחבל. כשתי דקות לפני הירי הוא היה צמוד לאלונקה ושמע את הצעקות על החשש מהמחבל, ו"שמישהו יעשה משהו".
אבל לא רק אלאור והאזרחים חששו ממטען, אלא גם הקצינים והחיילים שהיו באירוע. במהלך חקירת מצ"ח והעדויות בבית הדין הצבאי התברר שהקצין שהגיע דקה לאחר תחילת האירוע, ובדק את המחבל, זיהה את המעיל המנופח, הזהיר מסכנת מטען, הציב אבטחה וקרא להזמין חבלן. על החשש ממטען העידו בבית הדין גם חיילים נוספים.
כאשר יש חשש מקיום מטען על המחבל ומכך שהוא עלול להפעילו, אין מדובר במחבל מנוטרל. זהו היגיון פשוט, המחייב את זיכויו של החייל מכל אשמה, ואפילו תחקיר "עובדה" של ערוץ 22 תומך בצילומים ובעדויות בדברים אלה. אבל את יעלון והפיקוד הבכיר בצה"ל עובדות וראיות פיזיות אינן בסיס לזכות החפות של נאשם בעבירה חמורה כהריגה, וכך לדעתי, מערכת המשפט הצבאית הולכת בדרכים הקלוקלות והעקלקלות של שופטים בבית המשפט העליון, הפועלים מתוך אג'נדה והשקפת עולם פוליטית אשר מכופפת את העובדות לצרכי הכרעות דין המטות את האמת והצדק הטבעי לאמונותיהם הפוליטיות.
הדילמה העומדת בפני בית המשפט הצבאי בפרשת אזריה היא זו הניצבת בפני אזרחי מדינת ישראל המתמודדים עם החלטות בג"ץ בכל הקשור בזכויות העם היהודי להתיישבות בארץ ישראל, כאשר פרדיגמת השקר המשפטית של "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו" מטלטלת את מדינת ישראל למשברים קונסטיטוציוניים המסכנים את אחדות העם ובטחונו. משפט אזריה ופרשת עמונה הא בהא תליא.

תאריך:  01/01/2017   |   עודכן:  01/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט אזריה ופרשת עמונה הא בהא תליא
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
הא בהא טליה (ששון) ...
ה.א  |  1/01/17 09:24
2
יוסי- אתה שובר
אבנר צפוני  |  1/01/17 09:39
 
- שר הביטחון כשל בתפקידו..
יוסי בלום הלוי  |  1/01/17 11:07
 
- אבנר אתב בוק תואם בוגי
אליהו הירושלמי  |  1/01/17 12:14
3
ומה עם סגן הרמטכ"ל "המודאג"
"המודאגים"  |  1/01/17 12:05
4
יוסי מלין על "מניעים זרים" ?
שלמה המגיב   |  1/01/17 12:36
5
אני לא מבין את השמאל,מדוע
בני בנקר  |  1/01/17 14:18
6
עזריה לא פושע, אך גם לא זכאי
אהוד פרלסמן  |  1/01/17 15:08
 
- כל מילה בסלע ,פרלסמן
שלמה המגיב  |  1/01/17 18:02
 
- התובנה "מי אני?" מסוכנת
יוסי בלום הלוי  |  3/01/17 12:01
 
- גם אתה שופט אותו, אבל מזכה.
אהוד פרלסמן  |  4/01/17 16:01
 
- יפה דרשת , פרלסמן ל"ת
שלמה המגיב  |  4/01/17 23:11
7
מה שאני הכי אוהב אצל כלום הלוי
הירונימוס  |  1/01/17 20:19
 
- ואתה "חף מפשע" , הירונימוס ?
שלמה המגיב  |  1/01/17 22:31
8
חייל אהבל שסיחרר מדינה
עזרא מנצור  |  2/01/17 20:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
כדאי להגיד לנתניהו שאם הקמת התאגיד נדחית לחודש אפריל או אז אין כסף למטוס מעניין מה היה נתניהו מחליט
אהוד פרלסמן
כמעט 2.9 מיליון קולות, שהם 2.1% מסך כל קולות המצביעים בארה"ב, הפרידו בין קלינטון לטראמפ, ובכל זאת היא הובסה. במאמר מוצגים הנתונים המסבירים כיצד זה קרה
ניצה שמש
האם לפני שלקחת כדור בפעם האחרונה עצרת לחשוב אם אפשר להעביר את הכאב אחרת?
אלברט שבות
בדבר אחד קרי צדק: ישראל יכולה להיות יהודית או דמוקרטית, היא לא יכולה להיות שתיהן    חותם בעשר אצבעות על הקביעה הזאת למרות שיצאה מפיו של שונא ישראל
ישראל רוזנבלט
גל השמחה שאפיין את תגובותיהם הנלהבות של רוב הפרשנים השונים לצעדיו האחרונים של ממשל אובמה כלפי ישראל רק המחיש שוב עד כמה התקשורת אצלנו מוטה שמאלה. נקל לשער איזה חגיגה הייתה מתרחשת אילו הזוג קלינטון היה נכנס לבית הלבן. ורק הנשיא הנבחר דונלד טראמפ מקלקל את האופוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il