X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לב לבייב, מנכ"ל אפריקה ישראל בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס": "זאת אולי לא התקופה הטובה ביותר להתעשרות עבור חברות ישראליות בחו"ל"
▪  ▪  ▪
[צילום: בוצ´צ´ו]

"אנחנו צריכים להתמיד ולהביא רווחים למשקיעים שלנו, באמצעות השקעות שנבחנות בקפידה. החלטנו להיכנס לשוק האמריקני לאחר נפילת התאומים. ראינו את הפאניקה במרכז מנהטן והחלטנו בכל זאת להיכנס לשם", כך אומר לב לבייב, מנכ"ל אפריקה ישראל בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס".
לבייב אמר, כי אפריקה ישראל "נכנסו לשוק האמריקני, ביצענו שורת השקעות מאוד מעניינת. קיבלנו שיחות טלפון שהציעו לנו בניינים בוול סטריט במחירים זולים. במנהטן המחירים שקיבלנו היו זולים. מכרנו אותם אחרי שהשבחנו אותם במחירים גבוהים וברווחים יפים מאוד".
"יש לנו נכונות להמשיך ולהשקיע בשוק בארה"ב", אמר לבייב, "למרות הסימנים על האטה. השוק האמריקני עדיין חזק מספיק ואני בתור יזם חושב שאפשר לקחת שם פרויקטים ולהפוך אותם למשהו משגשג. זה ה'אני מאמין' שלי".
"במערב אירופה אין לנו היום מה לחפש ובגלל זה אנחנו לא פעילים שם בשנים האחרונות. הרבה אנשים פונים לכיוון מזרח אירופה למדינות שהיו בעבר סובייטיות. הרבה חברות ישראליות משקיעות שם, אך אלו רק השקעות פיננסיות".
"אני חושב שכדאי מאוד להשקיע במדינות המתפתחות. כל ההשקעות שעשינו הראו תשואות של מאות אחוזים, בעיקר ברוסיה".
לבייב סובר, כי "בקרוב נשמע על הרבה חברות שהולכות ומנפיקות את הנכסים שלהן ברוסיה ועושות רווחים נאים. אנחנו נכנסו לשם, כשהרבה לא נכנסו לשם, כי לא הייתה שם פעילות בנקאית מספקת למימון בעקבות המפולת של 1998. מי שהיה לו הון עצמי יכול היה לרכוש שם נכסים במחירים זולים".
"אני אומר כבר שנים לאנשי עסקים להיכנס לשווקים כמו השוק הרוסי. יש שם אוצרות טבע שמעודדים את המשך ההתפתחות של הכלכלה המקומית".
מבט קדימה
"אם להסתכל קדימה, השוק ההודי והשוק הסיני אטרקטיביים ביותר. הודו הולכת להיות אחת מהמדינות הטובות ביותר למשקיעים הישראלים. כניסה בהשקעות ישירות גם בסין וגם בהודו יניבו פירות מאוד טובים".
"נכון שחווינו בישראל תקופות די קשות. הדרך לשמור על איתנות החברות הייתה לצאת החוצה, לשווק החוצה את הרעיונות שלנו... היום הרבה מסתכלים לכיוון מזרח אירופה ורוסיה ושם בקרוב יהיו דברים מאוד מעניינים".
בקשר לתנובה, אומר לב לבייב כי "בתעשיה הישראלית, להרבה חברות אין לאן להתפתח. לכן רצינו לרכוש את תנובה. לא בגלל שאנחנו בישראל שותים הרבה חלב, אלא בגלל הטכנולוגיות והידע של החברה. תנובה מזמן הייתה צריכה לצאת החוצה ולשווק את הידע שלה למדינות מזרח אירופה, להודו ולמדינות אחרות".
"אנחנו מתעניינים בהרבה מאוד פרויקטים בישראל: הרכבת הקלה, פיתוח תשתיות ועוד... עם הידע שצברנו בשנים האחרונות יש לנו היכולת לצאת לשווקים נוספים, כמו מדינות אפריקה, מזרח אירופה ומזרח אסיה".
שווי של למעלה מ-4 מיליארד דולר
"לפני מספר שנים, שאלו אותי איפה אני רואה את אפריקה ישראל ואמרתי שאני רואה את החברה מתפתחת לשווי של 5 מיליארד דולר. אז קם רעש גדול אבל אני ידעתי שזה אפשרי כי היו לנו את כל התשתיות והידע להתפתח. היום אנחנו עומדים עם שווי של למעלה מ-4 מיליארד דולר ועוד יש לנו לאן לצמוח", מגלה לבייב.
"אנחנו מאוד מודאגים מכך שיש ירידה במוחות המבריקים בארץ. אחרי צבא, או סיום הלימודים, הרבה מאוד עוזבים את הארץ למדינות זרות. זאת אבידה גדולה עבורנו".
"החינוך שלנו לא מספיק שורשי ויהודי. אם המדינה הייתה משקיעה יותר משאבים בחינוך יהודי ערכי, היום הרבה יותר היו נשארים בארץ ועוזרים לה להתפתח".
"אני לא רואה מפולת בארה"ב. אני רואה בנקים מתנהגים בפאניקה ומוחקים תיקים. זאת אולי לא התקופה הטובה ביותר להתעשרות עבור חברות ישראליות בחו"ל אבל אנחנו רואים כמה השוק הישראלי מבורך. ניתן לראות את המינוף האדיר, השקעות החוץ במדינת ישראל ובחברות הישראליות. הבסיס הגדול של שוק ההון מפרגנים ואני מקווה שהמגמה הזו תימשך ולא תנוצל לרעה על-ידי גורמים שונים".

תאריך:  10/12/2006   |   עודכן:  11/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אם היו משקיעים יותר בחינוך יהודי-ערכי, הרבה יותר היו נשארים בארץ"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
= הכותרת לכתבה אומרת הכל !! חינוך יהודי- ערכי, זה המפתח להצלחת לב לבייב !!
לב יהודי - לפני _"הכסף".  |  10/12/06 12:20
2
כותרת "הזויה" לכאורה, אבל התוכן מלא הצלחה כלכלית מרשימה !!  ל"ת
אוטופיסט ?! לא ולא. א-מ-ת !!  |  10/12/06 12:23
3
יש לזה השלכות על גובה שכר הלימוד
באוניברסיטאות  |  10/12/06 12:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
עובד חברת החשמל עסק בחיבור מונים גנובים לבתי מגורים בכפרים ערבים בצפון    לחברת החשמל נגרם נזק של מיליוני שקלים    העובד נעצר בעת שעסק בהתקנת מונה גנוב בנצרת    מעצרו בוארך ב-4 ימים
גלית יצחק
שמעון הפילוני מונה לתפקיד    במסגרת תפקידו יוביל את קבוצת המכירות לתחום התעשיה, הפועלת מול חברות בשוק הישראלי
הדר פרבר
נשיא לבנון מסרב להקים בית דין לשפוט את החשודים ברצח חרירי    חיזבאללה מבטיחה הפגנת ענק
יפעת גדות
חוקרים מזהירים: מגנטים במעי עלולים לגרום לחסימות, חירורים, וזיהומים קטלניים בדרכי הדם    להרחיק ילדים מצעצועים עם מגנטים
מירב לוי
הזאבה נמצאה באזור הירדן ההררי ע"י פקחי רשות הטבע והגנים    קולר משדר הוצמד לצווארה על-מנת לעקוב אחר להקות הזאבים החיים בעיקר ברמת הגולן ובירדן ההררי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il